Hvordan justere man <table> til center?
Fra : Jesper Holm

Dato : 24-06-03 12:31

Jeg har en tabel som jeg gerne vil have vil have så den står midt
på skærmen. Dvs. det er TABELLEN og IKKE teksten jeg vil have
skal være centreret.

Hvordan kan jeg angive det i min .css-fil?

Håber nogen vil bære over med mit lidt banale spørgsmål, men jeg
er ny i CSS så jeg skal lige igang.....

På forhånd tak!

/ Jesper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 24-06-03 12:49

"Jesper Holm" <holmidk2003@holm.mail.dk> skrev

der er en rigtig god artikle på http://www.html-faq.dk/2007.asp om det!

> Håber nogen vil bære over med mit lidt banale spørgsmål, men jeg
> er ny i CSS så jeg skal lige igang.....

helt klart! var/er også ny i det en gang!

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 24-06-03 13:08

Jesper Holm <holmidk2003@holm.mail.dk> writes:

> [...]
> skal være centreret.
>
> Hvordan kan jeg angive det i min .css-fil?
>
> Håber nogen vil bære over med mit lidt banale spørgsmål, men jeg

Overvej først om det ikke er bedre at bruge hele browseren end kun
en klat i midten af den.

Hvis du stadig vil centrere, så anbefaler jeg at droppe lodret
centrering og kun centrere vandret. Det er ofte tilstrækkeligt
til at opnåe det æstetiske indtryk man vil have og det er meget
nemmere.

Jeg anbefaler at bruge margin:auto til at centrere, med et hack
så det også virker i IE 5 (IE suger!).
<URL:http://www.infimum.dk/HTML/center.html#hmarginauto>

Altså, hvis din tabel er et barn af body, noget i stil med:

body {text-align:center; /* fordi IE5 ikke kan gøre det rigtigt */}
#center {text-align:left; /* opvej IE-hack */
width: 432px; /* whatever */
margin: 0px auto; /* margin-left/right:auto centrerer */
}

/L