Titel på et ældre nummer
Fra : Ukendt

Dato : 18-06-03 17:04

Jeg hørte lige i radioen et brudstykke af et ældre nummer, som jeg
håber nogen kan behjælpelig med at oplyse kunstner og titel på.

I nummeret (der er mere tale end sang) er der en kvinde der ringer til
sin mand/kæreste som er i krig på en anden planet. Vi hører kun
kvinden snakke. Forbindelsen er dårlig, og den smutter til sidst, hvor
jeg mener man hører en stemme sige, at man kan prøve igen næste år.

Håber det er info nok.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Brutalis

Dato : 18-06-03 17:44

<Claus Nielsen> skrev i en meddelelse
> [...]
> kvinden snakke. Forbindelsen er dårlig, og den smutter til sidst, hvor
> jeg mener man hører en stemme sige, at man kan prøve igen næste år.

Det lyder som "RAH Band - Clouds Across The Moon" , fra 1985
--
Brutalis

Fra : Lars Frandsen

Dato : 18-06-03 18:30

> [...]
> kvinden snakke. Forbindelsen er dårlig, og den smutter til sidst, hvor
> jeg mener man hører en stemme sige, at man kan prøve igen næste år.

Endelig fik jeg hentet fjernlageret i min hjerne frem:

"Rah Band: Clouds across the moon"
--
Mvh. Lars Frandsen, Bramming
http://home.tiscali.dk/larsfr/

Fra : Lars Frandsen

Dato : 18-06-03 18:38

....teksten findes iøvrigt her:

http://www.bide-et-musique.com/song/2621.html

Tænk, at den er fra 1985. Det var det år, jeg blev konfirmeret
--
Mvh. Lars Frandsen, Bramming
http://home.tiscali.dk/larsfr/

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-03 21:49

Tusind tak for svarene.

Nu er problemet så bare at finde et sted, hvor man kan købe noget med
Rah Band. Har lige været mine musiklinks igennem, men det lader ikke
rigtig til at være muligt, at opdrive noget.

Men endnu en gang tak - nu har jeg da i det mindste noget at gå efter.

Mvh, Claus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-06-03 22:17

Claus Nielsen wrote:

> Nu er problemet så bare at finde et sted, hvor man kan købe noget med
> Rah Band. Har lige været mine musiklinks igennem, men det lader ikke
> rigtig til at være muligt, at opdrive noget.

Hvis du bare vil have "noget" med Rah Band, kan jeg hjælpe. Jeg har syv
maxier og en lp, men desværre ikke "Clouds across the moon".

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Tømreren

Dato : 19-06-03 10:29

> Hvis du bare vil have "noget" med Rah Band, kan jeg hjælpe. Jeg har syv
> maxier og en lp, men desværre ikke "Clouds across the moon".
>
> Mvh. Kim Ludvigsen

Jeg har lagt alle mine gl. lp'er ind på min pc og jeg har bla. Clouds across
the moon ville jeg komme i store vanskeligheder hvis jeg sendte den til
Claus..

Mvh
Tømreren

Fra : Brutalis

Dato : 18-06-03 22:31

> Nu er problemet så bare at finde et sted, hvor man kan købe noget med
> Rah Band. Har lige været mine musiklinks igennem, men det lader ikke
> rigtig til at være muligt, at opdrive noget.
Prøv linket
http://db5.gemm.com/c/search.pl?sid=362635174&key=42386&field=ARTIST+OR+TITLE&wild=rah+band&Go%21.x=12&Go%21.y=8

--
Brutalis

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-03 17:04

>Prøv linket
>http://db5.gemm.com/c/search.pl?sid=362635174&key=42386&field=ARTIST+OR+TITLE&wild=rah+band&Go%21.x=12&Go%21.y=8

Uhh, cool link. Men - (tør jeg snart sige det) - min pladespiller og
LP-samling har jeg for længe siden skilt mig af med. Shame on me. :(

Men der er da også et par (bogstaveligt talt) CD'er med Rah Band. Jeg
må se hvad det kan blive til.

Mvh, Claus

Fra : Brutalis

Dato : 19-06-03 17:43

> Men der er da også et par (bogstaveligt talt) CD'er med Rah Band. Jeg
> må se hvad det kan blive til.

Jamen dog, det skal være på en cd, jeg har den på en opsamlingscd som hedder
"Cream of disco dance" (3CD) tjek traclisten for cd 3 på
http://brutalis.frac.dk/samlingcd/details/11124.html (track 4) og prøv så og
se hvad jeg fandt via google
http://www.fvc.dk/salg/Musik_cd/cream_of_disco_dance.htm (det er ikke mig
der har den til salg)
--
Brutalis

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-03 16:35

>Jamen dog, det skal være på en cd, jeg har den på en opsamlingscd som hedder
>"Cream of disco dance" (3CD) tjek traclisten for cd 3 på
> [...]

