MS Windows
briani 27239
Program til at finde og slette mp3 diublet~
Fra : WR

Dato : 20-06-03 11:00

Findes der et godt program til at rydde lidt op i ens mp3 musik stykker??

Er ved at få lidt plads problemmer...

Fra : Ole C

Dato : 20-06-03 11:42

WR skrev blandt andet:

> Findes der et godt program til at rydde lidt op i ens mp3 musik
> stykker??
>
> Er ved at få lidt plads problemmer...

Hvis filerne hedder det samme, skulle det ikke være noget problem at søge på
navnet og så slette de versioner du ikke vil have.
Hvis der derimod er tale om at ens filer har forskellige navne, kan
computeren jo ikke vide bedre end at der er tale om forskellige
musikstykker......

--
vh
Ole C

Fra : kennybear

Dato : 24-06-03 12:34

> Hvis der derimod er tale om at ens filer har forskellige navne, kan
> computeren jo ikke vide bedre end at der er tale om forskellige
> musikstykker......

Det er ikke helt korrekt, til billeder findes f.x. programmer der fysisk
går ind og analysere hver enkelt pixel og dens placering og på den måde
kan programmet finde frem til ens billeder hvor opløsningen ikke er helt
ens, f.x. 640x480 og 650x490, hvis billedet er det samme bare i
forskellig størrelse vil der jo være et hvist antal pixels som er éns.
Derfor kunne jeg sagtens forestille mig at der fandtes et lignende
program til mp3'er der analysere frekvens forløbet i en fil med en anden
fil og derved ka finde éns mp3'er med forskellige filstørrelser. Det er
bare en tanke der slog mig

http://www.kandu.dk/

Fra : Madsen

Dato : 24-06-03 12:56

"kennybear" <kennybear.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> program til mp3'er der analysere frekvens forløbet i en fil med en anden
> fil og derved ka finde éns mp3'er med forskellige filstørrelser. Det er

Slet ikke nogen tåbelig ide. Prøv engang at læse PCworld's artikel :
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4317

Fra : kennybear

Dato : 24-06-03 16:54

"Madsen" skrev d. 24-06-03 12:56 dette indlæg :

> "kennybear" <kennybear.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Slet ikke nogen tåbelig ide. Prøv engang at læse PCworld's artikel :
> http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4317

Hehe, jeg tænkte nok at der fandtes et værktøj derude et eller andet
sted, har lige selv hentet MusicBrainz Tagger hjem til en lille test på
mine flere end 100.000 mp3'er.

http://www.kandu.dk/

Fra : Poul Elgaard-Jørgens~

Dato : 20-06-03 12:50

"WR" <wrSLET@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Findes der et godt program til at rydde lidt op i ens mp3 musik stykker??

Total Commander (http://www.ghisler.com/) kan - blandt MEGET andet - finde
dubletter (Kommandoer -> Synkroniser mapper).

mvh Poul

Fra : Lars

Dato : 24-06-03 21:52

In article <3ef2f228$1@news.carlbro.dk>, PlE@CarlBro.dk says...
> Total Commander (http://www.ghisler.com/) kan - blandt MEGET andet - finde
> dubletter (Kommandoer -> Synkroniser mapper).
>
> mvh Poul

Hej, det er helt rigtigt med TC, som er et suverænt prog.
I TC er den mest smarte metode til at finde dubletter dog via:

ALT-F7 - Advanced - Find duplicate files

Her kan man så optionelt vælge om denne søgning foretages på navn, størrelse evt. kombineret på
content/ checksum

--
Best regards

Lars