Spy program??
Fra : Abdelhaq Mani

Dato : 24-06-03 04:14

jeg har et exe program (formodentligt lavet i VB) den indlæser rådata fra et
com interface for at gemme data på harddisken, men inden den gemmer det
rådata kryptere programmet det.

er det muligt at "følge med" hvad programmet henter ned fra com porten? jeg
har hørt nogen snakke om Spy++ der kommer med VB pakken kan gøre det, er det
rigtigt? eller findes andre tools til det formål?

mvh Mani

Fra : Phylock

Dato : 24-06-03 22:42

hmmm med Omega SmartCheck kan du se alt hvad aplicationen gør værdien af
variabler, de kaldte funktioner osv det burde kunne klare det.

mvh
Phylock`

Fra : Abdelhaq Mani

Dato : 27-06-03 00:52

tak for svaret, men nu er denne lille program smart nok til at opdage et
andet program "følger med" og dermed får jeg blå skærm... er der måske andre
tools til analysere selve binær programmet?

mvh. mani

[snip]

Fra : Keld Nygaard

Dato : 27-06-03 09:41

"Abdelhaq Mani" <e96XmaniX@XyahooX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
andre
> tools til analysere selve binær programmet?

Vil det være en løsning at læse på ydersiden af comporten?
Der kan du nemlig indsætte en interviewer, sniffer eller hvad man nu kalder
den.

Hvis den metode kan bruges, så kan du f.eks. anvende programmet ViewCom. Det
kører på en gammel pc (DOS) med 2 comporte (Kræver at du kan lodde dit eget
serielle kabel op).

I ViewCom får du vist _alt_ hvad der transmitteret på den serielle linie.

/Nygaard