MS Windows
briani 27239
usb-scanner og win98se
Fra : Qrt Winding

Dato : 23-06-03 12:02

Nej NG

En bekendt af mig har indkøbt en Canon scanner af mærket
canoscan D646U. Når han prøver at koble den til sin pc'er
via den medfølgende usb-kabel popper der en vindue op, hvor
der står "installing usb-rod hub", 3 sek. senere går maskinen i
sort og kan kun resettes på powerknappen.
Styresystemet er windows 98se og maskinen er en 1400 mhz
med 256 mb ram og via chipset.

Jeg har prøvet at reinstallere usb-driverne uden held.
Der er en printer forbundet via usb og det kører bare. Denne
er dog frakoblet under fejlsøgning. Der har også kørt en joypad
på samme usb-stik ligeledes uden problemer.
Scanneren har været byttet, da ejeren troede det var den der var
fejl med, dog uden held.

Er der nogen der har nogle kloge ord til dette problem?

--
Med Venlig Hilsen/Best Regards
Qrt Winding

Fra : Calle.

Dato : 23-06-03 12:22

Qrt Winding wrote:
> [...]
> fejl med, dog uden held.
>
> Er der nogen der har nogle kloge ord til dette problem?

Ved win98 skal du intallere den medfølgende driver og genstarte INDEN
scanneren sættes til
--
Calle

Fra : Qrt Winding

Dato : 23-06-03 12:40

"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> skrev i en meddelelse

> Ved win98 skal du intallere den medfølgende driver og genstarte INDEN
> scanneren sættes til

Jeg tror nok det også er blevet afprøvet af ejeren.
Jeg mindes også at jeg prøvede at isætte den medfølgende cd-rom, men da
jeg prøvede at installere ScanGear CS-U softwaren, som skulle indeholde
driverne ville den ikke installere, da den manglede en twain-driver.
Men måske jeg skulle prøve igen, bare for en sikkerheds skyld :)

MVH
Qrt

Fra : Madsen

Dato : 23-06-03 12:23

"Qrt Winding" <l_black_shadow_l@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nej NG

> Er der nogen der har nogle kloge ord til dette problem?

Har han prøvet at installere driveren til scanneren uden at scanneren er
koblet til ?
Og så selvfølgelig koble scanneren til bagefter.

Jeg kender ikke scanneren, men jeg har haft et lignende problem med en USB
kortlæser til Compact Flash kort. Her skal driveren nemlig være installeret
før man sætter kortlæseren til, ellers går maskinen i sort.

mvh MM

Fra : Qrt Winding

Dato : 23-06-03 12:41

"Madsen" <Madsen@post999.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
installeret
> før man sætter kortlæseren til, ellers går maskinen i sort.

Tak for forslaget. Se uddybende svar til Calle.

MVH
Qrt