MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Quick time, kan jeg bruge det til noget?
Fra : olsen

Dato : 18-06-03 22:14

Jeg sad og prøvede at finde nogen lister af Folktællinger og fik her
besked på at jeg skulle downloade Quick Time. Jeg formodede det var
noget der kunne hjælpe på farten når man henter filer med håndskrevne
kirkebøger etc.

Men mon det ikke kuner til Film og sådan noget som jeg ikke har brug
for???

Desuden har jeg åbenbart noget der hedder Microsoft Media player, som
vel gør det samme?? Den har jeg kun brugt når jeg afspiller dejlige
Jørgen Ryg jazzmusik.

MVH OLSEN

Fra : Simon - [8230]

Dato : 19-06-03 01:23

Hej

Quicktime(Apple) er en film/musik aspiller på ligefod med din Media Player -
dog med den lille finesse den kan afspille *.mov formatet (Quicktime
format) - Mange digitale kameraer kan idag optage små film sekvenser(15-20
sek), og de bliver lagret i *.mov -format. Det gælder i hvert fald for mit
Olympus kamera.

Umiddelbart har det ikke noget at køre med kirkebøger, med mindre der er
lavet optagelser af de håndskrevne kirkebøger..

Håber det var svar nok.

Mvh

Simon

Fra : M.Kay

Dato : 19-06-03 08:25

I know it's awful, but olsen wrote to everybody in dk.edb.system.ms-windows
saying:

> [...]
> besked på at jeg skulle downloade Quick Time. Jeg formodede det var
> noget der kunne hjælpe på farten når man henter filer med håndskrevne

qucktime kan integreres med Internet Explorer for at vise en masse
billedformater og filmformater. Bl.a. formater der normalt er forbeholt
macfolket. Og i forbindelse med kirkebøger er det garanteret .tif formatet
der er interessant. Det bruges ofte til skannede dokumenter, det er dog
understøttet i winxp. men ellers kan du her www.alternatiff.com donloade en
ret god tiff viewer helt gratis.

--
mkay