MS Windows
briani 27239
Acess denied! Filer låst :-(
Fra : zigge

Dato : 23-06-03 08:13

Hej

Jeg har kopieret nogle filer ind i et bibliotek og nu er de låste.
Hvis jeg prøver at åbne, kopiere eller slette filerne, får jeg hver gang
samme besked: Acces denied.
Jeg har prøvet at køre en chkdsk /f uden at få rettet fejlen.
Hvad skal jeg gøre for at få adgang til mine filer igen?

Mvh
//zigge

Fra : zigge

Dato : 23-06-03 08:56

Hej igen...

Puha - efter at have rodet rundt med permissions i 40 minutter er det
lykkedes mig at få ownership over filerne igen

Men hvad skete der lige der? Jeg kopierede bare nogle filer til et andet
bibliotek og vupti så var jeg låst ude fra filerne, selvom jeg loggede på
som administrator var der ikke noget at gøre. Først efter at have ændret
ownership til administrator(s) lykkedes det...

Mvh
//zigge

Fra : jens

Dato : 23-06-03 10:34

"zigge" <laser.snabela@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som administrator var der ikke noget at gøre. Først efter at have ændret
> ownership til administrator(s) lykkedes det...

Hvilken type filer ?

Hvis det er avi feks går der lige lidt inden mediaplayer er færdig med at
cache dem, og så er det systemet der bruger filerne, der er årsag til at de
er låst.

Mvh Jens

Fra : zigge

Dato : 23-06-03 13:00

"jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in message

> Hvilken type filer ?

Det var godt nok avi-filer, men ikke cache-delay'et der gav problemer. Selv
i en ren opstart til prompt var der ikke noget at gøre.

Mvh
//zigge

Fra : jens

Dato : 23-06-03 13:58

> Det var godt nok avi-filer, men ikke cache-delay'et der gav problemer.
Selv
> i en ren opstart til prompt var der ikke noget at gøre.

Nej...., for det varer lidt inden mediaplayer er færdig med at undersøge
filerne, og dermed inden sytemet er færdig med at bruge dem.

Ofte kan man lade mappen stå åben i 10 - 20 sekunder, og derefter slette
filerne.

Men der er, som med det meste i windozer, flere veje til samme resultat.

Mvh Jens

Fra : Edmund

Dato : 24-06-03 03:58

jens wrote:

> [...]
> undersøge filerne, og dermed inden sytemet er færdig med at bruge dem.

> Ofte kan man lade mappen stå åben i 10 - 20 sekunder, og derefter

zigge skrev også at han ikke kunne åbne filerne, det lyder da mystisk,
det plejer da kun at være et problem at slette avi-filer

--
Mvh Edmund

Fra : jens

Dato : 24-06-03 09:46

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse
> jens wrote:
>

> zigge skrev også at han ikke kunne åbne filerne, det lyder da mystisk,
> det plejer da kun at være et problem at slette avi-filer

Ja faktisk, men en virusscanner kan jo også være grunden.
Et eller andet andet, har brugt filerne........ om det så er indexering
eller virusscanner, eller en sløv pc der er årsag.

Det nemmeste i den slags tilfælde er at trykke "ctrl+alt+del" og se hvilken
process der er tale om.
Er der ikke nogen process som bruger resourcer, er det ofte "systemet" der
undersøger rettighedder.

Mvh Jens

Fra : Ink

Dato : 24-06-03 14:50

On Mon, 23 Jun 2003 14:00:08 +0200, "zigge" <laser.snabela@pc.dk> wrote:

> [...]
>
>Det var godt nok avi-filer, men ikke cache-delay'et der gav problemer. Selv
>i en ren opstart til prompt var der ikke noget at gøre.

Hej

Jeg har haft samme problem med nogle avi filer.
Her er et fix på engelsk:

"The fix for Windows XP not letting you delete .avi I've seen this coming up
more and more all over the place so I figured I'd stick it here. Avi files
(divx) can be trouble in xp. there is a fix to let xp behave much better so it's
possible to move or delete large avi files. The obnoxious bug in XP that causes
Explorer to read the entire contents of broken AVI files before allowing any
access to them is caused by bad behavior of shmedia.dll.

To correct this misbehavior in Windows XP, remove the following registry key.
HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesCLSID{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}InProcServer32
This will prevent Explorer from loading shmedia.dll in response to file property
queries on these files. Just an extra note, if you do a "search" for this key it
will not be found, look for it manually it is very easy to find."

På eget ansvar selfølgelig : D

--
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 24-06-03 15:37

Ink skrev:

> To correct this misbehavior in Windows XP, remove the following
> registry key.
> HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesCLSID{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6
> 850DC73E}InProcServer32

Samme symptom skulle efter sigende også kunne løses på en anden
måde: <http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841>

Madsen.