Tusind tak for hjælpen!

Jeg har kontaktet sælger, så nu har jeg forhåbentlig snart "Clouds
Across the Moon" (samt en stak andre gamle disco-travere) i hænde.
Uhh, det bliver cool. :)

Mvh, Claus

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-06-03 11:51

> [...]
>
> Mvh, Claus
> --
> I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.

Hej Claus

Den findes i hvert fald på LP'en " The voice of today 1 " Som er på
plademærket " Ørehængere " LP 816 220-1 Men det er jo nok loppemarkeder du
skal ud og lede på.

Til Tømreren

Mon det kan gå særligt galt, når den ikke kan købes nogen steder, så kan du
da ikke stjæle noget fra nogen.

M.V.H.....Benny..

Fra : Tømreren

Dato : 19-06-03 12:04

"> Til Tømreren

> Mon det kan gå særligt galt, når den ikke kan købes nogen steder, så kan
du
> da ikke stjæle noget fra nogen.

Jeg har kigget på www.mp3.com hvor de lovlige mp3'er ligger men kan ikke
finde den.
Jeg sender,så må vi jo se....

Fra : Tømreren

Dato : 19-06-03 12:07

"Tømreren" <Bilhifi@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "> Til Tømreren

> du
>
> Jeg har kigget på www.mp3.com hvor de lovlige mp3'er ligger men kan ikke
> finde den.
> Jeg sender,så må vi jo se....

Hvad er din mail Claus??

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-03 17:04

>Hvad er din mail Claus??

Mange tak for tilbudet. Min e-mailadresse er cnn@post6.tele.dk

Selv om jeg også har hørt musik i 80'erne, så må jeg alligevel bryde
grædende sammen og tilstå, at jeg ærligt talt ikke ved hvem Rah Band
er. Om jeg en gang har vidst det er en anden sag. :)

Men specielt nummeret "Clouds Across The Moon" (som jeg nu ved det
hedder) har jeg altid lagt mærke til, når det var at høre et eller
andet sted. Så da jeg nu lige igen hørte det igen for nylig, så mente
jeg det var på tide, at var anskaffet mig det nummer.

Hvis der er nogen der får ondt af at jeg nu (forhåbentlig) snart får
fingre i nummeret, så kan jeg berolige folk med, at jeg fortsat vil
jagte en lovlig udgave af nummeret. Men nu sker det bare mens jeg
sidder og hører nummeret. :)

Mvh, Claus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-06-03 17:45

Claus Nielsen wrote:

> Selv om jeg også har hørt musik i 80'erne, så må jeg alligevel bryde
> grædende sammen og tilstå, at jeg ærligt talt ikke ved hvem Rah Band
> er. Om jeg en gang har vidst det er en anden sag. :)

Du er ikke den første, der har været på jagt efter det nummer. Se evt et
gammelt indlæg, hvor du også kan læse lidt om "bandet":
http://shor.ter.dk/724753565

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-03 16:36

>Du er ikke den første, der har været på jagt efter det nummer. Se evt et
>gammelt indlæg, hvor du også kan læse lidt om "bandet":
>http://shor.ter.dk/724753565

Interessant faktisk. Jeg kan se at du i indlægget nævner "Perfumed
Garden" som en slags "kick-off" på Rah Bands succes? Titlen siger mig
ikke noget, men i min jagt efter C.A.t.M. er jeg stødt på et album af
samme navn i en speciel japansk udgave (som bl.a. indeholder en 6:45
min lang version af C.A.t.M.). Du ved vel ikke tilfældigvis hvordan
stilen er på albummet? Er det noget i samme disco-funk stil som
C.A.t.M.? For så kunne jeg da godt finde på, at købe dette album.
Fandt det hos Amazon.com til US$33.50 - hvilket dog bliver "en anelse"
pebret med fragt og told/moms. Specielt hvis de andre numre er
"kedelige".

Mvh, Claus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-06-03 16:54

Claus Nielsen wrote:

> [...]

> Du ved vel ikke tilfældigvis hvordan
> stilen er på albummet? Er det noget i samme disco-funk stil som

Jeg må med skam erkende, at jeg ikke har hørt "Clouds Across The Moon",
men alle de numre, jeg har med Rah Band, er i samme letgenkendelige stil
- man er ikke i tvivl om, hvem der har lavet dem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen