Test
Fra : Eifel

Dato : 24-06-03 02:16

Blot en test - intet reelt indhold.......

http://www.kandu.dk/

Fra : Leyna

Dato : 24-06-03 07:31

On Tue, 24 Jun 2003 01:15:44 GMT, "Eifel" <Eifel.news@kandu.dk> wrote:

>Blot en test - intet reelt indhold.......

Først kører du et laaaangt indlæg hvor du belærer alle de uvidende der
udtaler sig negativt om bidearbejde, og beder dem om at sætte sig ind
i hvad det indebærer _før_ de udtaler sig, og så tester du
gudhjælpemig i gruppen bagefter! Hvordan synes du selv det går?

Jeg kunne godt tage dit indlæg om bidearbejde serisøt, også selvom jeg
synes der var lidt rigeligt med personlige angreb, med at nogle
herinde var både dumme, ignorante og fattesvage, men jeg kan da slet
ikke tage dig seriøst når du laver sådan et stunt... også endda TO
gange. Det siger mere om dig, end om nogen anden her i gruppen! Du har
åbenbart ikke gidet sætte dig ind i reglerne på usenet, men mener at
det er forkasteligt at andre ikke har sat sig ind i hele arbejdsgangen
omkring bidetræning.
I mine øjne er du med til at forstærke den modstand der er mod
bidetræning, og du er en af dem der holder fordommene ved lige omkring
hvad det er for en slags mennesker der bruger netop denne
træningsform. Faktisk mener jeg at disse to testindlæg virkelig har
skadet dennetræningsform, fordi den arrogance der her er blevet udvist
i den grad har sat de mennesker der går ind for bidearbejde i bås!

Og til jer andre der træner bidearbejde... Jeg ved godt at der er
seriøse mennesker iblandt jer, og jeg skærer ikke alle over en kam.
Dette bragte dog mit p*s i kog, hvilket faktisk sker temmelig
sjældent.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 24-06-03 08:29

> I mine øjne er du med til at forstærke den modstand der er mod
> bidetræning

Det kan jeg ikke se - hvordan?

/Kim

Fra : Leyna

Dato : 24-06-03 09:53

On Tue, 24 Jun 2003 09:28:42 +0200, Kim Vestergaard Hornbech
<kvho97@hum.auc.dk> wrote:

>Det kan jeg ikke se - hvordan?

Okay, så de fordomme der er om hvilken slags mennesker det er der går
til bidetræning... (med deres hunde altså!)

Og hvis du stadigvæk ikke forstår det, så er det den slags mennesker,
der forlanger at andre skal vise dem respekt, mens de selv kan blæse
højt og flot på reglerne. Har jeg udtrykt mig klart nok nu?

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 24-06-03 12:46

> Og hvis du stadigvæk ikke forstår det, så er det den slags mennesker,
> der forlanger at andre skal vise dem respekt, mens de selv kan blæse
> højt og flot på reglerne. Har jeg udtrykt mig klart nok nu?

Så hvis man begår en teknisk fejl, bør man ikke længere have en mening om
hundetræning?
/Kim

Fra : Leyna

Dato : 24-06-03 20:50

On Tue, 24 Jun 2003 13:46:01 +0200, Kim Vestergaard Hornbech
<kvho97@hum.auc.dk> wrote:

>Så hvis man begår en teknisk fejl, bør man ikke længere have en mening om
>hundetræning?
>/Kim

Du forstår ikke hvad jeg skriver eller hva'?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 25-06-03 09:08

> Du forstår ikke hvad jeg skriver eller hva'?

Det gør jeg nok ikke så ..... men du svarede heller ikke på mit spørgsmål,
eller kan jeg udlede svaret af et tidligere indlæg?

/Kim

Fra : Leyna

Dato : 25-06-03 11:28

On Wed, 25 Jun 2003 10:08:05 +0200, Kim Vestergaard Hornbech
<kvho97@hum.auc.dk> wrote:

>Det gør jeg nok ikke så ..... men du svarede heller ikke på mit spørgsmål,
>eller kan jeg udlede svaret af et tidligere indlæg?

Du besvarede et spørgsmål med et spørgsmål. Det samme gjorde jeg. Hvor
er forskellen?

Men for at give dig et svar... Jo, alle har ret til at have deres
mening, og det inkluderer altså også mig selv. Jeg vil endda gå så
langt som til at respektere andres mening, men ikke hvis de ikke
respekterer min.
Var det svar nok, eller skal det uddybes yderligere?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Eifel

Dato : 25-06-03 01:38

Håber at du efterhånden har skyllet nyrerne igennem...........

M.v.h.
Eifel

Fra : Winther

Dato : 24-06-03 13:49

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i hvad det indebærer _før_ de udtaler sig, og så tester du
> gudhjælpemig i gruppen bagefter! Hvordan synes du selv det går?

Snip en masse mere.....

hvordan synes du egentlig selv det går for dig? Gjorde det meget ondt med de
tests, du må have haft en meget dårlig dag. Husk, aldrig træne hund, når du
er i det humør.

Vh. Winther

Fra : Odense

Dato : 24-06-03 14:01

>. Husk, aldrig træne hund, når du
> er i det humør.
>
> Vh. Winther

Per

Fra : Leyna

Dato : 24-06-03 20:50

On Tue, 24 Jun 2003 14:48:32 +0200, "Winther"
<falk-petersen@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>tests, du må have haft en meget dårlig dag. Husk, aldrig træne hund, når du

Jeg tror ikke der er nogen hunde der stiller sig op med
"Jeg-alene-vide-attituden". Min gør i hvert fald ikke.
Dit forsøg på at virke morsom på min bekostning falder helt til
jorden, for du er med til at bekræfte netop de fordomme, som dem der
træner seriøst, så gerne vil have aflivet!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Eifel

Dato : 25-06-03 02:49

Leyna <webmaster@big-girls.dk> wrote in message news:<2cahfv8i6koofj6sja70t97j9s7ke97op1@4ax.com>...

> [...]
> jorden, for du er med til at bekræfte netop de fordomme, som dem der
> træner seriøst, så gerne vil have aflivet!

Hvad ved du om hunde Leyna ?

Du skriver andetsteds, at den hund du nu har, fik du som voksenhund -
og at du har været til træning een eneste gang med din hund.
Kalder du dét seriøs hundetræning ?

Du skriver endvidere, at du ikke har haft hund, før du fik den hund du
har nu.

ØØØØØøøøhhhhhhhh - seriøs træning ? ?

JO om mig selv kan jeg kun sige, at jeg er useriøs på 25´ende år med
Schäferhunde, og at jeg lige nu har en useriøs Schäferhund der
skandaløst blev kåret med 103,7 point ud af 100 mulige point som
politihund da den var 1 år og 3 uger gammel, og som nu - knap 3 år
gammel, er oppe i den nok så useriøse patruljeklasse i en hel
oprykning opnået i maj år med 173,2 point ud af 180 mulige point.

Som en forkastelig og forargelig - om mulig endnu mere useriøs ting
kan jeg fortælle - at han vandt det ultrauseriøse Områdemesterskab for
PH hunde i Unghundeklassen på Sjælland i april i år, med 176,8 point
ud af 180 mulige point. Ja - han vandt endda over den mest useriøse
polititjenestehundefører der nogensinde er set !

Jo - mere useriøs træning skal man godt nok lede længe efter.......

For ikke at tale om de vildt userisøe resultater - FØJ DA !

Leyna - nu tror jeg det er på tide, at du undlader at kaste dig ud i
en debat om, hvem der træner seriøst - og hvem der ikke gør, ligesom
jeg beder dig skelne mellem uvidenhed om Internettet - og uvidenhed om
hundetræning, herunder PH-træning.

Men al ære og respekt har jeg da for - din viden om
internettet.............

Med useriøs hilsen

Eifel & Co.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 25-06-03 08:21

>Du skriver endvidere, at du ikke har haft hund, før du fik den hund du
>har nu.
>
>ØØØØØøøøhhhhhhhh - seriøs træning ? ?

,,,,,,,,,,,der er da ingen grund til at kritisere hende fordi hun ikke
har haft hund særlig lang tid , det har da intet med emnet at gøre vel
?

> [...]
>gammel, er oppe i den nok så useriøse patruljeklasse i en hel
>oprykning opnået i maj år med 173,2 point ud af 180 mulige point.

,,,,,,,,,,,,,der findes også kokke der har lavet mad i 25år hvor maden
stadig smager af helvedes til !

> [...]
>ud af 180 mulige point. Ja - han vandt endda over den mest useriøse
>polititjenestehundefører der nogensinde er set !

,,,,,,,,kan den så også være hund ? du snakker om den som om at
alt hvad du er glad for ved den er dens mesterskaber osv ! vi er altså
nogen der har hund fordi det er hyggeligt at den ligger på sofaen og
hygger sig med andre hunde leger med børn osv. Din hund er ABSOLUT
ikke mere værd end vores bare fordi du har brugt hele dens/dit liv på
at træne. Og hvad der er useriøs og hvad der er seriøst er der mange
meninger om, jeg mener bare ikke at det er særligt sympatisk at hævde
sig og tro at man er noget bare fordi ens hund har vundet nogle
mesterskaber.

Jeg holder af min hund for det den er, og ikke for det som jeg har
lært den.

