Somewhere over the rainbow
Fra : Karina Hjorth

Dato : 20-06-03 15:57

Hey folks,

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvem der lavede originalen af denne
superflotte klassiker??

Jeg ved, den findes i noget nær 117 versioner, men hvilken der er originalen
har jeg endnu ikke fundet ud af.

Hvis nogle kender en specielt god udgave af Over the Rainbow, så kast mig
lige et navn på kunstneren.

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.shubidua.nu/salimata - dedicated to my fosterchild from Mali

Fra : Jesper Christensen

Dato : 20-06-03 16:19

Originalen stammer så vidt jeg ved fra filmen "Troldmanden fra Oz", hvor den
blev sunget af Judy Garland....

/Jesper

Fra : Karina Hjorth

Dato : 20-06-03 21:41

> Originalen stammer så vidt jeg ved fra filmen "Troldmanden fra Oz", hvor
den
> blev sunget af Judy Garland....

Hæ-hæ... så er det sq rent faktisk original-udgaven, jeg har... Nå, der kan
man bare se.

Mvh
Karina

Fra : Peter G

Dato : 20-06-03 18:32

Karina Hjorth skrev:

> Hey folks,

Oy rabbi.

> Er der nogen, der kan fortælle mig, hvem der lavede originalen af
> denne superflotte klassiker??

Judy Garland, skulle jeg mene.

> Hvis nogle kender en specielt god udgave af Over the Rainbow, så kast
> mig lige et navn på kunstneren.

Min. Det er et ÆGTE cover. Man kan næsten ikke genkende originalen når jeg
synger den i badet. Den er special. Om den er god kan diskuteres.

Ellers ikke.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Karina Hjorth

Dato : 20-06-03 21:41

> Min. Det er et ÆGTE cover. Man kan næsten ikke genkende originalen når jeg
> synger den i badet. Den er special. Om den er god kan diskuteres.

Jeg er ikke helt sikker på, om jeg har lyst til at høre DEN udgave

Mvh
Karina

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-06-03 19:40

Karina Hjorth wrote:

> Hvis nogle kender en specielt god udgave af Over the Rainbow, så kast mig
> lige et navn på kunstneren.

Ray Charles. Hans lidt ru stemme klæder den.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-06-03 23:36

"Karina Hjorth" <khjorth@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har jeg endnu ikke fundet ud af.
>
> Hvis nogle kender en specielt god udgave af Over the Rainbow, så kast mig

Hej Karina

Om det er den helt originale, skal jeg ikke kunne sige, men den bedste jeg
har hørt, kan kun være den fra filmen, " Troldmanden fra Oz " fra 1939. Hun
lavede utallige indspilninger af den sidenhen, men den fra filmen, er nu
klart den bedste.

M.V.H.....Benny..

Fra : Karina Hjorth

Dato : 21-06-03 01:53

> [...]
> har hørt, kan kun være den fra filmen, " Troldmanden fra Oz " fra 1939.
>Hun lavede utallige indspilninger af den sidenhen, men den fra filmen, er

Den, jeg har fået fingre i, er i hvert fald gammel... Har desværre ikke
årstallet lige her, men så vidt jeg ved, er det udgaven fra filmen - den er
super flot!

Mvh
Karina

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 21-06-03 00:40

"Karina Hjorth" <khjorth@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis nogle kender en specielt god udgave af Over the Rainbow, så kast mig
> lige et navn på kunstneren.

Jeg er personligt glad for Eric Clapton's udgave fra det dobbelte live-album
"One More Car, One More Rider".

/Michael.

Fra : Martin Helbo

Dato : 21-06-03 19:54

"Michael Alø-Nielsen" <m-alo@hotpop.com> skrev i en meddelelse
> "Karina Hjorth" <khjorth@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er personligt glad for Eric Clapton's udgave fra det dobbelte
live-album
> "One More Car, One More Rider".

Ja, den er ret fed.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Martin Seebach

Dato : 22-06-03 13:47

Karina Hjorth wrote:
> Hey folks,
>
> Er der nogen, der kan fortælle mig, hvem der lavede originalen af denne
> superflotte klassiker??

Som det er slået fast, Judy Garland sang. Harold Arlen og E Y Harburg
skrev hhv musik og tekst, vist nok til hele musical'en

> Jeg ved, den findes i noget nær 117 versioner, men hvilken der er originalen
> har jeg endnu ikke fundet ud af.

Sikkert også flere.. Det er en vigtig del af den amerikanske
kulturarv, hvis man da kan tale om en sådan.

> Hvis nogle kender en specielt god udgave af Over the Rainbow, så kast mig
> lige et navn på kunstneren.

Jeg kan godt lide Israel Kamakawiwo'ole's version af den og What a
Wonderful World fra Finding Forrester.