Info vedr. camping, bungalow omkring Balat~
Fra : Dorthe

Dato : 24-06-03 13:44

Hej!
Vi er en familie på mor (28), far (31), datter (4½) og søn (1), som tager på
kør-selv-ferie til Balatonsøen.
Vi suger så mange information til os, som vi kan finde. Vi er nået frem til,
at vi gerne vil på campingplads af hensyn til vores datter, så hun nemt kan
finde nogen at lege med, og der er jo som regel legeplads og evt. pool.
Vi hælder pt. til Camping Füred. Men vi kan ikke rigtig finde ud af det. Vi
vil gerne leje telt, mobilhome eller bungalow, men det eneste jeg kan finde
der er en tom plads eller en bungalow, som koster 500-750,- pr.
overnatning - er det ikke lidt meget. Jeg har set på et par hoteller også i
byen, det koster omkring 6-700 kr. inkl. morgenmad. Er det campingpladsens
faciliteter, man skal betale så meget for? - Vi håbede måske, vi kunne leje
et telt dernede, tænkte, det måske var billigere???
Er der nogen, der vil dele ud af deres erfaringer? - Gerne med konkrete
oplysninger.
Mvh
Dorthe Baadsgaard

(ferien afholdes i uge 34-35) - FUT dk.fritid.rejse - også sendt til
dk.fritid.camping

Fra : Tømreren

Dato : 24-06-03 14:22

> Vi er en familie på mor (28), far (31), datter (4½) og søn (1), som tager

> kør-selv-ferie til Balatonsøen.

Vi har lige bestilt her:
http://www.ungarskguide.dk
Vores nye ven Laslo

Ellers er der
www.balatontourist.hu de samarbejder

Vi har bestilt et 8 personers hus i Csopak lige ved Camping Füred og har
adgangspas til campingpladsen og alt derinde.
Huset ligger lige ned til vandet og koster 3000,- incl. alt pr. uge.
Det skulle være svinebilligt dernede,så det er ikke så dyrt i lommepenge.

Mvh
Tømreren

Fra : Dorthe

Dato : 24-06-03 17:00

> [...]
> Huset ligger lige ned til vandet og koster 3000,- incl. alt pr. uge.
> Det skulle være svinebilligt dernede,så det er ikke så dyrt i lommepenge.

Hej igen!
Ja, jeg fulgte også dine links, og har snuset en del. Jeg havde nok lidt
svært ved at finde ud af, hvor de forskellige feriehuse lå henne. Der er dog
mange fordele ved at bo inde på pladsen for børnene. Men det ender måske med
et feriehus. Det er i hvert fald noget billigere end en bungalow. Jeg ville
utrolig gerne at vi kunne leje et stort villatelt - campingvogn eller mobile
home. Men det kan jeg ikke finde nogen steder.
Jeg har også selv kontakt til Laszlo, og har modtaget brochurer fra ham, men
der er ikke rigtig kommet noget konkret ud af det endnu.
Anbefalede han jer noget, eller har han bare bestilt det for jer, som I
valgte? Hvornår skulle I afsted? Har du fundet ud af det, med de der mærker
til bilen?
Mvh
Dorthe

Fra : Tømreren

Dato : 24-06-03 17:11

> [...]
mobile
> home. Men det kan jeg ikke finde nogen steder.

Der er bongalows på camping Füred og der er mobilhomes på camping Europa.
Jeg ved ikke om der er noget af det der er ledigt.

> [...]
> der er ikke rigtig kommet noget konkret ud af det endnu.
> Anbefalede han jer noget, eller har han bare bestilt det for jer, som I

Jeg ringede til ham og sagde hvor mange vi var og hvor vi gerne ville bo,så
kom ham med 4 forskellige huse vi kunne vælge mellem.

>Hvornår skulle I afsted?

Uge 29-30

> Har du fundet ud af det, med de der mærker
> til bilen?

Vignetter... Vi køre gennem Tyskland til Wien så vi skal kun have til
Østrig,dem køber man bare på en tank ved grænsen..

Mvh
Tømreren

Fra : Ole Vang

Dato : 25-06-03 07:44

"Tømreren" <Bilhifi@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh
> Tømreren
> Du skal også have vignette til kørsel på de ungareske motorveje.
Mvh.
Ole

Fra : Tømreren

Dato : 25-06-03 08:35

"Ole Vang" <ole-vang@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
> Mvh.
> Ole

Ja,men dem kommer man ikke ud på når man skal til balaton (de har kun 2
motorveje)

Mvh
Tømreren

Fra : Ole Vang

Dato : 25-06-03 16:35

> "Ole Vang" <ole-vang@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja,men dem kommer man ikke ud på når man skal til balaton (de har kun 2
> [...]
Når du kommer over wien så kommer du direkte på motorvejen ved grænsen.
Mvh.
Ole.

Fra : Tømreren

Dato : 25-06-03 22:55

> Når du kommer over wien så kommer du direkte på motorvejen ved grænsen.
> Mvh.
> Ole.

Ikke ifølge div kort....(5 forskellige og en GPS med 2004 kort)
Og hvis det skulle være sådan,så må jeg jo have et par HUR frem...

Mvh
Tømreren

Fra : poul madsen

Dato : 29-06-03 10:27

Hej !
Vi var ved Balaton sidste år. Vi havde også læst en del om at man skulle
bestille hjemmefra, men det var godt at vi ikke fik gjort det. Vi have selv
telt med, et lille villatelt, og det var mere end nok.Da vi først var nået
frem brugte vi ikke teltet ret meget pga. fine vejr, og når vi så hvad andre
folk kunne klare sig med af mere eller mindre interimistisk telte, var vi
glad for at vi ikke havde slæbt en masse med. Man behøver ikke meget da man
så og sige lever udendørs hele tiden. Der var masser af pladser og alle
folk der boede omkring søen havde sat skilte ud med camping i deres baghaver
som lå lige ned til søen, og allerede 50 km inden søen stod der nogen på
rastepladserne og ville leje noget ud til os. Så tag ikke det første der
byder sig. Vi oplevede også at blive vinket til siden da vi kørte en tur og
kiggede langs søen, troede at der var noget galt, men det var bare nogle der
ville høre om vi ledte efter et sted at bo, så havde de lige et godt tilbud.
Med hensyn til campingpladserne, ligger der mange fine pladser der koster en
formue, men vi valgte at lægge os på en lidt mere alm. plads. Mener at den
hed Camping Strand og lå ved sydsiden af søen.Ved Byen Siofok. Fra vores
telt og ned til søen vil jeg tro at der var under 50 m. 28 grader varmt og
lavt 200 m.ud. Hvad skal man så med en pool. Priserne var meget langt fra
dem vi havde læst om hjemmefra, det var meget billigt og hvis man ville
ligge hos en af de private som brugte baghaven til campingplads, var de mere
end villig til at give et "godt tilbud". Mener at vi gav omkring 1100 kr.
for 9 overnatninger for et telt og 4 personer. Vi var også ude og handle
ind til at lave mad, men det holdt vi hurtig op med. vi kunne gå ud på
resturan og spise 4 voksne og to børn for 200 kr. med drikkevare. Alt i alt
en god og billig ferie, hvor vi var glad for at vi ikke havde bestilt noget
hjemmefra. Så har man også muligheden for at flytte undervejs. hvis man
skulle få lyst til at se noget nyt eller får et godt tilbud.
Mvh.
Poul