MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan ikke se billeder (tumbnails) i XP ??
Fra : Peter M

Dato : 22-06-03 21:26

Hej
Jeg er lige blevet ringet op af en af mine venner som ikke kunne se sine
bitmap billeder og også andre formater af billeder som pt. ikke er nærmere
uddybet.
Det er kun de små tumbnails der ikke vises, men når billederne åbnes i f.eks
"Windows picture viewer" vises de fint nok
Jeg kunne desværre ikke hjælpe men lovede at prøve at finde ud af hvorfor og
hvad der kan gøres ved det.
I stedet for nogle af billederne (tumbnails) kommer der kun et kryds.
billederne er alt lige fra billeder kopieret fra nettet og private billeder
indscannet fra konfirmationer m.m.
Det skal også lige siges at det er i en (lokal) privat billed mappe og ikke
på nettet.
Brugeren er logget på som admin, og der er ikke andre brugere på computeren
med XP installeret (mener forøvrigt det er en "home" version)

kan i hjælpe os ?

Mvh
Peter M

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 22-06-03 23:16

"Peter M" <lpm@it_dk.invalid> wrote in message

> [...]
computeren
> med XP installeret (mener forøvrigt det er en "home" version)

Heh, lyder som det der lige skete for mig i går:

Det er dog win me og ikke xp.

> kan i hjælpe os ?

Ja, please...

mvh Frank

Fra : Madsen

Dato : 23-06-03 01:29

Peter M skrev:

> [...]
> åbnes i f.eks "Windows picture viewer" vises de fint nok
> Jeg kunne desværre ikke hjælpe men lovede at prøve at finde ud af

Hvis det er et NTFS-drev og mappen er komprimeret så bliver der så
vidt jeg ved ikke vist thumbnails af billeder.

På: <http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm> er der et fix
(linie 17) som kan få thumbnails tilbage på følgende filtyper:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/restore_thumbnails.png>

Det har jo bare ikke meget med *.jpg, *.gif, *.bmp osv. at gøre,
men forfatteren af ovenstående fix forklarer følgende:

| Copy the lines below including a blank last line into Notepad.
| Change the two mentions of .avi and replace with the ext type.
| Once done, save with a .reg extension and apply. Note: The line
| that starts with @ must be a new line.
|
| Windows Registry Editor Version 5.00
|
| [HKEY_CLASSES_ROOT\.avi\ShellEx]
|
| [HKEY_CLASSES_ROOT\.avi\ShellEx\{BB2E617C-0920-11d1-9A0B-00C04FC2D6C1}]
| @="{c5a40261-cd64-4ccf-84cb-c394da41d590}"

Det vil sige at hvis du f.eks. vil reparere thumbnails for filtypen
*.jpg så laver du en *.reg-fil med indholdet:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\.jpg\ShellEx]

[HKEY_CLASSES_ROOT\.jpg\ShellEx\{BB2E617C-0920-11d1-9A0B-00C04FC2D6C1}]
@="{c5a40261-cd64-4ccf-84cb-c394da41d590}"

Linien med [HKEY_CLASSES_ROOT\.jpg\ShellEx\ osv. skal stå i een linie
og linien med @="{c5a40261-cd64-4ccf-84cb-c394da41d590}" skal stå på
en ny linie underneden.

Lav lignende *.reg-filer til de andre filtyper der er gået kage i og
kør *.reg-filerne når de er lavet. Det er nok en god idé at genstarte
når de er blevet registreret.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 23-06-03 01:42

Madsen skrev:

> Linien med [HKEY_CLASSES_ROOT\.jpg\ShellEx\ osv. skal stå i een linie
> og linien med @="{c5a40261-cd64-4ccf-84cb-c394da41d590}" skal stå på
> en ny linie underneden.

Og nedenunder igen skal der være en blank linie ifølge Kelly.

PS. Har ikke selv prøvet da jeg ikke har oplevet problemet.

Madsen.