Bios upgrade problem på P4C800 Deluxe.
Fra : Bp

Dato : 24-06-03 03:03

Har fået det hele installeret, men kan bare ikke få smidt 1006 eller 1007
beta ind i den.

Har prøvet med 1006 flere gange med den måde de foreskriver med at bruge den
vedlagte .exe fil istedet for for Afudos og EZ Flash.

Men efter updatering (melder alt ok) og genstart melder den Cmos Checksum
error.

Lige den fejl er ikke beskrevet i manualen, resten ser ellers ud til at
virke ok på kortet.

Nogen idéer ?

Fra : Leony

Dato : 24-06-03 11:56

"Bp" <not@likely.com> skrev i en meddelelse

> Men efter updatering (melder alt ok) og genstart melder den Cmos
> Checksum error.

Normalt skal man resette BIOS efter opgradering vha jumper på boardet.
Har du gjort det?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : BorreBoy

Dato : 24-06-03 12:28

> "Bp" <not@likely.com> skrev i en meddelelse

> Normalt skal man resette BIOS efter opgradering vha jumper på boardet.
> Har du gjort det?

Jeg har ikke resettet noget. Det hele kørte fint efter opdateringen.

Fra : Madsen

Dato : 24-06-03 12:44

"BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke resettet noget. Det hele kørte fint efter opdateringen.

Fint for dig. Du har været heldig så.

Fra : BorreBoy

Dato : 24-06-03 13:02

"Madsen" <Madsen@post999.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> Fint for dig. Du har været heldig så.

Jeg håber da ikke det er rent held. Jeg har altid været glad for mine Asus
boards.

Fra : Madsen

Dato : 24-06-03 13:24

> Jeg håber da ikke det er rent held. Jeg har altid været glad for mine Asus
> boards.

Jeg siger skam ikke at du har gjort noget forkert, men efter en opdatering
af
BIOS er det ikke unormalt at få en "CMOS cheksum error" hvis man ikke
resetter BIOS'en. Det kommer helt an på hvilke ændringer der er lavet i
den nye BIOS og hvordan disse ændringer passer sammen med de gamle
indstillinger.

mvh MM

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 24-06-03 16:22

> [...]
> resetter BIOS'en. Det kommer helt an på hvilke ændringer der er lavet i
> den nye BIOS og hvordan disse ændringer passer sammen med de gamle

Den besked fik jeg også, men det kører fint nu - skal jeg gøre noget?

Fra : Bp

Dato : 24-06-03 18:40

"Jesper Larsen (Fjernxx)" <larsenXXjesper@tiscali.dk> wrote in message

> Den besked fik jeg også, men det kører fint nu - skal jeg gøre noget?

Har fået min opdateret nu, samme måde som før, og så bare clear Cmos efter
den starter med den error besked, indtast dine ændringer igen og nu kører
det..