MS Windows
briani 27239
formattering harddisk
Fra : onix

Dato : 23-06-03 18:37

Hej NG !

Hvis man i win 2000 har lavet sig som administrator som login og skal taste
kode hver gang, er det til hinder for at tredjemand kan gå ind og formattere
harddiske fra fx "Fdisk" via en win 98 startdiskette ?

Håber I forstår hvad jeg mener ? (Og nej det er på ingen måde en stjålet
pc'er - men en pc'er hvor ejeren sgu' ikke kan huske koden, og han påstår
han har svært ved = læs = kan ikke slette harddisken for så at ligge win
2000 ind igen)

Onix

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 23-06-03 18:50

On Mon, 23 Jun 2003 19:36:37 +0200, onix wrote:

> Hvis man i win 2000 har lavet sig som administrator som login og skal taste
> kode hver gang, er det til hinder for at tredjemand kan gå ind og formattere
> harddiske fra fx "Fdisk" via en win 98 startdiskette ?

Nej. Fdisk er ligeglad med hvad der er på partitionen.

> [...]
> han har svært ved = læs = kan ikke slette harddisken for så at ligge win

Smid da bare Win2000 CD'en i og boot på den. Via menuerne kan man let
slette den nuværende partition og oprette en ny.... eller bare formatere en
af dem der allerede er der.

--
Lars