MS Windows
briani 27239
WinXP Installation - boot diskette?
Fra : Morten

Dato : 23-06-03 16:48

Hejsa

Jeg ville formatere og geninstallere min maskine, fordi den er begyndt at
lave fejl hver gang jeg vil installere eller åbne et nyt program. Dette
gælder også hvis jeg prøver at åbne windows installationen FRA windows.

Hvis jeg prøver at boote direkte fra CD'en skriver den:

BOOT: Coudn't find NTLDR

Dette er prøvet med 3 forskellige drev og 2 forskellige CD'ere...

Er der nogle der har en løsning på dette, eller ved om jeg evt. kan lave en
floppy disk at boote fra så jeg kan komme ind i installationen den vel ?....

/Morten

Fra : Edmund

Dato : 23-06-03 18:05

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q310994

--
Mvh Edmund

Fra : Nic

Dato : 23-06-03 19:19

> [...]
> floppy disk at boote fra så jeg kan komme ind i installationen den vel ?....

Edmund's link er fint nok, men til orientering lyder den boot-fejl som et disk-problem - altså forsøger din maskine at
boote fra disk før cdrom...

Fra : Morten

Dato : 23-06-03 21:17

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Edmund's link er fint nok, men til orientering lyder den boot-fejl som et
disk-problem - altså forsøger din maskine at
> boote fra disk før cdrom...

I bios'en har jeg sat den til CD-ROM som 1. og Hard-drive som 2. ... men som
skrevet laver den fejlen med 2 forskellige Win XP CD'ere ... selvom de begge
to har været bootet fra før...

Jeg har prøvet at lave de 6 disketter 2 gange nu...første gang fik jeg fejl
på disk 4, anden gang på disk 6, og det er ret trivielt at sidde og lave dem
alle om og forsøge på ny...

Er der virkelig ingen måder at få slettet og geninstalleret windows, når man
ikke kan åbne installationen direkte fra windows, og ikke kan boote fra
CD'en eller disketter ?....

Fra : Nic

Dato : 23-06-03 21:34

> Er der virkelig ingen måder at få slettet og geninstalleret windows, når man
> ikke kan åbne installationen direkte fra windows, og ikke kan boote fra
> CD'en eller disketter ?....

Jeg ville disconnecte mine HD'ere, indtil jeg bliver 100% sikker på at det rent faktisk ER cdrommen den booter på