Fra : Leyna

Dato : 25-06-03 11:28

On Wed, 25 Jun 2003 09:21:02 +0200, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

>Jeg holder af min hund for det den er, og ikke for det som jeg har
>lært den.

Amen!
Men man er vel lidt stolt af det den kan, og det synes jeg er i orden
at være.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 25-06-03 12:05

On Wed, 25 Jun 2003 12:27:51 +0200, Leyna <webmaster@big-girls.dk>
wrotd:

>Amen!
>Men man er vel lidt stolt af det den kan, og det synes jeg er i orden
>at være.

,,,,,ja selvfølgelig har man lov til at være glad for det, men det at
ens hund har vundet alt muligt gør altså bare ikke personen smartere
end de hundeejere som bare hygger med deres hund hjemme i haven.

Hvis folk har brug for at fremhæve dem selv med at deres hund har
vundet alt muligt eller at de har fået nye fælge på bilen eller
ligende, så er det da hvad det er, men det er nu ikke noget der
imponerer mig, og slet ikke hvis personen samtidig virker arrogant og
udstråler at han/hun ser ned på dem der ikke har opnået det samme som
ham/hende.

Hvis man har brug for aksept fra andre mennesker igennem hvad ens hund
har præsteret, ? tjae så fortæller det da en del om personen mener
jeg, og så kan man selv analysere sig frem til hvorfor nogle mennesker
har brug for at hævde sig på den måde.

Fra : Eifel

Dato : 25-06-03 22:03

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 25-06-03 12:05 dette indlæg :
> [...]
> ens hund har vundet alt muligt gør altså bare ikke personen smartere
> end de hundeejere som bare hygger med deres hund hjemme i haven.

Gør det mig "smartere" at jeg fremhæver, at jeg rent faktisk HVED noget
om det jeg snakker om ?

> [...]
> imponerer mig, og slet ikke hvis personen samtidig virker arrogant og
> udstråler at han/hun ser ned på dem der ikke har opnået det samme som

Har jeg her i dette forum set ned på andre p.g.a. resultater eller
manglen på samme ? - nej jeg har fortalt ved at fortælle lidt mere om de
resultater vi har opnået, at jeg altså HVED hvad jeg snakker om - og så
har jeg fremhævet, at Leyna ikke bør kalde mig useriøs. For at
underbygge at jeg ikke er useriøs, har jeg jo måttet dokumentere, at jeg
HVED hvad jeg snakker om. Hvordan skulle jeg ellers kunne dokumentere
det, uden at henvise til hvad jeg har lavet med min seneste hund ?

> [...]
> har præsteret, ? tjae så fortæller det da en del om personen mener
> jeg, og så kan man selv analysere sig frem til hvorfor nogle mennesker

Punish - FORSØG NU AT LADE VÆRE MED AT DREJE ALT - DET ER FAKTISK
PISSEIRRITERENDE, AT DU PLUDSELIG HIVER FAT I HELT ANDRE EMNER, DREJER
OG VRIDER DISSE, - TAGER TEKST UD AF CONTEXT - SÅ VI FÅR EN MÆGTIG
DISKUSSITION OM JANTELOV ELLER ET ELLER ANDET
MÆRKELIGT...........................

PLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSSSSSSSSSSSSSSSSSSSWEEEEEE
EEEEEEEEEEEEEE

Eller skulle jeg måske hellere helt ignorere de indlæg hvor du svarer.
Hhhhhhhmmmmm - må lige tænke.

M.v.h.
Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Verner

Dato : 25-06-03 22:29

On Wed, 25 Jun 2003 21:03:26 GMT, "Eifel" <Eifel.news@kandu.dk> wrote:

>Hhhhhhhmmmmm - må lige tænke.

Endelig !

En rigtig god idé...

Verner

Fra : Eifel

Dato : 25-06-03 23:14

"Verner" skrev d. 25-06-03 22:29 dette indlæg :

> Endelig !
>
> En rigtig god idé...
>
> Verner

Ja, hvorfor gik det ikke op for mig for flere dage siden ?

Som tænkt så gjort.

M.v.h.
Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Therese

Dato : 25-06-03 22:34

Hej Eifels ejer

Ved godt jeg lige har drillet dig, men det er ikke ondt ment

Nu vil jeg lige komme de irriterede i forkøbet ang. brugen af usenet.

Man bør ikke skrive med store bogstaver. Det bliver opfattet som om man
råber andre lige op i hovedet, og da vi alle er voksne mennesker bør man
holde sig på et sobert niveau og tale pænt. Derudover letter det læsningen
en del, hvis man sletter de ting i det forrige indlæg som man ikke svarer
på. Så får man nemlig hele tiden "spørgsmål - kommentar/svar" osv. Kan du
følge mig?

Du kan læse mere, hvis du keder dig herinde: http://www.usenet.dk/netikette/

For det sidste diskuterer man generelt_ikke_for at blive enige. Man
diskuterer for at udveksle synspunkter. Dem der mener noget andet end mig
har sikkert andre værdier i sit liv end jeg har. Det er der ikke noget
rigtigt eller forkert i. Derfor: Hvis man føler det samme er blevet sagt i
en diskussion rigtig mange gange, bør man nok konkludere: "Det bliver vi
sikkert ikke enige i og fred med det" og så lad det ligge og bruge energi på
nogle nye spændende diskussioner. Jeg har da lært rigtig meget om
bidearbejde i disse tråde, men nu er den vist ved at køre lidt i ring synes
jeg
Denne kommentar er ikke kun til dig Og den er også ment på den gode
måde....

Held og lykke i din nye Usenet/Kandu verden (Jeg startede også selv på
Kandu i sin tid via surfing på nettet og opdagede denne nye verden)

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Eifel

Dato : 25-06-03 23:15

"Therese" skrev d. 25-06-03 22:34 dette indlæg :
> Hej Eifels ejer
>
> Ved godt jeg lige har drillet dig, men det er ikke ondt ment

Tak for de gode råd - tusind tak............. Får helt lyst til at sende
dig et kram *SS* !

Mange venlige hilsner

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 26-06-03 07:44

>Gør det mig "smartere" at jeg fremhæver, at jeg rent faktisk HVED noget
>om det jeg snakker om ?

,,,,,,,,,,,,nej men din måde at skrive på får dig til at ligne en der
gerne ville virker smartere end andre prøv dog lige at læs hvordan du
selv skriver til mig og andre på ! prøv lige en enkelt gang og se hvad
du selv skriver !? det er da ikke særligt seriøst ! så er der altså
andre der er bedre til at forsvare og diskutere bidearbejde herinde !
det går da ikke særligt godt for dig.

Fra : Carina Graversen

Dato : 28-06-03 06:46

> Amen!

Man skal nok have prøvet det der med konkurrencer for helt at kunne forstå
hvordan det føles......

For det første er konkurrencer jo ikke noget med at hunden blot skal gøre
et eller andet tilfældigt for at vinde, men den skal derimod
_s_a_m_a_r_b_e_j_d_e_ med sin fører igennem en hel dag i flere forskellige
øvelser for at man vinder - til trods for at der står andre hunde og
mennesker lige i nærheden, måske lugter græsset interessant og der er
underlige lyde. - Resultaterne kommer da heller ikke sådan bare lige af sig
selv, men altid først efter mange (hyggelige) træningstimer i alt slags vejr
og på alle tider af døgnet og året....

Dette betyder, at man får et helt specielt forhold til sin hund så man til
sidst næsten kan forudsige hver enkelt lille ting den vil gøre, selvom den
kommer i en uvant situation. - og at man kan stole på den i alle
situationer, ligesom hunden tydeligvis også lærer at stole meget på sin
hundefører .

Og så er det altså en fed fornemmelse at stå øverst på skamlen og vide, at
arrangørerne har gjort alt hvad de kunne for at gøre konkurrencen tilpas
svær, og alligevel var det ens eget "vidunder" der klarede det allerbedst,
og at de mange træningstimer ikke kun har været hyggelige men også lærerige
for både hund og fører !!! .

- Ikke hermed sagt, at man er en dårligere hundefører fordi man ikke træner
på konkurrenceniveau ... blot er konkurrencehundeførerne heller ikke
dårligere hundeejere, der blot ser deres hund som en maskine til at vinde
pokaler

G O D W E E K E N D

Hilsen
Carina

- Der i øvrigt har kvalificeret sig til at deltage til dette års
verdensmesterskaber for redningshunde i terrænrundering ... og nej, jeg
regner ikke med at komme til at stå øverst på skamlen her - altså i år,
men måske engang !!! *LOL*

Fra : Leyna

Dato : 27-06-03 22:42

On Fri, 27 Jun 2003 22:46:23 -0700, "Carina Graversen"
<ina-fjerndette@redningshund.dk> wrote:

>Man skal nok have prøvet det der med konkurrencer for helt at kunne forstå
>hvordan det føles......

