Hjælp til PWS
Fra : Benny Knudsen

Dato : 30-03-01 22:54

Hejsa

Nu håber jeg at der er en her, der sidder med de vise sten...:

Skal der være TCP/IP installeret for at PWS vil køre ? Hvis så, hvilke
adresser skal jeg så bruge ?

Problemet er, at jeg på arbejde adskillige gange har prøvet at installere
PWS. Installationen går fint, men den vil ikke starte serveren. Vores
netværk kører IP/IPX og derfor er der ikke TCP/IP på de enkelte maskiner...

Jeg har desperat søgt på nettet for at finde noget om dette, uden held.

På forhånd tak...

Benny

Fra : Andreas Paasch

Dato : 31-03-01 01:54

Benny,

efter min bedste viden skal TCP/IP protokollen være installeret, idet IP jo
dækker over "Internet Protocol". Da du jo arbejder med den facilitet i kraft
af HTML og en WEBSERVER, er det kun logisk at du skal have den installeret.
Ydermere kan jeg oplyse dig, da jeg kører ADSL herhjemmefra og derfor med
firewall, idet jeg aktiverer min firewall, dvs. blokker for netadgangen,
delvist eller helt, virker min webserver ikke, jeg bruger Apache.
Derudover er frontpage heller ikke glad for en firewall blokade .. jeg kan
ikke gemme så.
Har jeg aktiveret min firewall og prøver at starte frontpage, får jeg at
vide at TCP/IP skal være installeret .. og at det så ikke er tilfældet hos
mig.

Det anbefales derfor, at du installerer den protokol.
Gå ind i dine indstillinger | kontrolpanel | netværk og tilføj protokollen.
Genstart og så skulle PWS køre.

Mvh.
Andreas Paasch

(Natteravn og var godt igang med at kreere websider igen ... nu vil jeg dog
slutte )

Fra : Benny Knudsen

Dato : 31-03-01 19:11

Hej Andreas

Tak for hjælpen, det der undrer mig er, at jeg ikke for nogen fejlmeddelelse
om det. Men lige for en god ordens skyld - Har du nogen anelse om, hvilke
adresser og settings jeg skal bruge for protokollen ? Jeg vil jo af gode
grunde, ikke have nogen definitioner på DNS o.s.v.
Men du kan tro, jeg vil prøve det mandag. Jeg håber sgu det vil virke.

Men uanset hvad, skal du have tak !

Benny

Andreas Paasch <Andreas@Paasch.Net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9a39r2$kki$1@news.cybercity.dk...

Fra : Andreas Paasch

Dato : 31-03-01 20:26

Benny,

for bare at installere TCP/IP behøves du ikke definere DNS, WINS, mv.
Forudsat altså, at du ikke har en permanent opkobling af en art, så KAN det
være du er nødt til at bruge de klassiske IP-adresser for localhost, dvs.
127.0.0.1 og 127.0.0.2 .. det skulle så være det

Mvh.
Andreas

Fra : Benny Knudsen

Dato : 31-03-01 23:00

Jamen det vil jeg prøve... TUSIND tak...

nyhedsmeddelelse:9a5avi$lfk$1@news.cybercity.dk...