Et lidt snusket problem...
Fra : Nik

Dato : 24-06-03 01:07

Nu vil det ligge undertegnede MEGET fjernt at downloade snuskede mpg-klip
fra indernettet(!!!)...meeenøøh...en af mine VENNER *rømme* gør det fra tid
til anden (når han er udenfor min puritanske indflydelse, altså!!!)
Nuvel; normalt er der ikke noget problem med mpg-klippene (siger han!) Men
engang imellem render han ind i et problem med at klippet starter normalt
(altså de første sekunder), men så bryder ud i etsandt inferno af firkanter
og farver, der fuldstændig ødelægger billedet. Det er lidt svært at beskrive
(siger han!!! *host host*), men det er tydeligt at filmen stadig kører, men
billedet er altså fuldstændig opløst.
Jeg forstår det ikke, for mpg er jo da vel grundlæggende et mac-format
(quicktime)?
Er der noget der ved hvorfor, og hvad der evt kan gøres ved det?

....skulle jeg altså spørge fra min ikke-særligt-nære-ven *host*

Nik

Fra : Nik

Dato : 24-06-03 02:31

> [...]
> Er der noget der ved hvorfor, og hvad der evt kan gøres ved det?
>
> ...skulle jeg altså spørge fra min ikke-særligt-nære-ven *host*

Rettelse: Derer tale om AVI-filer...

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 24-06-03 11:06

Nik <nik@galestreger.dk> wrote:

> Rettelse: Derer tale om AVI-filer...

Hmm, havde den bare spillet lyden og ikke vist billedet, ville jeg tro
det var en Divx film i en AVI container

http://www.divx.com/divx/mac/

men det er det jo nok ikke. Men då ka' da prøve

Mojn, Thomas

PS: Øhhh jeg mener, din ven ka' da prøve!

--
I've learned some painful advice about investing.
In the future, when ending conversations with an investment

Fra : Esben rasmussen

Dato : 25-06-03 08:52

VLC Client klarer problemet

http://www.videolan.org/pub/videolan/vlc/0.6.0/macosx/vlc-0.6.0.dmg

Til gengæld har jeg downloadet en 700 MB film der ligger som ca. 50 .rar
filer i titlen på mappen indgår .XVID.DVL - er der nogen der ved hvad man
gør med sådan en ?

--
Mvh. Esben Rasmussen

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 25-06-03 12:33

Esben rasmussen <esbenr@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> filer i titlen på mappen indgår .XVID.DVL - er der nogen der ved hvad man

..rar filerne skal i hvert fald først samles til én fil, det kan du gøre
med f.eks. MacPar Deluxe (Process menuen -> UnRar Archive)

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/14338

Men hvad den så bliver til? En .XVID.DVL aner jeg ikke hvad er, men det
gør Google nok:

http://www.google.com/search?q=what+is+.XVID.DVL&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Mojn, Thomas

--
"I would call the French scum bags, but that, of course,
would be a disservice to bags filled with scum."

-Dennis Miller

Fra : Esben rasmussen

Dato : 25-06-03 14:29

Det virkede perfekt : )

Og den blev til en avi. Så jeg skal se phonebooth i aften ...

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 25-06-03 16:40

Esben rasmussen <esbenr@tdcadsl.dk> wrote:

> Det virkede perfekt : )
>
> Og den blev til en avi. Så jeg skal se phonebooth i aften ...

May you get out in time

Mojn, Thomas

--
off to tinker with the Panther ...

Fra : Thomas Heinesen

Dato : 27-06-03 21:34

Esben rasmussen wrote:
> Det virkede perfekt : )
>
> Og den blev til en avi. Så jeg skal se phonebooth i aften ...

hvor fandt du den?