Jeg tror nu godt man kan sætte sig ind i følelsen, for hånden på
hjertet... vores egen lille vapse er jo den smukkeste og dygtigste,
uanset hvad andre mener, ikk'?
Jeg er da også lidt stolt når jeg har lært min hund et eller andet nyt
trick, og gør man det i konkurrence øjemed, er der vel ingen forskel i
den følelse...?
MEN... Jeg holder nu af min hund uanset om han kan mere eller mindre
end andre hunde, og det var egentlig det jeg svarede på.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-06-03 09:13

On Fri, 27 Jun 2003 22:46:23 -0700, "Carina Graversen"
<ina-fjerndette@redningshund.dk> wrotd:

> [...]
>verdensmesterskaber for redningshunde i terrænrundering ... og nej, jeg
>regner ikke med at komme til at stå øverst på skamlen her - altså i år,

,,,,selvfølgelig skal man da være glad for det hvis man træner på det
plan ! og selvfølgelig er folk der har mange pokaler lige så gode
hundeejere som dem der ingen har, jeg fik bare føelsen af at nogen
føler sig mere værd fordi de har trænet i 25år og har mange pokaler,
og sådan ser jeg bare ikke på verden ! der er da uden tvivl rigtig
mange der kan gå til udstillinger uden at det stiger dem til hovedet,
husk det til den dag hvor du bliver verdensmester

Fra : Eifel

Dato : 25-06-03 21:43

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 25-06-03 08:21 dette indlæg :

> [...]
> mesterskaber.
>
> Jeg holder af min hund for det den er, og ikke for det som jeg har

Punish - jeg ORKER ikke at diskutere med dig. Du fordrejer tingene og
kendsgerningerne.

M.v.h.
Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 26-06-03 07:40

> ,,,,,,,,,,,,,der findes også kokke der har lavet mad i 25år hvor maden
> stadig smager af helvedes til !

Det kan man da overhovedet ikke sammenligne, Punish... For at en hund skal
kunne bestå de prøver med de point som Eifel har, så skal den trives, være
selvsikker, afballanceret... og det kræver altså en ordenlig hundeejer!

--
Flatcoats: Ciko (250692) Balto (170602) og Jenna (050403)
Golden: Chili (160796)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 26-06-03 08:36

On Thu, 26 Jun 2003 08:39:43 +0200, "Rinnie Ilsøe"
<admin@flatcoated-retriever.dk> wrotd:

> [...]
>selvsikker, afballanceret... og det kræver altså en ordenlig hundeejer!

,,,,,,,,ja men åbenbart har ejeren ikke lært at snakke ordentligt på
de 25 år

Fra : Therese

Dato : 25-06-03 21:44

"Punish the deed, not the breed" skrev
>snip et dejligt indlæg<

Så vil jeg også bare lige tilføje, at fordi en hund er fantastisk til
træning betyder det ikke, at den er velopdragen derhjemme. Se bare Bernhard,
der vandt en pokal i weekenden ;-D ;-D ;-D

Og skal vi så ikke snart slutte denne _test_tråd..... Den er da vist ikke
det værd

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Eifel

Dato : 25-06-03 22:06

"Therese" skrev d. 25-06-03 21:44 dette indlæg :
> [...]
> der vandt en pokal i weekenden ;-D ;-D ;-D
>
> Og skal vi så ikke snart slutte denne _test_tråd..... Den er da vist

ENIG - det var trods alt kun en test - *UPS* undskyld...............

Eifel & Co

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifel

Dato : 25-06-03 21:56

> [...]
> mesterskaber.
>
> Jeg holder af min hund for det den er, og ikke for det som jeg har

Prøver alligevel lidt til dig Punish.

Hun skrev til en anden bruger :

"Dit forsøg på at virke morsom på min bekostning falder helt til
jorden, for du er med til at bekræfte netop de fordomme, som dem der
træner seriøst, så gerne vil have aflivet!"

Jeg reagerede på dette, da jeg bestemt mener at jeg træner seriøst, og
at hendes ord som ovenfor beskrevet, derfor er uden fornuft og
sammenhæng. Hun troede åbenbart at jeg bare havde en blæremening og at
jeg ikke vidste en skid om noget, fordi jeg var useriøs - og at det kun
var de andre i NG der var seriøse.

Hun lyder selv som om hun ved en masse om træning (jeps - hun har lov
til at have meninger) men hvis man ikke ved ret meget, skal man lade
være med at fortælle seriøse hundefolk, at de er useriøse. Det er der
hun bringer min væske i kog

Jeg har på INTET tidspunkt skrevet noget om VÆRD hundene eller førerne
imellem. Jeg har forsøgt at holde mig til bidearbejde. Du skyder igen
med spredhagl Punish - og det er dét der er så irriterende ved dine
svar. Mens man diskutere bidearbejde og seriøsitet / useriøsitet, får
man pludselig skudt i skoene, noget om at "du skal ikke tro du er mere
end os". Jamen for f..... Punish, det har jeg da ALDRIG nogensinde
påstået - og iøvrigt respekterer jeg ALLE mennesker der behandler deres
dyr ordentligt, uanset om de er klappedyr på sofaen, legedyr, trænede
eller hvad de er. Bare de bliver behandlet humant og ordentligt.

Jeg har ikke hævdet mig ved at nævne at hunden og jeg har vundet det og
det - det er et faktum, og blev skrevet for lis´som at få Leyna til at
begribe, at jeg altså godt hved hvad jeg snakker om, ligesom jeg
betragter mig selv som dybt seriøs indenfor hundesporten.

Jeg holder også af min hund, for dét den er.

M.v.h.
Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 25-06-03 08:35

<snip>
> Men al ære og respekt har jeg da for - din viden om
> internettet.............
</snip>

Eifel, skal vi nu alle kaste os ned og kysse dine fødder eller hvor ville du
lige hen med det svinske indlæg til Leyna dér?

Det er da skide flot at din hund er nået så langt, men uanset hvor god man
er med hunde, så får man ikke "prikken over i'et" med hvis ikke man kan med
andre mennesker. Der er nemlig ingen til at dele glæden med, ingen der vil
ta' dig seriøst eller ingen der magter dit selskab hvis du tiltaler alle på
den måde du har tiltalt Leyna.

Der findes mange rigtig gode hundeførere her inde og ingen af dem har til
dato nedrakket nogen så meget! Vi forsøger at tale pænt til hinanden,
vejlede på en pæn måde, debatere på en pæn måde og få folk til at føle sig
velkommen og vigtigst af alt føle at de kan uanset hvor længe de har haft
med hunde at gøre og på hvilket et plan!

Hvis nu du kunne nedlade dig til at komme ned på et menneskeligt plan...
Plante dine fødder på jorden, så er jeg sikker på at vi kunne få en masse
fornøjelse ud af hinanden og vi andre ville nydde dine indlæg.

Jeg synes i hvert fald du skal stoppe med at lege så smart, for uanset hvor
længe man har haft med hunde at gøre, så ved man ikke alt om dem! - Dem der
påstår de ved alt om hunde er dem der i virkeligheden ikke aner noget som
helst!

Vær dog åben over for andre folks inputs... Det er jo ikke alle der deler
din hobby!! Det er da i orden at nogen godt kan li' bidearbejde og andre
ikke kan li' det! Man har ret til forskellige holdninger, men debatter da
for den da på et menneskeligt plan.

Jeg kan huske en Bjarne Østergaard (mener jeg han hed) der begik sig her
inde for nogen år siden. Han havde en utrolig erfaring med og flair for
hunde. Han hjalp rigtig godt, vejledte på en god måde, kom med mange
brugbare inputs og forklarede hvorfor de metoder han beskrev var gode,
hvordan de påvirkede hunden i forhold til dens naturlige instinkter.
Virkelig genial mand som desværre ikke er i NG'en mere... (med mindre han
bare lurer). Se selvom han var god med hunde oplevede jeg ikke at han
svævede på et eller anden kosmisk plan, så Eifel, selvom man er god med
hunde kan man godt være sød ved andre mennesker også.

Fra : Mic

Dato : 25-06-03 08:58

"Rinnie Ilsøe" <admin@flatcoated-retriever.dk> wrote in message
> <snip>
> </snip>

<snip>

godt være sød ved andre mennesker også.

</snip>

Rinnie har du læst hele tråden Test og Test igen ?

Michael

Fra : Eifel

Dato : 25-06-03 23:06

"Rinnie Ilsøe" skrev d. 25-06-03 08:35 dette indlæg :
> [...]
med
> hunde kan man godt være sød ved andre mennesker også.

Hej Rinnie.....

Leyna skrev noget i retning af : "til alle i andre derude der træner
seriøst med jeres hunde" ............. underforstået, at JEG ikke
trænede seriøst med hund(e) fordi jeg tillod mig at skrive et indlæg,
primært baseret på en igennem dagevis opbygget irritation over
opfattelsen af, at nogle tror, at fordi en hund bider i et ærme - ja så
bider den også i i et menneske (vil gøre det igen, er farlig at have
gående, o.s.v.) - ja det fik mit vand i kog i en sjældent set grad.

For at underbygge det så kraftigt som overhovedet muligt at jeg ikke
mener jeg træner useriøst (og at Leyna´s påstand var grebet ud af den
blå luft), fremhævede jeg, at min hund og jeg, rent faktisk har opnået
nogle pæne resultater i hundens 3-årige levetid. Som DOKUMENTATION for,
at jeg trænede seriøst og at Leyna ikke burde sætte mig i bås med folk
der er useriøse. DERFOR skrev jeg om hvad vi har opnået på kort tid.
HVis du/andre opfatter det som blær eller hvad ved jeg - så værs´go.
Men som nævnt - det var for at DOKUMENTERE, at jeg træner seriøst - og
at Leyna nok ikke skulle snakke om seriøsitet i træningsøjemed, når hun
ikke selv deltog i træning - og SLET IKKE sætte mig i bås med useriøse !
! !

