MS Windows
briani 27239
Smadret NTFS-filtabel i windows...
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 20-06-03 19:06

Hej.

Jeg har en server med en 200Gb disk i. Under installationen oplevede jeg at
windows 2000 server ikke kunne finde alle 200Gb, jeg fulgte derfor rådet på:
http://www.windows2000faq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=39254

Alt virkede fint og systemet kørte fint. Efter et stykke tid besluttede jeg
mig for at gik serveren kniven og reinstallere windows.

Det gik også fint og efter installering og opdatering med seneste service
packs. Jeg kunne fint få adgang til de data der lagde på den ca. 191Gb store
partion som på dette tidspunkt kun var fyldt ca. 30%.

Jeg kopierede en "rå" hjemmevideo over på disken, den fyldte godt 3Gb. Jeg
kunne derefter ikke få adgang til nogle mapper og efter et par minutters
undren besluttede jeg mig for at genstarte den, den havde trods alt kørt i
flere uger i streg.

Efter genstart er den 191gb store partion blevet omdøbt fra DATA1 til "Local
disk" og den kender ikke længere filsystemet på disken(dvs jeg kan ikke
komme ind på den!).

Jeg går ud fra at jeg har forsøgt at ligge data i området over de 137Gb og
der derfor er sket en fejl. Jeg tror at filtabellen er blevet ødelagt mens
data'ene stadig ligger på disken. Mit spørgsmål er bare hvordan jeg så får
gendannet den filtabel eller checket om det er det der er galt....?

PS. jeg har checket den fysiske disk med et test-program. Den siger at
fysikken er 100% ok...

Alle råd modtages med kyshånd!

--
MVH Thomas Eg Jørgensen

** OE Quotefix: http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/ **
** Kandu.dk-brugere betragtes som useriøse og ignoreres! **

Fra : jens

Dato : 20-06-03 21:17

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> skrev i en meddelelse
> Mit spørgsmål er bare hvordan jeg så får
> gendannet den filtabel eller checket om det er det der er galt....?
>
> PS. jeg har checket den fysiske disk med et test-program. Den siger at
> fysikken er 100% ok...

Har du i computeradministrationen - diskhåndtering, Hklikket på den og
importeret fremmede disk/e efter reinsatll ?

Mvh Jens
Ps: søg i google efter "pcinspector filrecovery".....

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 20-06-03 21:55

jens wrote:
> Har du i computeradministrationen - diskhåndtering, Hklikket på den og
> importeret fremmede disk/e efter reinsatll ?
Njea, det har jeg ikke. Disken virkede fint efter install indtil jeg
begyndte at fylde noget på den...Så det burde vel ikke have noget at sige?

> Mvh Jens
> Ps: søg i google efter "pcinspector filrecovery".....
Den så lovende ud, men sakset fra deres hjemmeside: "Finder automatisk drev,
selv når Boot sektoren eller FAT er blevet slettet eller beskadigt (virker
ikke ved NTFS-systemer)" Desværre er partionen en NTFS partion, det burde
jeg nok have nævnt...Ellers mange tak for forslaget.

Fra : jens

Dato : 20-06-03 22:46

> Njea, det har jeg ikke. Disken virkede fint efter install indtil jeg
> begyndte at fylde noget på den...Så det burde vel ikke have noget at sige?

Det kan det godt have.
Hvor lang tid virkede drevet ? 20 - 40 minutter ?

> selv når Boot sektoren eller FAT er blevet slettet eller beskadigt (virker
> ikke ved NTFS-systemer)" Desværre er partionen en NTFS partion, det burde
> jeg nok have nævnt...Ellers mange tak for forslaget.

Har du prøvet ?
En fat32 disk som er formateret 2 gange med ntfs har den fundet de data på
som lå på det oprindelige fat32 med den der.

Men det var oprindeligt et fat32 jo..... så det dur nok ikke.

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 20-06-03 22:59

jens wrote:
> Det kan det godt have.
> Hvor lang tid virkede drevet ? 20 - 40 minutter ?

Ca. 14 dage vil jeg tro...måske 3 uger...

> Har du prøvet ?
> En fat32 disk som er formateret 2 gange med ntfs har den fundet de
> data på som lå på det oprindelige fat32 med den der.
>
> Men det var oprindeligt et fat32 jo..... så det dur nok ikke.

Jeg prøvede lige og når jeg søger så kommer der en "Access violation" mens
den søger på disk 2(som er den beskadigede disk)...måske den ikke kan
håndtere størrelsen(200Gbyte)?

Fra : jens

Dato : 20-06-03 23:22

> Ca. 14 dage vil jeg tro...måske 3 uger...

Så er det mok ikke der den ligger nej.

> Jeg prøvede lige og når jeg søger så kommer der en "Access violation" mens
> den søger på disk 2(som er den beskadigede disk)...måske den ikke kan
> håndtere størrelsen(200Gbyte)?

Jeg har ikke prøvet på mere end en 80gb..........

Mvh Jens