Spm: "beep"versioner af musikvideoer?
Fra : Gibben

Dato : 19-06-03 18:25

Jeg så lige "The roof is on fire"-videoen med Blood Hound Gang i TV
(Boogie).
Hvorfor er det "... motherf§#$-mumle" eller "beep" udgaverne af den (og
andre videoer ) som bliver vist?
1) Er det DR's eget valg?
2) Hvis nej; hvorfor hæfter kunstnerne/deres pladeselskab ikke det
originale lydspor på? Det kan vel ikke være særligt
svært/dyrt/problematisk at distribuere to versioner? I radioen er da som
regel de ucensurerede udgaver vi får, hvor de mere restriktive lande jo
må nøjes med "beep"udgaver (både på TV og radio)....
JEG synes de videoer ville være meget federe med ægte fuck-words!

--
Simon Kvindal, 8900 | __o
| _`\ \_
First, learn all the rules. Then break some. | (_)/ (_)

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 19-06-03 19:59

On Thu, 19 Jun 2003 19:24:41 +0200, Gibben
<S.KvinJUSTREMOVETHISFILTERTHINGYdal@bigfoot.com> wrote:

<..........................>

>JEG synes de videoer ville være meget federe med ægte fuck-words!
Helt klart - så lige noget Metallica på TV2 Zulu før den okay fo´boldkamp -
James lavede et vist håndtegn hvor pege og lille finger stritter - det var
blurred.........oh well..........................

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Mads TJ

Dato : 20-06-03 07:53

> I radioen er da som
> regel de ucensurerede udgaver vi får, hvor de mere restriktive lande jo
> må nøjes med "beep"udgaver (både på TV og radio)....

jeg synes ikke, jeg kun hører de ucensurerede udgaver i radioen - i hvert
fald så kun på de landsdækkende, hvorimod f.eks. The Voice er storslem til
at spille de "beep"ede. Hvad i alverden får dem til at gøre det? Er det mon,
fordi de mener, man alligevel hører de censurerede udgaver på MTV?

Fra : Otto J.

Dato : 20-06-03 10:09

> [...]
mon,
> fordi de mener, man alligevel hører de censurerede udgaver på MTV?

Dét synes jeg i og for sig er et mindre problem end når man giver penge for
en opsamlingsplade, og nogle af numrene er censureret DER!

Mvh. Otto

Fra : Peter Risager

Dato : 20-06-03 15:01

Jeg mener at have hørt en af værterne sige at det er fordi de får tilsendt
den censurerede videor som standard. Måske skal man anmode om de ikke
censur-plagede for at få dem specielt tilsendt?
--
Peter Risager
"Bombing in the name of peace is like

Fra : Robert Eriksen

Dato : 20-06-03 20:38

Peter Risager wrote:
> Jeg mener at have hørt en af værterne sige at det er fordi de får tilsendt
> den censurerede videor som standard. Måske skal man anmode om de ikke
> censur-plagede for at få dem specielt tilsendt?

Og i samme "jeg mener at have hørt"-stil kan jeg tilføje at jeg mener at
have læst engang i TV-gruppen at grunden til at amerikanske talkshows er
beep'ede på dansk TV er at de amerikanske selskaber ikke tør tage nogle
chancer og risikere sagsanlæg pga "farligt sprog".
Guds eget land er jo kun Guds fordi han vandt det i en retssal :-/

/Robert