Jeg har på intet som helst tidspunkt påstået, at jeg ved alt om hunde.
Jeg har påpeget, at jeg HVED HVAD jeg taler om. Hvis dét er blær eller
noget højtsvævende, ja så må det vel være det.

Skulle jeg istedet skrive : CITAT START "Hej gruppe. Jeg er ignorant,
ret uvidende - ja faktisk vildt uvidende, men alligevel mener jeg dét og
dét om bidetræning. Jeg ved stort intet om bidetræning, men har en hund
der har vundet dét og dét ? - kan gruppen fortælle mig hvordan det kan
lade sig gøre ?"

Er det "forbudt" at afsløre, når man ved en del om træning, - og så bede
andre lytte efter, når disse andre på det allerskarpeste og vedholdende
NÆGTER at lytte efter, hvad man fortæller om bidetræning ? Det er vel
ikke en snip af den nok så lækre jantelov der er løftet, vel ?

Jeg tør vædde 10 stegte rødspætter på, at UANSET HVORDAN jeg havde
underbygget det på skrift at jeg HVED HVAD jeg taler om, ja så var det
blevet opfattet forkert af flere i NG.

Jeg er åben - MEGET ÅBEN - for andre folks input - men så bliver de der
ikke ved noget /ret meget om bidetræning, også nødt til at være åben
overfor, når andre der har erfaring med bidetræning, og fortæller dem
hvordan tingene hænger sammen, istedet for vedholdende og konsekvent
nægter at tage imod denne erfaring / oplysning. Er du uenig i det ?

Når nu brugerne hér desperat forsøger at fortælle hvordan bidetræning
hænger sammen, og andre der ikke ved så meget om det, bliver ved og ved
og ved med at hævde at der bides i mennesker / ærmer og at hunden
overfører dette bideri til gader og stræder - er det ikke temmeligt
deprimerende, synes du ? Det synes jeg ihvertfald. Specielt når man
sidder inde med en viden der gør, at man HVED hvordan PH-hundene
reagerer på ærmer, mennesker med ærmer, og mennesker uden ærmer.

Jeg accepterer de mennesker der er her i gruppen - og alle har ret til
sin egen mening (også jeg, ´ik ?).

Synes du i øvrigt at Leyna´s indlæg vedrørende min tekniske fejl (TEST)
var på et menneskerligt plan. Ja men sorry, det synes jeg bestemt ikke -
jeg blev vildt overrasket og faktisk også lidt ked af, at det var
nødvendigt at tilsvine på den måde, fordi jeg synes usenet / kandu.dk
virkede mærkeligt (ja faktisk troede jeg jo egentlig ikke at det rigtigt
virkede når jeg skrev noget). Kunne Leyna ikke lige have klappet hesten
og givet et par ganske almindelige råd, istedet for blot at fare vildt
op og straks svine umådeholdent ? Ja det synes jeg altså.......

Når så Leyna oven i købet sætter mig i bås med useriøse hundefolk, ja -
sorry så synes jeg bare at Leyna går helt over stregen.

Når Leyna går over stregen og kalder mig useriøs - har jeg så ikke ret
til at anfægte Leyna´s viden om hundetræning, når hun aldrig selv har
været til træning, udover 1 gang hvor hun gik, fordi tingene ikke lige
faldt i hak for hende til træningen ? (Leyna´s egne ord).

Jeg mener at jeg i denne NG mange gange har observeret udsagn om, at man
nok ikke skal udtale sig ALT for skråsikkert om et hundeemne, hvis man
aldrig selv har oplevet noget om dette emne. Og - at hvis man vil
diskutere med, ja så gør det ikke noget at man har bare et gran af viden
om det specifikke emne man diskuterer. Hvis man ikke måtte have nogen
viden om emnet, ja skulle man være velkommen til at stille spørgsmål til
andre i gruppen - men nok ikke skrive en doktordisputats om emnet her i
gruppen - og da slet ikke hvis det man skrev var decideret forkert. Er
det forkert opfattet ?

M.v.h.
Eifel

http://www.kandu.dk/

Fra : Leyna

Dato : 26-06-03 00:06

On Wed, 25 Jun 2003 22:05:46 GMT, "Eifel" <Eifel.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg accepterer de mennesker der er her i gruppen - og alle har ret til
>sin egen mening (også jeg, ´ik ?).

Det mærker man ikke meget til!

> [...]
>været til træning, udover 1 gang hvor hun gik, fordi tingene ikke lige
>faldt i hak for hende til træningen ? (Leyna´s egne ord).

Hvis du kan vise dem på skrift, så ville jeg blive vældig overrasket,
da jeg ALDRIG har skrevet noget sådant.
Dette viser så hvordan du danner dig din opfattelse af andre
mennesker, og det er jo bare synd for dig.
Det jeg har forsøgt at fortælle dig lige fra starten, var at min
opfattelse af dig ikke var særlig seriøs, da du rent faktisk startede
med at angribe Punish. Du bekræfter i den grad alle de fordomme som
"vi uvidende" har om de folk der træner bidetræning, og det har jeg
forsøgt at forklare dig mange gange. Du vælger at fokusere på andre
ting, og fortælle andre (Punish eksempelvis) at dine ord bliver
fordrejet. Imidlertid kommer du selv medfejlciteringer og direkte
usandheder, som du jo heller ikke på nogen måde forsøger at
dokumentere. Men der gælder åbenbart andre regler for dig selv end dem
du kræver af andre.

Åben og ærlig vil jeg i hvert flad ikke kalde dig, og dermed er du IMO
heller ikke seriøs... uanset hvor mange præmier du så har vundet!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Eifel

Dato : 26-06-03 01:33

"Leyna" skrev d. 26-06-03 00:06 dette indlæg :

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Det er okay hvis jeg ikke gider bruge krudt på at besvare dit indlæg,
´ik ?

M.v.h.
Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Leyna

Dato : 25-06-03 11:28

On 24 Jun 2003 18:49:06 -0700, nutz@oncable.dk (Eifel) wrote:

>Hvad ved du om hunde Leyna ?

Jeg ved en del mere end du gør om usenet, men det skal nu nok komme
for os begge, tror du ikke?

>Du skriver andetsteds, at den hund du nu har, fik du som voksenhund -
>og at du har været til træning een eneste gang med din hund.
>Kalder du dét seriøs hundetræning ?

Hvis du kan finde det du refererer til, så vil jeg meget gerne se det,
for min hund er lige fyldt 1 år og jeg har haft ham siden han var 12
uger. Mine tidligere hunde har været gamle mishandlede dyr som jeg har
overtaget fra folk der ikke gad dem mere, men det har jo intet med
sagen at gøre.
Den seriøse træning jeg snakker om er slet ikke noget jeg selv dyrker,
men der findes rent faktisk andre mennesker der træner seriøst med
deres hunde. Du går bare ud fra at jeg _kun_ snakker for (og om) mig
selv. Det har du fået helt galt fat i.
Der er flere grunde til at jeg ikke går til træning med min hund, men
rent faktisk mener jeg ikke at jeg _behøver_ at skulle undskylde det
over for nogen...

>Du skriver endvidere, at du ikke har haft hund, før du fik den hund du
>har nu.

Jeg har aldrig haft HVALP før. Hvor du har det andet fra ved jeg ikke.

>ØØØØØøøøhhhhhhhh - seriøs træning ? ?
<klipper en masse resultater>
Jamen tillykke med dine flotte resultater med din træning.
Det der var tale om var jo bidetræning, og den form for træning er der
både tilhængere og modstandere af herinde. Det må man respektere på
begge sider, og det synes jeg ikke at du gør. Det jeg ser som din fejl
var at kaste dig ind i en debat (nej, det var ikke fejlen i sig selv)
og dér begynde at rakke en anden debatdeltager ned. (DET var fejlen!)
Jeg forsøger at holde en pæn tone, men har svært ved at tage folk, som
bare kommer med et aggressivt angreb, seriøst. Hvis jeg på noget
tidspunkt har brugt skældsord overfor dig, så find dem lige og citér
dem. Skulle det være tilfældet, så stikker jeg skam gerne en
undskyldning, men ikke når jeg ikke mener, at jeg har gjort noget
galt!

> [...]
>en debat om, hvem der træner seriøst - og hvem der ikke gør, ligesom
>jeg beder dig skelne mellem uvidenhed om Internettet - og uvidenhed om

Som allerede sagt, så er det slet ikke mig det handler om mht træning.
Jeg kan dog ikke se at uvidenhed er noget seperat udfra hvilket emne
det er uvidenheden gælder.
Du har åbenbart en stor viden om træning af hunde, og hvis du f.eks.
ville dele den viden med sådan en som undertegnede, så har du (for mig
at se) grebet det helt forkert an, ved at nedgøre andre og deres
meninger for at fremhæve at du sidder inde med sandheden.

Vi har alle været nybegyndere engang, og jeg er som regel ikke en af
dem der råber op om tests i diverse grupper. Det gjorde jeg i dette
tilfælde fordi jeg fandt dit allerførste indlæg arrogant og
nedladende. "Som man råber i skoven, får man svar."
Anyway, så er der på de mest almindelige nyhedslæsere indbygget et
såkaldt killfilter. Det virker på den måde at når der er en anden
bruger, som ikke skriver andet end "useriøse indlæg" (og det er jo ens
personlige vurdering, der træder ind her), så smækker man dem i
killfilteret og så ser man slet ikke fremtidige indlæg fra dem, da
nyhedslæseren sletter dem med det samme. Blandt andet derfor er det en
god ide at anskaffe sådan en nyhedslæser. Der er indbygget nyhedslæser
i Outlook Express!
Jeg har ikke smidt dig i filteret endnu, for jeg tror på at man skal
give folk en chance, men fortsætter du på samme måde som du begyndte,
så tror jeg ærlig talt at du ender dér. Jeg er nemlig ikke i denne
gruppe for at blive kaldt for alskens øgenavne, men fordi jeg kan lide
hunde, og fordi jeg gerne vil lære noget mere og høre andres meninger.
Jeg vil skam også gerne høre din mening, men ikke hvis det betyder at
jeg selv skal svines til. Det kan jeg nemlig ikke bruge til noget som
helst, og det er derfor ikke noget jeg gider at bruge min tid på. Har
man lyst til at svine folk til, så kan man gøre det i mudderkastning's
gruppen.
Jeg opfattede dit oprindelige indlæg som "Lad være med at diskutere
noget som I ikke aner noget om" og sendte egentlig bare bolden tilbage
med at du jo selv havde kastet dig ind i et forum som du heller ikke
anede noget om. Dér står stillingen vist uafgjort, ikk'?
Jeg håber du forstår denne forklaring, for jeg tror ærlig talt ikke at
jeg kan gøre det tydeligere. Jeg har intet imod nye brugere, men jeg
har noget imod arrogance. Har jeg opfattet dig forkert, så beklager
jeg, men det indebærer altså ikke at jeg gider at lade mig kalde
diverse øgenavne!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Therese

Dato : 25-06-03 21:51

"Eifel" påstod
>klip en masse vrøvl<
> skandaløst blev kåret med 103,7 point ud af 100 mulige point som

Dommerne må åbentbart også have været useriøse. Hvor fedt er det at få point
af en dommer, der ikke ved hvor skalaen ligger? Han mente sikkert den gik
til 1000 ;-D *LOOOOOOOOOL*

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Eifel

Dato : 25-06-03 23:23

"Therese" skrev d. 25-06-03 21:51 dette indlæg :
> [...]
point
> af en dommer, der ikke ved hvor skalaen ligger? Han mente sikkert den

Hej Therese !

Trækker lige mit kram tilbage !

Aj okay - jeg så først jeg havde skrevet "103,7 ud af 100 mulige" da det
var sendt. Damn tænkte jeg - og fik også velfortjent drilleri fra dig.

Dit drilleri var velfortjent - så okay - sender lige en venlig hilsen og
endnu et kram..........

M.v.h.
Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifel

Dato : 24-06-03 21:36

"Leyna" skrev d. 24-06-03 07:31 dette indlæg :

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Hej Leyna......

WOW ! - jeg mener, det var en ordentlig gang hadegylle du dér slap af
med, - men hvad okay, du må have trængt til at komme af med det.

Jeg lover dig at jeg aldrig mere tester nogetsomhelst herinde, - ja jeg
lover det endda meget højtideligt.

Jeg sad i nattens mulm og mørke og blev så irriteret over den stemning
der var i denne NG, vidste intet (nada, nul) om NG og meldte mig så ind
for at kommentere, som jeg da også endeligt fik gjort. Men da jeg havde
skrevet mit indlæg gik der en krig unden at der skete noget som helst.
DER KOM IKKE EN PIND FREM PÅ SKÆRMEN, selv om der stod at "indlægget vil
være på om få minutter i nyhedsgruppen". Nå - men efter at have ventet
et par timer og stadig intet var sket, tænkte jeg at jeg måttet have
gjort noget helt forkert. Begyndet at læse vejledningerne til "hvordan
man kommer godt igang" men forstod ikke rigtigt alligvel, hvorfor der
ikke kom på noget på skærmen (så i alle kunne se mit indlæg). Tænkte, at
når der jo nu alligevel ikke kom noget på skærmen, så kunne jeg lige så
godt lave en test, og så se hvor den havnede henne, om noget sted. Jeg
lavede en test og ventede i lang tid, før jeg søgte efter indholdet
"TEST". Jeg fandt til min store forbløffelse INTET ? - DET synes jeg var
vildt underligt, og i bar desperation, sendte jeg endnu en test, som så
er dukket op her...... (oh ak og ve, det er jeg dælme ked af)

Men hvad min oplevelse omkring www.kandu.dk og Usenet har med mit indlæg
om bidearbejde at gøre, - ja der må jeg melde pas, altså sådan helt pas
du ved.

Hvis denne "blooper" jeg har lavet med min test kan bringe dit pis sådan
i kog, vil jeg anbefale ............. nej ........... ikke noget Leyna,
glemt det - du er garanteret et sødt menneske der bare har haft alle
moders lortedag. Det tror jeg ihvertfald. Under alle omstændigheder
ønsker jeg dig en god bedring

Læste i øvrigt også om en dame i Jura gruppen som havde stillet et
spørgsmål omkring hvad der ville ske, hvis hun politianmeldte den ejer
af en hund som havde bidt hendes egen hund. Hun var på
overvejelsesstadiet, så hun ville gerne vide konsekvenserne af en
anmeldelse. OH BOY hvor fik hun tæsk (ikke som Leyna´s verbale tæsk og
kogende pis på mig godt nok) - men er du gal - hun fik huk af flere
sindssygt kloge jurahoveder "hvad helvede hun bildte sig ind at stille
sådan et spørgsmål i sådan en gruppe, når hun bare var på
overvejelsesstadiet". Indrømmet, jeg fik sgu medlidenhed med hende. Hun
var ny og troede man bare kunne komme dumpende og spørge om det hun
gjorde. Hvilken fejl - hvilken fejl. Hun trak sig "stortudende" ud -
lige så stille og roligt - og jeg garanterer for at hun vender da aldrig
tilbage.

Med ovenstående ville jeg såmænd blot høfligt, venligst og uden at kaste
en spand kogende pis efter Leyna - tag lige og klap hesten, gider du ?

Mange venlige hilsner
Eifel

http://www.kandu.dk/

Fra : Leyna

Dato : 25-06-03 00:20

On Tue, 24 Jun 2003 20:35:50 GMT, "Eifel" <Eifel.news@kandu.dk> wrote:

>"Leyna" skrev d. 24-06-03 07:31 dette indlæg :

>WOW ! - jeg mener, det var en ordentlig gang hadegylle du dér slap af
>med, - men hvad okay, du må have trængt til at komme af med det.

Hvis der er noget som helst "hadegylle" i mit indlæg, så er det som
respons på dine meget personlige bemærkninger til eksempelvis Punish.
Prøv at læse hvad det er du selv skriver før du dømmer andre.

Du beder alle modstandere af bidetræning om at sætte sig ind i emnet
først, men sætter dig ikke selv ind i usenet's regler. Du står
åbenbart højt hævet over andre, og påpeger man det, så er det
"hadegylle". Det gider jeg ærligt talt ikke, så EOD herfra.
(EOD = End of diskussionn)
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Eifel

Dato : 25-06-03 03:01

"Leyna" skrev d. 25-06-03 00:20 dette indlæg :
> [...]

PS: KLONK ! (lærer hurtigt, ´ik ?)

M.v.h.
Eifel

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifel

Dato : 24-06-03 22:16

Fra : Ann K

Dato : 24-06-03 23:56

Hej Eifel

> [...]
have ventet et par timer og stadig intet var sket, tænkte jeg at jeg måttet

<> Når du poster via en hjemmeside, der "snylter" på usenet, og som "ude i
samfundet" går under navnet Kan-ikke-du, så er du sør'me selv ude om det!

Må man anbefale at du i stedet finder dig en ordentlig nyhedsserver, der
promte sender dine indlæg til nyhedsgruppen - og som omgående opdaterer?!

Din internetudbyder tilbyder sikkert denne service, tjek deres hjemmeside -
ellers er der fx www.sunsite.dk , der også er gratis at benytte...

Blot en anbefaling fra en "gammel" usenetbruger, der ville blive drevet til
vanvid af Kandu's elendige service

Mvh Ann

Fra : Eifel

Dato : 25-06-03 01:06

"Ann K" skrev d. 24-06-03 23:56 dette indlæg :
> [...]
> ellers er der fx www.sunsite.dk , der også er gratis at benytte...
>
> Blot en anbefaling fra en "gammel" usenetbruger, der ville blive

Hej Ann.

Tak for dit svar / vejledning i brug af usenet, etc.

Men - lad mig lige prøve at forklare noget :

Som alm. bruger af internettet sidder jeg og surfer en del f.eks. når
jeg er på vagt om natten. Ved stort set intet om nyhedsgrupper o.s.v.

Pludselig falder jeg over kandu.dk - synes den ser interessant ud, og
skriver "bidearbejde" i søgefeltet. Pludselig kommer der en masse
interessant frem om bidearbejde o.s.v.

En enkelt bruger falder stærkt i øjnene, nemlig punish. Punish fordrejer
A-L-T hvad der bliver spurgt om, og virker ærligt talt som en pain in
the a.., for nu at udtrykke det mildt. Jeg kan se, at stort set alle
andre brugere, er stærkt irriterede over hans måde at svare på,
tilsvininger af dem der har en andre mening o.s.v.
Endvidere irriteredede det mig voldsomt, at der var så lidt viden om
bidearbejde - samt ikke mindst at nogle brugere - herunder punish -blev
VED OG VED OG VED med at skrive, at det at bide i et ærke, var det samme
som at bide i et menneske.

Nå - natten efter læser jeg videre - griner og græder og de mange
indlæg, jokes, o.s.v.

Alligvel stiger min irritation, og til sidst kan jeg altså bare ikke
holde mig. Jeg MÅ bare reagere. Uden at have læse / vide mere om usenet,
melder jeg mig ind i www.kandu.dk - da jeg synes det ser nemt og
overskueligt ud (husk lige at jeg faktisk ikke ved noget om usenet).

Så skriver jeg mit indlæg - og resten har jeg beskrevet - min undren
over at intet sker o.s.v.

Nå - her natten efter mit indlæg søger jeg så igen på www.kandu.dk efter
mit indlæg. Finder det og ser at min "TEST" har skabt vrede,
forbitrelse, opstandelse - ja nærmest oprør på noget der hedder usenet -
og vist også på www.kandu.dk.

Så ser jeg "Fru pis-i-kog´s" hadefulde indlæg. Jeg forsøger at forklare
hvad der er sket - ny i disse kredse o.s.v., men Fruen skal lige fyre
endnu en gang skoldkogende pis af i bæret på den nye - lettere om usenet
uvidende - bruger.

Så dit indlæg hvor du skriver : " Når du poster via en hjemmeside, der
"snylter" på usenet, og som "ude i
samfundet" går under navnet Kan-ikke-du, så er du sør'me selv ude om
det!".

Jeg er glad for dit svar, misforstå endelig ikke andet - men jeg synes
fandenhakme ikke i tager særligt pænt imod nye brugere, der laver en
fodfejl - eller en teknisk en af slagsen, - fordi den nye bruger ikke er
klar over at www.kandu.dk og usenet åbenbart overlapper hinanden, eller
som du skriver, at www.kandu.dk "nasser" på usenet.

Søde søde Ann og Fruen : hvor i helvede skulle jeg vide fra at
www.kandu.dk og usenet overlapper hinanden og den ene service nasser på
den anden ?

Hvis i (man) overhovedet fremover kan få nye brugere til at blive i
denne gruppe, så skulle i (man) tage en ny bruger "tilside" og fortælle
bare en my om hvordan det hænger sammen, og ikke overfalde, brække sig
over, sende hademails, bespotte og sende urin- bandbulle- og brandbomber
mod den nye bruger.

Hvis jeg nogensinde skulle tage imod en ny bruger herinde, så vil jeg
sørge for at have et link eller lignende liggende til en side på nettet,
der forklarer hvad usenet er, hvorfor / hvordan andre sider kan "nasse"
på usenet og sådan. For en sådan side findes garanteret. Så er der da en
lille chance for, at den nye bruger ikke føler sig overpisset i en ikke
sjælden grad, fordi den nye bruger tillader sig at have en mening ( ! )
om et emne.

Jeg tænkte først at jeg ville skrive noget meget meget grimt, specielt
om Fruen der pisser så langt og grundigt efter nye brugere - men så kom
jeg jo i tanke om, at det NETOP var den attitude - og også den attitude
som Fruen udviser, som irriterede mig vildt og voldsomt.

Så nu tror jeg sågu at jeg vil blive i nabolaget - finde ud af for alvor
hvad usenet er for noget - og så forsøge at hjælpe nye bruger, så de
ikke skal i bad hver gang de har været herinde og stille et spørgsmål -
eller for den sags skyld har formastet sig til at skrive et indlæg - og
for at nævne det unævnelige og allermest frygtindgydende - at få lavet
en teknisk fejl fordi den nye bruger ikke er 100 % inde i alt hvad der
sker på internettet.

Tak for din tid søde Ann..........

M.v.h.
Eifel

http://www.kandu.dk/

Fra : Therese

Dato : 25-06-03 21:55

"Eifel" skrev
> [...]
> andre brugere, er stærkt irriterede over hans måde at svare på,
> tilsvininger af dem der har en andre mening o.s.v.

Punish er efter min mening en engel ved siden af dig

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 26-06-03 09:47

> Punish er efter min mening en engel ved siden af dig

Efter min mening er han også tit temmelig højtflyvende (uden nogen henvisning
til Ikaros i øvrigt).

Burde vi ikke afslutte denne kontraproduktive mudderkastningskonkurrence og
opgive at finde ud af hvem der mest og først var en idiot?

/Kim

Fra : Mic

Dato : 26-06-03 10:00

> Burde vi ikke afslutte denne kontraproduktive mudderkastningskonkurrence
og
> opgive at finde ud af hvem der mest og først var en idiot?
>
> /Kim

Glimrende ide du fik der kim B

Michael

Fra : Ann K

Dato : 26-06-03 00:02

Hej Eifel.
Vælger at tage dit svar med et smil... og derfor også at overhøre din mere
eller mindre velplacerede ironi.
Mit oprindelige indlæg til dig _var_ faktisk ment som en pæn, høflig og
venlig vejledning! Især fordi du havde skrevet, at du undrede dig over at
der var gået så lang tid inden du kunne se din allerførste post om
bidearbejde... Kandu er netop berygtet for deres mildest talt mangelfulde
opdateringer af de forskellige nyhedsgrupper! Du kan risikere at Kandu
ikke opdaterer i flere dage (sidst var der vist tale om ca 2 uger!) - og det
må da være hamrende irriterende, hvis man er fast bruger af en bestemt
gruppe! eller har tænkt sig at blive det...
Desuden er "man" (dvs jeg og alle andre) ude af stand til at gå ind og evt
vejlede privat, da du netop ikke opgiver en privat adresse, men kun Kandu,
som afsender - OK, du undgår på denne måde en del spam - med mindre du laver
en spmtrap i den mailadresse du bruger i nyhedsgrupperne... men nogle gange
kan det altså være irriterende ikke at kunne kontakte en bruger
At jeg ikke opgav dig reelle links... tja, jeg bad dig om at tjekke hos din
internetudbyder... de fleste tilbyder nemlig også nyhedsgrupperne, samt en
vejledning i opsætning af disse i ens mailprogram... men - igen fordi du
havde postet via Kandu - var jeg ikke i stand til at se _hvilken_
internetudbyder du har, og kunne derfor heller ikke give dig en videre
anvisning!
Samtidig må jeg ærligt indrømme at jeg selv er "edb-debil"... jeg har ikke
så forfærdelig megen forstand på opsætninger osv osv... men jeg ved da, hvem
jeg kan spørge

Når alt dette er sagt, så vil jeg fortælle dig blot en lille smule om
netikette... dvs takt og tone på usenet....
Mediet halter på et meget vigtigt område!!! Man kan ikke se, den man
taler/diskuterer med!
For at kompensere for dette triste faktum bruges de berømte "smileys", i et
forsøg på at give læseren en fornemmelse af, hvordan et indlæg/post er
skrevet.... Og når jeg bruger en eller , så er det faktisk for at
Jeg kunne jo have valgt at gå ud med en direkte kritik af dig som mindre
begavet eller lignende, fordi du ikke er i stand til på X antal tid at
gennemskue Kandu, som en dårlig formidler af nyhedsgruppernes indhold (jeg
er så meget realist at jeg skam godt ved, at det ville være at forlange det
umulige! ... men valgte altså i stedet at henvende mig i en lidt
humoristisk tone - som så blev misforstået, fordi du åbenbart valgte at
overse eller ikke forstod de smileys, der _også_ var mange af i mit
indlæg.... Det vil jeg da gerne undskylde!

Til sidst vil jeg gøre dig opmærksom på at dette indlæg er skrevet _uden_
ironi eller nedladende bemærkninger! Selv om jeg faktisk er en lille smule
sur over at blive sådan misforstået og ironiseret over!
Jeg forsøger stadig kun at være venlig og høflig!

Mvh Ann

Fra : Eifel

Dato : 26-06-03 01:49

"Ann K" skrev d. 26-06-03 00:02 dette indlæg :
> Hej Eifel.
> Vælger at tage dit svar med et smil... og derfor også at overhøre din
mere
> eller mindre velplacerede ironi.

Mit svar var bestemt (forsøgt om ikke andet) skrevet i venlig form, og
ordene "søde" var faktisk 100 % reelt ment !

> Mit oprindelige indlæg til dig _var_ faktisk ment som en pæn, høflig
og
> venlig vejledning!

Jeg tog det også sådan, og er ked af hvis du har forstået det
anderledes......

> [...]
> må da være hamrende irriterende, hvis man er fast bruger af en bestemt
> gruppe! eller har tænkt sig at blive det...

Øøøhhh - ja så afgjort meget irriterende.......... hvis dét kan gøre det

> [...]
gange
> kan det altså være irriterende ikke at kunne kontakte en bruger

Jamen jeg har ikke oprettet mig selv som anonym - ihvertfald ikke med
vilje. Jeg kan altid kontaktes privat på nutz@oncable.dk

> [...]
> havde postet via Kandu - var jeg ikke i stand til at se _hvilken_
> internetudbyder du har, og kunne derfor heller ikke give dig en videre

Ja det er jo så TDC der er udbyderen - men jeg får også mail via
cybercity - betyder det noget ?

