MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Bruger konti
Fra : Leif pedersen

Dato : 18-06-03 17:13

Hvordan får jeg den log på meddelse i windows xp fjernet.
Har kigget i bruger konti i kontrol panelet men kan finde hvor hen det skal
gøres.Kan eller finde AVANCERET Som der skal være der i følge hjælp og
support.

Anders

Fra : jens

Dato : 18-06-03 17:58

"Leif pedersen" <leif-pedersen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> gøres.Kan eller finde AVANCERET Som der skal være der i følge hjælp og

Hvor mange brugere er der på maskinen ?

Mvh Jens

Fra : Leif pedersen

Dato : 19-06-03 05:12

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> skal
>
> Hvor mange brugere er der på maskinen ?
>
> Mvh Jens

Der er kun den ene, men vi skal trykke enter hvergang man starter op, og det
skule vi gerne have fjernet.

Leif

Fra : Bach|DK|

Dato : 19-06-03 09:36

Leif pedersen wrote:
> "jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Der er kun den ene, men vi skal trykke enter hvergang man starter op,
> og det skule vi gerne have fjernet.
>
> Leif

Hente TweakUI på microsofts hjemmeside og sæt den til autologon.
--
Michael Bach

OE Quotefix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : jens

Dato : 19-06-03 11:01

> Der er kun den ene, men vi skal trykke enter hvergang man starter op, og
det
> skule vi gerne have fjernet.

Hvis jeg forstår det rigtigt, betyder det at der ikke er password på admin
kontoèn

Hvis der er password på administrator kontoen, og der kun er en oprettet
bruger, og denne ikke har passsword, vil xp gå direkte ind uden logon.

Men din sikkehedsindstilling, med administrator uden password, betyder at du
selv logger på maskinen som bruger eller superbruger, dvs med meget
begrænsede rettighedder, derfor kan du ikke se det hele kontrolpanel
avanceret - administration...........

Mvh jens

Fra : Leif pedersen

Dato : 19-06-03 16:29

> [...]
>
> Hvis der er password på administrator kontoen, og der kun er en oprettet
> bruger, og denne ikke har passsword, vil xp gå direkte ind uden logon.

Der er ken en bruger på maskinen nu og her er ingen password.

> Men din sikkehedsindstilling, med administrator uden password, betyder at
du
Jeg har aldrig nogen sinde været udsat for det iden tid vi har kørt xp
> selv logger på maskinen som bruger eller superbruger, dvs med meget
> begrænsede rettighedder, derfor kan du ikke se det hele kontrolpanel
> avanceret - administration...........

Hvordan får jeg det ændret?
Jeg har æavet password på Administrator men det hjalp lige lidt havd er der
galt med bruger historie.

Anders

Fra : jens

Dato : 19-06-03 21:25

> Der er ken en bruger på maskinen nu og her er ingen password.

Jo....[enter]...

> Jeg har aldrig nogen sinde været udsat for det iden tid vi har kørt xp

Er der nogen server, eller på anden måde en overordnet styring ?
Er der noget domæne ?

Hvad er pcèrnes navne..... et enkelt or uden æ,ø,å eller andre sære tegn ?
(såsom - elle _ etc... )

> Hvordan får jeg det ændret?
> Jeg har æavet password på Administrator men det hjalp lige lidt havd er
der
> galt med bruger historie.

Der er flere ting som spiller ind, blandt andet om der er skiftet navne,
pcnavne, arbejdsgruppenavne, eller en masse andre ting.

Mvh Jens

Fra : Leif pedersen

Dato : 20-06-03 16:11

> "Leif pedersen" <leif-pedersen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jo....[enter]...

> Er der nogen server, eller på anden måde en overordnet styring ?
> Er der noget domæne ?

Der er ingen server eller domæne
> Hvad er pcèrnes navne..... et enkelt or uden æ,ø,å eller andre sære tegn ?
> (såsom - elle _ etc... )

Computernavnet er
leif-pedersen
> der
>
> Der er flere ting som spiller ind, blandt andet om der er skiftet navne,
> pcnavne, arbejdsgruppenavne, eller en masse andre ting.

Vil det sige at nemmeste det er at formatere om
Det er nok bedre vi lever med som det er

Anders

Fra : jens

Dato : 20-06-03 16:22

> leif-pedersen

Det er "uheldigt".
Omdøb den til et navn, som ikke indeholder - . , _ ø æ å elle andre, kun et
ord, med atndard engelseke bogstaver.

Desuden skal det være et navn som ikke bruges som logon navn, eller
brugernavn i mailbrogrammerne, og andre stedder.
(Når du omdøber, skal du være logget på som "Administrator", ikke din
brugerkonto med administrator ret, men "Administrator"

> Vil det sige at nemmeste det er at formatere om

Nej.

> Det er nok bedre vi lever med som det er

Det er en mulighed, men det kan løses.

Mvh jens

Fra : Edmund

Dato : 21-06-03 09:10

Leif pedersen wrote:
> [...]
> Har kigget i bruger konti i kontrol panelet men kan finde hvor hen
> det skal gøres.Kan eller finde AVANCERET Som der skal være der i

Har du prøvet at skrive "control userpasswords2" i start / kør

--
Mvh Edmund

Fra : Leif pedersen

Dato : 21-06-03 17:02

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at skrive "control userpasswords2" i start / kør

Havde aldrig selv troet at den form for bruger konti findes i xp.Så må man
jo huske kommandoen til enanden gang
Takker problemet er løst

Anders

Fra : jens

Dato : 21-06-03 17:36

> Havde aldrig selv troet at den form for bruger konti findes i xp.Så må man
> jo huske kommandoen til enanden gang
> Takker problemet er løst

Findes denne ikke i xp home ? : compmgmt.msc /s

Mvh Jens

Fra : Edmund

Dato : 21-06-03 17:57

jens wrote:
> "Leif pedersen" <leif-pedersen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> meddelelse news:3ef48178$0$15284$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Findes denne ikke i xp home ? : compmgmt.msc /s

Jo, men det er da det samme som kontrolpanel / computeradministration

hvorfor

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 21-06-03 23:04

Leif pedersen skrev:

> Havde aldrig selv troet at den form for bruger konti findes i
> xp. Så må man jo huske kommandoen til enanden gang

Du kunne også installere den så du har den fast i kontrolpanelet.
Det har jeg valgt at gøre.

<http://www.google.com/groups?ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_umsgid=Xns933C17CDBC974.thomas@madsen.tdcadsl.dk&lr=&as_scoring=d&hl=da>

Madsen.