Hastighed på ISDN
Fra : Preben

Dato : 30-03-01 22:40

Hejsa.
Da der ikke findes noget tweak til comporten, der understøtter Windows 2000,
må jeg leve med de 115000.
Begyndte så at regne lidt på tallene. 115000 bps = 14375 Bps. Omregnet giver
dette 14,0380 KBps som et maximum.
Nu testede jeg min forbindelse på ftp-testserveren, og min max. var kun
10,89 KBps. Er dette ikke for lavt ?
Har I nogle tal på jeres forbindelseshastighed?

Med venlig hilsen
Preben Graversen
www.lundgaarden.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-03-01 02:23

Fri, 30 Mar 2001 23:40:12 +0200, skrev "Preben"
<preben@lundgaarden.dk>:

>Nu testede jeg min forbindelse på ftp-testserveren, og min max. var kun
>10,89 KBps. Er dette ikke for lavt ?

Nej, det passer meget godt.
Det havde jeg også til at begynde med, da jeg brugte serielporten.

Jeg har imellemtiden nu fået en nyere PC med USB og det bruger jeg nu
og kommer op på lige over 16 KB/s, når den topper.

Nu når du ikke kan få shsmood til at virke, så var en high speed
serielport måske en mulighed.
Er dog relativ dyr, 3 - 4 hunde.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Preben

Dato : 31-03-01 08:40

> [...]
>
> Jeg har imellemtiden nu fået en nyere PC med USB og det bruger jeg nu
> og kommer op på lige over 16 KB/s, når den topper.

Bruger du et specielt USB-modem(lasat-speedII), eller er det muligt at sætte
en konverter på seriel-kablet. Har USB-porte nok.

> Nu når du ikke kan få shsmood til at virke, så var en high speed
> serielport måske en mulighed.
> Er dog relativ dyr, 3 - 4 hunde.

Har kigget efter disse seriel-porte, men drivere til Windows 2000 er de ikke
så vilde med.

--
Med venlig Hilsen
Preben Graversen

Fra : Commander Keen

Dato : 31-03-01 09:11

On Sat, 31 Mar 2001 09:39:34 +0200, "Preben" <preben@lundgaarden.dk>
wrote:

> Har kigget efter disse seriel-porte, men drivere til Windows 2000
> er de ikke så vilde med.

Det finns "high speed serial card" som inte behöver någon driver alls
och sådana fungerar perfekt även i Windows 2000.

--
CK

Fra : Preben

Dato : 31-03-01 09:24

"Commander Keen" <intenu@nospam.telia.com> skrev i en meddelelse >

> Det finns "high speed serial card" som inte behöver någon driver alls
> och sådana fungerar perfekt även i Windows 2000.
> CK

Producent/pris. Hvor kan det skaffes?
--
Med venlig Hilsen
Preben Graversen

Fra : Commander Keen

Dato : 31-03-01 11:19

On Sat, 31 Mar 2001 10:24:10 +0200, "Preben" <preben@lundgaarden.dk>
wrote:

> Producent/pris. Hvor kan det skaffes?

Jag vet inte hur det är i Danmark, men sådana är de billigaste
och enklaste varianterna på seriellt kort och borde kunna köpas
i nästan vilken datorbutik som helst.
Kortet måste minst ha en 16650 UART för att klara de högre
hastigheterna bra. 16550 har för liten buffert och är inte lämplig.
Det finns även 16750 UART som är ännu bättre än 16650.

http://www.elfa.se/ har diverse olika, se här
http://www.elfa.se/elfa-bin/lt.pl?sort=alpha&2012093&2012137&2012162

--
CK

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-03-01 19:55

Sat, 31 Mar 2001 09:39:34 +0200, skrev "Preben"
<preben@lundgaarden.dk>:

>Bruger du et specielt USB-modem(lasat-speedII),

Det er den jeg bruger.

med venlig hilsen
Knud
--