Hvad hedder de egentligt ?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-06-03 22:03

Jeg har hørt "På slaget tolv" omtalt som "Ps 12" når der bliver spillet
numre fra deres nye 3. lets-dance-cd.

Har de skiftet navn tilbage til det gamle "Ps 12" som de brugte da de
spillede danstopmusik. Hjem til århus og det der?

Hilsen Åge

Fra : -V-

Dato : 21-06-03 22:38

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
>
> Har de skiftet navn tilbage til det gamle "Ps 12" som de brugte da de
> spillede danstopmusik. Hjem til århus og det der?

Jeg tror at der er tale om lidt forvirring.

Der er fejlagtigt blevet udeladt nogle bogstaver i deres navn, byttet om på
andre og der mangler minsandten også et helt ord.
Deres rigtige navn er "2 potter P1s".

-V-

Fra : Samson

Dato : 21-06-03 22:44

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in

> Jeg tror at der er tale om lidt forvirring.
>
> Der er fejlagtigt blevet udeladt nogle bogstaver i deres navn, byttet
> om på andre og der mangler minsandten også et helt ord.
> Deres rigtige navn er "2 potter P1s".

Den var ikke sjov!

Fra : -V-

Dato : 21-06-03 22:49

Samson wrote:

> Den var ikke sjov!

Nej, du har ret.

Det var skam heller ikke meningen.
Jeg ejer ikke humoristisk sans, ejheller ironisk sans - demonstreret
gentagne gange herinde.

Jeg beklager meget, AJC/Priest/James Olsen, etc. etc.

-V-

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-06-03 22:56

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ef4d2ee$0$24727$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Jeg ejer ikke humoristisk sans

SV: Fortæl noget vi ikke ved

ejheller ironisk sans - demonstreret gentagne gange herinde.

SV: (skråstreg) i årevis

> Jeg beklager meget, AJC/Priest/James Olsen, etc. etc.

SV: Du er tilgivet thi vi kender dig. - Men spørg nu ikke for hvad.

Hilsen Åge

Fra : Samson

Dato : 21-06-03 22:57

> Nej, du har ret.
>
> Det var skam heller ikke meningen.
> Jeg ejer ikke humoristisk sans, ejheller ironisk sans - demonstreret
> gentagne gange herinde.

Det er da godt, at du selv har indset det.

> Jeg beklager meget, AJC/Priest/James Olsen, etc. etc.

Hvem?

Fra : -V-

Dato : 22-06-03 00:25

Samson wrote:

> Hvem?

<http://www.google.com/groups?q=samson+ajc+group:dk.*&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=
UTF-8&selm=3dfa8f30%240%2447407%24edfadb0f%40dtext01.news.tele.dk&rnum=1>

Ja, lige præcis: "Hvem?"

-V-

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-06-03 22:53

Samson <@> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ef4d199$0$24673$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Den var ikke sjov!
_______

Han sidder vist bare og træner i at ramme tasterne uden at skreive noget.
Det har han forøvrigt slået Danmarksrekord i flere gange. Han har adskillige
pokaler.

Hilsen Åge

Fra : Butterfly McQueen

Dato : 21-06-03 23:13

> [...]
noget.
> Det har han forøvrigt slået Danmarksrekord i flere gange. Han har

Nu havde jeg lige håbet at folk ville gå uden om Åges
tråde,og se nu!
I er allerede i gang med at kaste mudder på hinanden.
Min drøm er at ingen,undtagen dem der deler hans musiksmag,besvarer hans
indlæg,uanset hvor dumme de er.
Så falder han måske til ro.

Mvh Butterfly
www.destruktion.dk

Fra : Kim Petersen

Dato : 22-06-03 12:07

> Den var ikke sjov!

Ikke desto mindre er det sandt, set herfra.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-06-03 19:02

Kim Petersen <kems@cool.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bd42jk$2qu$1@sunsite.dk...

> Ikke desto mindre er det sandt, set herfra.
_________

....Altså set fra en jordhule.

Hilsen Åge

Fra : Niels Buus Christens~

Dato : 22-06-03 19:19

> Den var ikke sjov!

Jeg synes den var ganske morsom. Deres nye CD, Let's Dance 3 er ikke sin
vægt værd i cornflakes. Helt ærligt? Covernumre? Og så er det tilmed en
kedelig sound.

En ussel udgivelse. Og at du nu har lavet 3 usle udgivelser gør det ikke
bedre.

Jeg kan godt acceptere bands der laver covers, men så skal de saft susme
også gøre det ordentlig og tilføre numret en ny sound, frem for det
trivielle brægen 2 potter P1s fremfører.