> [...]
> overse eller ikke forstod de smileys, der _også_ var mange af i mit
> indlæg.... Det vil jeg da gerne undskylde!

Modtaget ........ øøhh prøver så lige med

> [...]
smule
> sur over at blive sådan misforstået og ironiseret over!

Prøver lige igen om det lykkes - næ kan ikke lige finde på een,
.............. er der nogen "undskyldnings-smileys" ?

> Jeg forsøger stadig kun at være venlig og høflig!

Samme her, trods alt

> Mvh Ann

Med venlig hilsen
Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ann K

Dato : 26-06-03 21:48

Hej Eifel

>Prøver lige igen om det lykkes - næ kan ikke lige finde på een,
>............. er der nogen "undskyldnings-smileys" ?

>Samme her, trods alt

<> Jamen så er vi to helt på det rene!!!
Misforstod dig åbenbart, da du jo havde slået mig sammen med Leyna som du
vist kalder "Fruen"...

Du kan læse mere om usenet... og netikette og citatteknik og en hel masse
andet på www.usenet.dk (hmmm - mener jeg det er?)... og ellers er der en
speciel nyhedsgruppe for nye brugere dk.velkommen, hvor der sidder nogle
"hajer" indenfor brug af ng til at vejlede "alle os andre"... Jeg havde
virkelig stor nytte af denne gruppe, da jeg begyndte - og det er venlige
mennesker, der også svarer pænt på selv de mest tåbelige spørgsmål *ggg*

Ellers vil jeg - vist nok som den første ;) - byde dig pænt velkommen til
hunde-ng.... rart med endnu et brugshundemenneske

Mvh Ann - der "fusker" med brugstræning af en agilitytosset sheltie

Fra : Eifel

Dato : 26-06-03 22:43

"Ann K" skrev d. 26-06-03 21:48 dette indlæg :

> [...]
venlige
> mennesker, der også svarer pænt på selv de mest tåbelige spørgsmål

Lover, at jeg nok skal kigge derind og nærstudere denne gruppe .....

> Ellers vil jeg - vist nok som den første ;) - byde dig pænt velkommen
til
> hunde-ng.... rart med endnu et brugshundemenneske

Tusind mange tak - det var lækkert Jeg er blevet helt ferm til det
der med Smileys, ´ik ?
PS : jeg mener at kunne huske, at Kim og Winther vist også har været på
banen med et pænt velkommen - så også tak for det.........

> Mvh Ann - der "fusker" med brugstræning af en agilitytosset sheltie

Med venlig hilsen - og god vind med træningen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifel

Dato : 25-06-03 01:18

> [...]
> ellers er der fx www.sunsite.dk , der også er gratis at benytte...
>
> Blot en anbefaling fra en "gammel" usenetbruger, der ville blive

Hej igen Ann........

Se nu begynder der at ske noget.

Hver eneste - virkeligt hver eneste gang jeg måtte støde på en lignende
ny urindryppende idiot som mig selv, vil jeg give den nye dette link :
http://www.usenet.dk/info/newsreader.html

Så har man da hjulpet lidt, uden at få urinvejsbetændelse...........

http://www.kandu.dk/

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 25-06-03 14:52

Jeg vil ikke dømme, eller tage stilling til noget som helst...

Men jeg vil dog blot lige forsvare denne NG lidt. Jeg er blevet taget
ualmindeligt godt imod herinde med de spørgsmål og indlæg, som jeg har
skrevet. Ikke en eneste sur mine eller skæld ud, har jeg fået.

Jeg tror måske tit, at vi er blevet så vant til at bruge internetttet, at vi
glemmer, at man jo rent faktisk ikke sidder overfor et andet menneske, som
kan se vores kropssprog og vores mimik, mens vi taler. Derfor virker nogle
indlæg sikkert hårde uden at være det... Så jeg har gjort det til en regel
at slå koldt vand i blodet, inden jeg sætter mig til tastaturet og
skriver/svarer på noget.

Sidst men ikke mindst bør vi vel huske på, at vi (forhåbentligt *s*)
allesammen er her, fordi vi holder af vores hunde og gerne vil gøre det
bedste for dem!

Mvh,
Zemma Luise Zimling Westh
Kildebakken 61, 1 tv
2860 Søborg
Eifel <Eifel.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ef8eafa$0$48915$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 25-06-03 22:29

Nu kaster jeg mig sikkert lige midt i krydsilden, så lad mig med det samme
sige, at jeg ikke holder med hverken Punish eller Eifel...

Men jeg vil dog alligevel sige til dig, Eifel, at jeg ikke helt forstår,
hvordan du kan skrive så grove indlæg samtidig med, at du vælger at
kritisere denne NG for at være nogle værre nogle (for nu at sige det
diplomatisk... *ggg*)...??? Én ting er, at du føler, at der er nogen som har
trashet dig, men så konstatér det, sig det til dem... and walk away. Ligesom
når man lærer børn, at de ikke skal slå igen, men gå deres vej... *s*

Tonen imellem brugerne af denne tråd er blevet så ubehagelig, at man får en
klump i maven, når man læser den... Nu sidder der sikkert flere og tænker,
at så kunne jeg jo bare lade være, og ja det har de ret i, men der er trods
alt nogle mennesker, som skriver i denne tråd, hvis mening jeg gerne vil
læse, da jeg har en positiv oplevelse af dem i andre tråde, ligesom jeg også
har det af både Punish og Eifel.

--
Zemma Luise Zimling Westh

Fra : Eifel

Dato : 25-06-03 23:29

"Zemma Luise Zimling Westh" skrev d. 25-06-03 22:29 dette indlæg :
> [...]
vil
> læse, da jeg har en positiv oplevelse af dem i andre tråde, ligesom

Already walking...........

M.v.h.
Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Line

Dato : 27-06-03 19:08

> [...]

> seriøse mennesker iblandt jer, og jeg skærer ikke alle over en kam.
> Dette bragte dog mit p*s i kog, hvilket faktisk sker temmelig

Hejsa.

Jeg har "siddet på hænderne" i 3 dage for at undgå at komme til at skrive en
uciviliseret kommentar til denne...ehem...."vejledning", som jeg har valgt
at citere i sin helhed.

Det var temmelig tydeligt for mig, at "Eifel" er ny - både her i gruppen og
på usenet i det hele taget - så hvordan i al verdens riger og lande skal han
(og andre newbies) kunne vide noget som helst om usenet, netikette, dk.test,
OT, fundatser, newsreadere, dk.velkommen, citatteknik osv., hvis ingen gør
opmærksom på det?
"Jamen han kan da bare sætte sig ind i reglerne på usenet først....." Nej,
det kan han ikke, for hvis ingen gør ham opmærksom på, at der _er_ "regler",
ved han da ikke, at der er noget at sætte sig ind i!

Efter min mening er en "vejledning" som ovenstående (oven i købet fra en
erfaren usenet-bruger) langt _langt_ værre og giver frygtelig meget mere
støj end et test-indlæg fra en newbie. Vejledningen kunne have begrænset sig
til "Denne gruppe er ikke beregnet til tests - brug venligst dk.test", og
hvis man virkelig var i det medmenneskelige hjørne kunne man måske endda
have smidt et par links med til sider om usenet og netikette. På den måde
havde antallet af OT-indlæg været nede på 2 i stedet for de nuværende 54.

At sætte lighedstegn mellem en persons viden om usenet og hans viden om en
bestemt type hundesport og til og med postulere, at denne persons manglende
viden om usenet kommer til at skade denne type hundesport, ja, det er IMHO
ikke kun vanvittig uhøfligt og et eksempel på virkelig dårlig vejledning -
det skader også gruppen som helhed. Vi risikerer jo, at folk løber skrigende
væk, når de får smidt sådan et indlæg i hovedet, og det er vel ikke det, der
er meningen?
Her kan man læse lidt om, hvordan vejledning kan foregå:
http://www.usenet.dk/netikette/vejledhvordan.html

Jeg sætter FUT (hvis jeg da kan finde ud af det....) til dk.admin.netikette,
hvor diskussioner om vejledning vel egentlig hører hjemme.

Mvh. Line

Fra : Carina Graversen

Dato : 28-06-03 05:54

> [...]
> bidetræning, og du er en af dem der holder fordommene ved lige omkring
> hvad det er for en slags mennesker der bruger netop denne

Og hvad er det så lige for en slags mennesker, der synes bidetræning er OK
???

Hilsen
Carina

- Svagstrømsingeniør med et gennemsnit på 10,2 ... og tilhænger af
bidearbejde, hvis blot dette bliver udført fornuftigt

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 28-06-03 09:18

On Fri, 27 Jun 2003 21:54:14 -0700, "Carina Graversen"
> [...]

>- Svagstrømsingeniør med et gennemsnit på 10,2 ... og tilhænger af
>bidearbejde, hvis blot dette bliver udført fornuftigt

,,,,hvad man arbejder med er vist ikke væsentligt , det er nok mere
folks instilling til hvad der er rigtigt og forkert, så jeg kan ikke
helt se hvad du begynder at læse eksamensresultater op for i denne
sammenhæng ? skulle det give dig mere autoritet ?

