winsock Component
Fra : /Jesper

Dato : 31-03-01 00:03

Er der nogen der ved hvor der ligger noget source til en
activeX-komponent der har den samme funktionalitet som Microsofts
Winsock Control 6.0??
Der er nogle commercielle, men jeg skal bruge noget freeware, eller
bare soucen til dem.

Jeg kunne i princippet godt bruge kontrollen, men har ikke brug for en
form med en kontrol på.

/Jesper

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 31-03-01 12:50

> Jeg kunne i princippet godt bruge kontrollen, men har ikke brug for en
> form med en kontrol på.

Load Form1
' Form1.Show
Unload Form1

Fra : /Jesper

Dato : 31-03-01 21:08

mKay, Vagt formuleret fra min side.

Ideelt ville jeg gerne lave en ActiveXkomponent i VB6 med unattended
execution slået til.

Der er aldrig et skærmbillede involveret i mit program, hvorfor jeg
mener det er principielt forkert at have en form i luften, men
løsningen du hentyder til er da faldet mig ind fordi man kan lave den
uden at skulle kode for meget selv. Problemet er bare (tager jeg
fejl??) at hvis man bruger en kontrol på en form kan man ikke fange de
events der bliver sendt tilbage til formen, og på den måde... taber
man lidt af alt det fede ved Winsock 6.0-kontrollen!?

/Jesper

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 31-03-01 21:48

/Jesper skrev:
> [...]
> på en form kan man ikke fange de events der bliver sendt tilbage
> til formen, og på den måde... taber man lidt af alt det fede ved

Tjaaa... Hvis man synes den er fed. Men okay: med fra og Service Pack 5 til
VB 6.0 er de værste fejl luset af.

Kan du blot lade dine event-procedurer til Winsock kontrollen kalde en anden
procedure, som gør det reelle arbejde?

Private Sub Winsock1_DataArrival(ByVal bytesTotal As Long)
DataErModtaget bytesTotal
End Sub
-------
Tomas