Hvordan laver man subdomæne-web??
Fra : Finn Jensen [Shannon~

Dato : 31-03-01 05:23

Hej alle Guruer,

Hvordan laver man subdomæner i FP??. Altså www.subdomæne.mitdomæne.dk ?? og
hvordan uplades filerne til subdomænet??

Finn Jensen

Fra : Claus O

Dato : 31-03-01 09:56

"Finn Jensen [Shannon Fly Dressing]" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote

> Hvordan laver man subdomæner i FP??. Altså www.subdomæne.mitdomæne.dk ?? og
> hvordan uplades filerne til subdomænet??

Det har intet med FrontPage at gøre.
Spørg eks. løs i dk.edb.system.ms-windows.server
da dette skal opsættes på serveren eller via noget server-side script, da
dk.edb.internet.webdesign.serverside
Claus

Fra : Finn Jensen [Shannon~

Dato : 31-03-01 10:19

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Spørg eks. løs i dk.edb.system.ms-windows.server
> da dette skal opsættes på serveren eller via noget server-side script, da

JO, det har faktisk noget at gøre med FrontPage!!.

Som default sætter FP Personal Web-serveren op med //standard/domæne/ og det
er dette //standard/domæne/ jeg ønsker at sætte op til subdomæne. Altså
//standard/subdomæne/domæne/

Jeg har allerede subdomæne på serveren hos udbyderen.
Finn Jensen

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 31-03-01 11:41

> Som default sætter FP Personal Web-serveren op med //standard/domæne/ og
det
> er dette //standard/domæne/ jeg ønsker at sætte op til subdomæne. Altså
> //standard/subdomæne/domæne/

Det skulle vel aldrig være et subweb du taler om?
Et subweb er et websted der ligger inden i et andet websted.
Så vil stien blive sådan her: //domæne/subweb

I så fald skal du oprette en mappe i FP, højreklikke på den og
vælge "konverter til Web-sted".
Fordelen ved dette er at du dermed har øget kontrol over den mappe,
du har konverteret. F.eks. password-beskyttelse.
Kører dit web på en unix-server, kan du selv oprette brugere og password.
Ligger webstedet på en IIS er det administratoren der skal oprette dem, da
de
så følger WinNT/Win2000's sikkerhedsanordninger.

Et subdomæne skrives forøvrigt ikke som du har angivet.
Det skrives http://subdomæne.katzmann.dk

Kasper K

Fra : Finn Jensen [Shannon~

Dato : 31-03-01 18:26

Naj??. Det endelige resultat skal se sådan ud: www.subdomæne.mitdomæne.dk

> Et subdomæne skrives forøvrigt ikke som du har angivet.
> Det skrives http://subdomæne.katzmann.dk

Ja det er sådan et. Men laver jeg et bibliotek som hedder
mitdomæne.dk/subweb . Hvordan får jeg så vist siderne når der trykkes på
subdomæne.mitdomæne.dk ??. Jeg får blot vist indgangssiden til
www.mitdomæne.dk
/Finn

Fra : Claus O

Dato : 31-03-01 18:57

"Finn Jensen [Shannon Fly Dressing]" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote

> Naj??. Det endelige resultat skal se sådan ud: www.subdomæne.mitdomæne.dk

Et dobbelt sub domæne, hvor har du set det?
Et domæne hedder domæne.dk.
www er et sub som sættes foran nogle, andre uden da, sub.domæne.dk
Claus

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 31-03-01 23:50

Claus O wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Et dobbelt sub domæne, hvor har du set det?
> Et domæne hedder domæne.dk.
> www er et sub som sættes foran nogle, andre uden da, sub.domæne.dk
> Claus
www.sol.dk bruger det. f.eks. til deres indgangsportal til webmail:
www.mail.sol.dk

Jeg har dog selv ved lejlighed tænkt over, hvorfor pokker de har lavet det
sådan...

/Kasper

Fra : Finn Jensen [Shannon~

Dato : 01-04-01 05:24

> [...]
> Så vil stien blive sådan her: //domæne/subweb
>
> I så fald skal du oprette en mappe i FP, højreklikke på den og

Jeg bruger FP98 og når jeg har lavet en mappe og højre klikker på mapper har
jeg følgende muligheder: Cut, Copy, Rename, Delete, Properties. Hvilken skal
jeg vælge?? I Properties for jeg ikke nogle muligheder for noget med at
konventerer.

> Et subdomæne skrives forøvrigt ikke som du har angivet.
> Det skrives http://subdomæne.katzmann.dk

Ja det er godt nok sådan et jeg efterlyser.

/Finn

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 01-04-01 08:22

> Jeg bruger FP98.........

Hvis jeg var dig ville jeg skifte til FP2000 meget hurtigt, da det er 1000
gange bedre end FP98.
Du kan også vente lidt og så springe direkte til den version af FP der
følger med Office XP når den udkommer. Jeg tror den bliver virkelig god. Men
jeg har kun haft mulighed for at smugkigge på den i en pre-release af beta
2.

Men et subdomæne skal altså angives på serveren. Har du adgang til PHP, kan
man lave et lille script, der opretter subdomæner. Men det er så noget dit
webhotel kan spærre for og det virker så vidt jeg ved ikke så godt på en
IIS.

Kasper K

Fra : Finn Jensen [Shannon~

Dato : 01-04-01 08:38

> [...]
Men
> jeg har kun haft mulighed for at smugkigge på den i en pre-release af beta

OK, jeg ville også gerne skifte til FP2000...meeeennnn skidtet koster penge
. Mange penge
Og sålænge at mit webhotel understøtter FP 98 Ext. så klare jeg mig fint.
Det skulle kun være hvis FP2000 understøttede endnu flere Ext. at jeg ville
skifte nu.

> [...]
> webhotel kan spærre for og det virker så vidt jeg ved ikke så godt på en

Jeg har allerede subdomæner på serveren. Alle dem som jeg kan overkomme. Nu
skal jeg blot have filer derop på men hvis jeg laver domæne.dk/subweb så
vises de ikke i subdomæne.domæne.dk

Finn Jensen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-04-01 09:53

skrev i en meddelelse news:9a6lsa$2khg$1@news.cybercity.dk...

> [...]
mig fint.
> Det skulle kun være hvis FP2000 understøttede endnu flere Ext. at

En opgradering er mulig til en noget lavere pris end et fuldt
produkt - og FP2000 understøtter faktisk flere ext. Desuden er det
lettere at arbejde med, eftersom det hele sker under samme
brugerflade - d.v.s. uden at du skal skifte mellem dem.

I det hele taget - et meget bedre og mere gennemtænkt produkt.

--
ahw