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 28-06-03 09:59

>" Hilsen
> Carina
>
> - Svagstrømsingeniør med et gennemsnit på 10,2 ... og tilhænger af
> bidearbejde, hvis blot dette bliver udført fornuftigt "

Hej Carina.

Den der blev jeg sgu også ked af!!! Det var sikkert ikke ment sådan, og jeg
er ikke engang imod bidearbejde, men den der var ikke fortjent! Vi er
sikkert rigtig mange, som har valgt at gå en anden vej igennem livet end en
højere uddannelse. Hvad grunden er til dette, anser jeg for at være
uvedkommende.

Men at et højt gennemsnit på en højere uddannelse skulle borgere for, at man
er et bedre hundemenneske eller har ret ang. dette, virker på mig som en
påstand, som ikke har grobund i andet end arrogance.

Personligt har jeg valgt at passe andre folks børn , da jeg anser det for
esssentielt, at vores børn i dag får en god og ressourcefyldt start på
livet.
Foreløbig er det ikke blevet til nogen eksamen fra seminariet, da jeg har
valgt at få noget mere erhverserfaring, inden jeg afslutter mit studium.

Så hvis den ikke var ment sådan, så syntes jeg, at du skal afkræfte dette...
For den virker umiddelbart noget uforståelig.

Med venlig hilsen,
Zemma Luise Zimling Westh

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 28-06-03 10:39

> Foreløbig er det ikke blevet til nogen eksamen fra seminariet, da jeg har
> valgt at få noget mere erhverserfaring, inden jeg afslutter mit studium.

Hej Zemma

Alene det at du skriver studium om dit uddannelsesforløb i stedet for studie som
ignoranterne gør, løfter dig højt!

Og så gider jeg i øvrigt ikke tænke mere over folks uddannelse eller mangel på
samme.

/Kim

Fra : Winther

Dato : 28-06-03 19:58

"Zemma Luise Zimling Westh" <zemma.no.sp@m_jazzedonjava.com> skrev i en
meddelelse news:3efd5c8c$0$24692$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hej Carina.
>
> Den der blev jeg sgu også ked af!!!

Tror egentlig Carina mente at den slags mennesker der interesserer sig for
bidearbejde ikke kun er Brian fra baghaven...

Vh. Winther

Fra : Carina Graversen

Dato : 29-06-03 06:35

Hej Zemma !

> [...]
> er sikkert rigtig mange, som har valgt at gå en anden vej igennem livet
> end en højere uddannelse. Hvad grunden er til dette, anser jeg for at

Jeg svarede på en række indlæg, hvor der blev snakket om de fordomme, der er
omkring folk, der er tilhængere af bidearbejde...
- Og her blev det altså lagt ud som om dem der er tilhænger af bidearbejde
ikke hører til blandt de kvikkeste - bare kaster sig ud i tingene uden at
vide noget om det de laver m.m.

Nu har jeg jo flere gange udtalt, at jeg er tilhænger af bidearbejde (hvis
det bliver trænet fornuftigt), og synes da det er ærgerligt, at der er nogen
der har fordomme mod andre her i NG, som de aldrig har mødt. - Især synes
jeg det er lidt underligt at lige præcis Leyna udtaler sig om fordomme, for
dette er klippet fra en tidligere tråd:

---[Ann K. skrev]----

---[Hvortil Leyna svarer]---
> Jeg tror jeg meget høfligt vil afslå, men siger da tak for
> opfordringen.

- Og hvis man ikke har lyst til at komme ud at se hvad det egentlig er for
noget man er modstander af, og ikke har lyst til at møde de folk der træner
bidearbejdet, hvordan kan man så udtale sig om hvad det er for nogle typer
af folk, der dyrker denne form for hundetræning ???

___

> Men at et højt gennemsnit på en højere uddannelse skulle borgere for, at
> man er et bedre hundemenneske eller har ret ang. dette, virker på mig
> som en påstand, som ikke har grobund i andet end arrogance.

Nu var der kun et simpelt spørgsmål i mit indlæg, så der var ikke rigtig
noget jeg skulle understrege mht. at jeg har mere ret end andre .

Men prøv evt. at kigge andre indlæg igennem jeg har skrevet, og så se hvor
jeg påstår at være et bedre hundemenneske end andre eller have mere ret i
hundespørgsmål end andre....

- Jeg tror du vil se, at jeg netop plejer at understrege, at fordi andre
ikke gider træne flere timer om dagen med deres hund eller går til
konkurrencer eller har lyst til at træne bidearbejde eller købe en
stambogsført hund, så er det i mine øjne ligeså fint som det jeg går og
laver med min hund .

- Når jeg er med i en debat, plejer jeg vist også at skrive at mine påstande
bygger på mine erfaringer, eller det er noget jeg tror - tror ikke du kan
finde et eneste indlæg jeg nogensinde har skrevet her i NG, hvor jeg siger
at "sådan er det bare", og "det her ved jeg bare alt om" eller at nogen ikke
er kvalificeret til at svare på spørgsmål pga. manglende erfaring.....

___

> Så hvis den ikke var ment sådan, så syntes jeg, at du skal afkræfte
> dette... For den virker umiddelbart noget uforståelig.

Det var ikke ment anderledes end for at understrege, at tilhængere af
bidearbejde er ligeså forskellige som hundeejere generelt er her i DK

Hilsen
Carina

Fra : Leyna

Dato : 28-06-03 22:36

On Sat, 28 Jun 2003 22:34:32 -0700, "Carina Graversen"
> [...]

>bidearbejdet, hvordan kan man så udtale sig om hvad det er for nogle typer
>af folk, der dyrker denne form for hundetræning ???

Okay, jeg havde ellers afsluttet denne tråd, men da du nu sætter navn
på, så mener jeg at jeg BØR svare dig...

Jeg bor "in the middle of nowhere". Der er INGEN der træner hunde her.
Offentlige transportmidler er meget, meget begrænsede, og en tur til
et sted hvor de træner denne form for hundetræning vil min. tage 1½
time...HVER vej! Og jeg har altså også en hund herhjemme, som jeg ikke
har lyst til at lade være alene i alt for mange timer om dagen. Der
står intet om lyst til nogen steder!

De fordomme som du omtaler mener jeg faktisk ikke at jeg er indehaver
af. Jeg har talt pænt til de fleste der dyrker denne form for træning,
men der var altså et enkelt indlæg som faldt mig for brystet, især da
jeg synes at det var nedladende og et mere eller mindre personligt
angreb. Der blev talt om at man skulle sætte sig ind i både det ene og
det andet før man overhovedet havde ret til at have en mening om noget
som helst, og bagefter blev et helt regelsæt om hvordan man bruger
usenettet totalt ignoreret. Det var det der slog hovedet på sømmet.
Jeg tror jeg har sagt det før, og det står jeg ved, selvom jeg nok er
ganske upopulær i denne gruppe lige pt. Men jeg mener stadigvæk at det
er forkert at forlange noget af andre som man ikke selv overholder. Så
enkelt er det! Jeg mener ikke, at jeg på noget tidspunkt har brugt
hverken skældsord, eller har viftet nogen omkring næsen med min
uddannelse eller karakterer... Hvilken interesse skulle deltagere i en
hundegruppe dog have i det?
En af de fordomme der er omkring dem der træner bidetræning er jo
netop, at det er folk der blæser på andres meninger og bare skal have
en potensforlænger der kan skræmme andre. (Nej, det er IKKE min
holdning!) Og jeg påpegede at netop denne tråd gav næring til denne
fordom, da der virkelig blev uddelt skideballe til alle os uvidende i
en anden trås og så blev blæst højt og flot på alle regler i denne
tråd.
Men helt ærligt, så tror jeg ikke, at vi kommer nogen vegne ved at
videreføre diskussionen, og da slet ikke i denne tråd. Jeg har vist
fået sagt det jeg ville, og så er jeg altså færdig med det.
Det bedste jeg kan gøre er at beklage at nogen følte sig SÅ trådt over
tæerne, og så har jeg faktisk ikke flere kommentarer til denne tråd!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 29-06-03 09:47

Hej Carina (og evt. andre)

Så er misforståelsen vist afklaret. Jeg er ked af, at jeg åbentbart havde
misforstået intentionen i dit indlæg, men det er jo desværre nok ofte det,
der kan ske i et forum, hvor man udelukkende har skrift at forholde sig til.

For som jeg jo nu kan læse mig til af dit uddybende indlæg, så er vi faktisk
grundlæggende enige.

Mvh,
Zemma Luise Zimling Westh

Carina Graversen <ina-fjerndette@redningshund.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bdktt6$f70$2@sunsite.dk...

Fra : Carina Graversen

Dato : 30-06-03 05:39

Hej igen...

> [...]
> der kan ske i et forum, hvor man udelukkende har skrift at forholde sig

Ja, det er ikke altid nemt med det skrevne sprog

- Bla. derfor har jeg også et par gange været med til at arrangere en
træningsweekend for alle her i gruppen (senest i pinsen), da det ofte er
noget nemmere at forstå hinanden, hvis man har mødt hinanden IRL -
håber da at dig og flere her fra gruppen har lyst til at være med næste
gang, da det både er lærerigt og hyggeligt ...

Hilsen
Carina