Bare mine $0.02

/Niels

Fra : Samson

Dato : 22-06-03 22:19

"Niels Buus Christensen" <spaam.mail@nielsbuus.dk> wrote in news:3ef5f20e$0
$97190$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> [...]
> kedelig sound.
>
> En ussel udgivelse. Og at du nu har lavet 3 usle udgivelser gør det ikke

Hov, jeg er altså uskyldig!

> Jeg kan godt acceptere bands der laver covers, men så skal de saft susme
> også gøre det ordentlig og tilføre numret en ny sound, frem for det
> trivielle brægen 2 potter P1s fremfører.

Jeg hører heller ikke selv PS12, men jeg kender mange andre, som godt kan
lide, det de laver.
Og når alt kommer til alt, så er det i det mindste musik de spiller og ikke
kun rytmer som det Eminem, Outlandish og mange andre udgiver.

> Bare mine $0.02

God pris.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-06-03 06:00

Samson <@> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ef61d57$0$24728$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]

ikke
> kun rytmer som det Eminem, Outlandish og mange andre udgiver.
________

Ja, "På slaget 12" laver gode gedigne slagere som bliver spillet på den
samme måde som tidligere. De er nemlig sådan de skal spilles hvis man er tro
mod musikken. Hvorfor pokker skal den tilføres næsering og computerlyde og
stemmeforvrængning. Den slags larm er der nok af i forvejen. Den skal sgu
ikke tilføres noget som helst nyt af nogen som helst slags. Den skal bare
spilles. Daduu run run - og så bare derudaf. Ikke så meget teknisk pis og
lyserød blev. Bare spil sangene, så det hele gynger. SÅDAN !

Det er faktisk det som de er blevert så populære på. Folk vil jo tilbage til
dansktopmusikken og/eller den gode gedigne slager, som man kan synge med på,
uden alle de der unaturlige lydeffekter og pladderværk.

Hilsen Åge

Fra : -V-

Dato : 23-06-03 09:38

Åge Halldorsson wrote:
> Ja, "På slaget 12" laver gode gedigne slagere som bliver spillet på
> den samme måde som tidligere.
[snip]
>Ikke så meget teknisk pis og lyserød blev. Bare spil
> sangene, så det hele gynger. SÅDAN !

Altså lidt som fx. Hellacopters, Iron Maiden, Queens Of The Stone Age, The
Datsuns, Metallica, Immortal, The Raveonettes og Turbonegro spiller?
Hvis det er det hele, der skal til for at gøre dig tilfreds, så ses vi jo på
Dyrskuepladsen!

-V-

Fra : Peter T.

Dato : 23-06-03 12:33

Åge Halldorsson wrote:

> uden alle de der unaturlige lydeffekter og pladderværk.

....Sos dansktopmusik jo ellers består af, når man kigger på deres grej af
rytme- og playbackbokse.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Lars Bernau

Dato : 23-06-03 15:26

In article <3ef688f2$0$5136$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...
> mod musikken. Hvorfor pokker skal den tilføres næsering og computerlyde og
> stemmeforvrængning. Den slags larm er der nok af i forvejen. Den skal sgu
> ikke tilføres noget som helst nyt af nogen som helst slags.

Hvis den alligevel lyder fuldstændigt som originalen, hvorfor så
overhovedet indspille den?

--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-06-03 05:24

Lars Bernau <bernau@invalid.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.19612c498bf2699c9896d1@news.sunsite.dk...

> Hvis den alligevel lyder fuldstændigt som originalen, hvorfor så
> overhovedet indspille den?
_________

Det er da sjovt at høre forskellige grupper spille den samme sang. Så hvis
man vil have sangene ødelagt ved at lave computerlydseffekter og
stemmeforvrængning så kan man da bare lytte til P3 pg delvis P4. Det er en
stor forvrængníng. Det må vel være nok. Ødelæg ikke de gode gamle slagere
fra dengnag en slager var en slager.

Hilsen Åge

Fra : -V-

Dato : 24-06-03 11:22

Åge Halldorsson wrote:
> Det er da sjovt at høre forskellige grupper spille den samme sang.

The Gospel of Dansktop.

-V-

Fra : S. Sørensen

Dato : 25-06-03 00:13

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> The Gospel of Dansktop.

ROFL..

Steinbjørn

Fra : Lars Bernau

Dato : 24-06-03 15:49

In article <3ef7d1ea$0$5154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> [...]
> _________
>
> Det er da sjovt at høre forskellige grupper spille den samme sang.

Hvorfor, når de nu alligevel lyder fuldstændigt ens ?

--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-06-03 18:41

Lars Bernau <bernau@invalid.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.19628340e2f89bf19896d3@news.sunsite.dk...

> Hvorfor, når de nu alligevel lyder fuldstændigt ens ?
________

Det ved du også godt at de ikke gør.

Der er jo f.eks. stor forskel på "På slaget 12" og "Klaus og Servants", som
begge har lavet cd-er med oversættelser af engelske 60-er-slagere.

De lyder ret forskellige.

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 25-06-03 14:59

In article <3ef88ca1$0$97193$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
> [...]
>
> Der er jo f.eks. stor forskel på "På slaget 12" og "Klaus og Servants", som
> begge har lavet cd-er med oversættelser af engelske 60-er-slagere.

Ergo sætter de deres eget præg på nummeret, og det måtte de ikke for dig
for et par indlæg siden. Kan du snart bestemme dig ?
--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-06-03 20:41

Lars Bernau <bernau@invalid.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.1963c90521de924d9896d6@news.sunsite.dk...

> Ergo sætter de deres eget præg på nummeret, og det måtte de ikke for dig
> for et par indlæg siden. Kan du snart bestemme dig ?
_______

Støn! - Jeg snakker om at man ikke skal tilføre dem næsering og skralderværk
og forvrængning og dunk dunk.

Det gør "PS" og "KogS" jo heller ikke. Selv om de lyder forskellige.

Fra : Lars Bernau

Dato : 26-06-03 21:33

In article <3ef9fa44$0$5188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> [...]
> og forvrængning og dunk dunk.
>
> Det gør "PS" og "KogS" jo heller ikke. Selv om de lyder forskellige.

Så må du lære at skrive hvad du snakker om. For du sagde var at det
skulle spilles fuldstændigt som den originale.

Og så behøver du vist ikke være bange for at nogen kunne finde på at
tilføje dansktop numre hverken næsering, skralderværk, forvrægning eller
dunk dunk. I hvertilfald ikke for alvor. Musikken lyder slem nok uden.
--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-06-03 06:18

Lars Bernau <bernau@invalid.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.196576d2b2e6725f9896dc@news.sunsite.dk...

> Så må du lære at skrive hvad du snakker om. For du sagde var at det
> skulle spilles fuldstændigt som den originale.
__________

Stilmæssigt for helve.. - ups undskyld.

Hjæææææælp

Fra : Lars Bernau

Dato : 27-06-03 18:17

In article <3efbd2e2$0$24719$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...

> [...]

Hehe... det er ikke sjovt at blive udsat for sin egen medicin hva' ??

--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-06-03 20:17

Lars Bernau <bernau@invalid.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.19669a735e20f7c39896dd@news.sunsite.dk...

> Hehe... det er ikke sjovt at blive udsat for sin egen medicin hva' ??
_______

Det er den unten fløjten galeme heller ikke nemt at blive udsat for en lars
Bernau.

Puuhhhhh.... Støn - skrig

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-06-03 23:14

In article <3ef4c7a3$0$32449$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> [...]
>
> Har de skiftet navn tilbage til det gamle "Ps 12" som de brugte da de
> spillede danstopmusik. Hjem til århus og det der?

HVis jeg ikke husker helt galt startede de med at hedde 'På slaget 12'
(Dengang de udgav 'Hjem til Århus')

Da de i '91 udgav 'Sandhaden Baby' (bla med hittet 'Jeg Elsker Dig Som
Vinden Blæser') hed de pludselig PS12

Så hvis de stadigvæk kalder sig PS12, er der jo intet nyt under solen.

Jeg spurgte i øvrigt en gang Ann-Mette Elten hvorfor de skiftede navn,
og hun kom med en ganske forluftig forklaring... Desværre kan jeg ikke
huske den mere

--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-06-03 23:21

In article <MPG.195ef6f65d7ab3939896cd@news.sunsite.dk>,
bernau@invalid.dk says...
> [...]
>
> Jeg spurgte i øvrigt en gang Ann-Mette Elten hvorfor de skiftede navn,
> og hun kom med en ganske forluftig forklaring... Desværre kan jeg ikke

Hvis man skal tro på Pladecovers'ne på
http://www.ps12.dk/html/diskografi.html så er det kun på albumene
'Sandheden Baby' og 'Sidst i September' fra 1991 og 1992 at de hedder
PS12. På resten af albumene figurerer de som 'På Slaget 12'.

--
/Lars
http://www.bernau.dk