/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
CSS -baggrundsbillede i tabel
Fra : Frank Jørgensen


Dato : 30-03-01 20:59



Hvilke muligheder er der for at sætte et baggrundsbillede ind som
fylder en hel tabel (alle kolonner og rækker ) ?


 
 
Knud Gert Ellentoft (30-03-2001)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 30-03-01 22:47

Fri, 30 Mar 2001 19:58:35 GMT, skrev vibeke@mikkelsen.mail.dk (Frank
Jørgensen):

>Hvilke muligheder er der for at sætte et baggrundsbillede ind som
>fylder en hel tabel (alle kolonner og rækker ) ?

<html><head>
<style type="text/css">
<!--
table    {background-image: url(billed.jpg)}
-->
</style>
</head>
<body>
<table>
....
</table>

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Frank Jørgensen (30-03-2001)
Kommentar
Fra : Frank Jørgensen


Dato : 30-03-01 23:08

Tak for svaret Knud, men din løsning kan jeg ikke bruge umiddelbart.
Jeg har lavet en fil (style.css) med alle stylesheet kommandoerne i,
og sætter jeg {background-image: url(billed.jpg)} ind får det
indvirkning på alle mine tabeller.

Der er 5 sider med hver sin tabel, som skal have hvert sit
baggrundsbillede, er der også en løsning på det ?

Tak for hurtig svar.....


Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Fri, 30 Mar 2001 19:58:35 GMT, skrev vibeke@mikkelsen.mail.dk (Frank
>Jørgensen):
>
>>Hvilke muligheder er der for at sætte et baggrundsbillede ind som
>>fylder en hel tabel (alle kolonner og rækker ) ?
>
><html><head>
><style type="text/css">
><!--
>table    {background-image: url(billed.jpg)}
>-->
></style>
></head>
><body>
><table>
>...
></table>
>
>med venlig hilsen
>Knud
>--
>som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
>http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.


Allan Vebel (31-03-2001)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 31-03-01 00:17

Frank Jørgensen <vibeke@mikkelsen.mail.dk> skrev

> Jeg har lavet en fil (style.css) med alle stylesheet kommandoerne i,
> og sætter jeg {background-image: url(billed.jpg)} ind får det
> indvirkning på alle mine tabeller.

Der er masser af muligheder - se www.vebel.dk/css/baggrund.htm - hvor du
blot skal kigge i koden for at finde det der passer dig.

--
Allan




Claus O (31-03-2001)
Kommentar
Fra : Claus O


Dato : 31-03-01 10:29


"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> wrote
>
> Der er masser af muligheder - se www.vebel.dk/css/baggrund.htm - hvor du
> blot skal kigge i koden for at finde det der passer dig.
>

Netscape er vist ikke rigtigt med på hvad du mener )
Claus



Jonas Olesen (31-03-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Olesen


Dato : 31-03-01 11:09

Nej, for netscape har generelt problemer med tabeller og grafik - NS6
fungerer dog!

/Jonas

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9a4818$1j95$1@news.cybercity.dk...
>
> "Allan Vebel" <allan@vebel.dk> wrote
> >
> > Der er masser af muligheder - se www.vebel.dk/css/baggrund.htm - hvor du
> > blot skal kigge i koden for at finde det der passer dig.
> >
>
> Netscape er vist ikke rigtigt med på hvad du mener )
> Claus
>
>



Allan Vebel (31-03-2001)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 31-03-01 19:53

Claus O <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev
> >
> > Der er masser af muligheder - se www.vebel.dk/css/baggrund.htm
>
> Netscape er vist ikke rigtigt med på hvad du mener )

Hvilken version?

Min NN4.04 dør af koden - jeg burde nok have koblet den helt fra - for den
forstår alligevel ikke den css jeg har brugt

--
Allan



Claus O (31-03-2001)
Kommentar
Fra : Claus O


Dato : 31-03-01 21:44


"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> wrote

> Hvilken version?

4.75 eller er det 4.74.

>
> Min NN4.04 dør af koden - jeg burde nok have koblet den helt fra - for den
> forstår alligevel ikke den css jeg har brugt
>
Heller ikke din css forstår Netscape. Bare det så var alt.
Claus



Allan Vebel (01-04-2001)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 01-04-01 00:11

Claus O <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev
> 4.75 eller er det 4.74.
> > Min NN4.04 dør af koden - jeg burde nok have koblet den helt fra - for
den
> > forstår alligevel ikke den css jeg har brugt
> >
> Heller ikke din css forstår Netscape.

Hvor jeg dog elsker dine spydige kommentarer, Claus, men prøv lige at se det
ud fra det synspunkt at en meget stor del af brugerne bruger en browser der
forstår css - og her fungerer det glimrende.

Har du set den kode jeg har brugt til formålet? Du må da gerne komme med
kommentarer til at gøre den bedre - i stedet for at fortælle at det ikke
virker i Netscape - for det havde jeg da heller ikke forventet.

Det er faktisk kodeoptimering denne gruppe er beregnet til, så sig frem -
hvordan får jeg det til at fungere i NN4?

> Bare det så var alt.

Jeg håber at du har godt med din udtalelse. Jeg gør dog noget for at mange
får noget ud af mine eksempler - hvad gør du? Du kritiserer bare at det ikke
fungerer i en browser der er udgået for flere år siden.
--
Allan




Claus O (01-04-2001)
Kommentar
Fra : Claus O


Dato : 01-04-01 10:26


"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> wrote

>
> Hvor jeg dog elsker dine spydige kommentarer, Claus, men prøv lige at se det
> ud fra det synspunkt at en meget stor del af brugerne bruger en browser der
> forstår css - og her fungerer det glimrende.
>
> Har du set den kode jeg har brugt til formålet? Du må da gerne komme med
> kommentarer til at gøre den bedre - i stedet for at fortælle at det ikke
> virker i Netscape - for det havde jeg da heller ikke forventet.
>

Mange gange undskyld til Allan. Jeg er på det sidste blevet meget træt af
alt hvad man synes man har fået til at virke i IE, finder man ikke virker i
Netscape (selvom det faktisk skulle). Så da jeg læser du mener det er dig
(og ikke Netscape) den er gal med, vil jeg lige endnu engang sige undskyld
for ikke at have udtrygt mig klart nok.

> Jeg håber at du har godt med din udtalelse. Jeg gør dog noget for at mange
> får noget ud af mine eksempler - hvad gør du? Du kritiserer bare at det ikke
> fungerer i en browser der er udgået for flere år siden.
> --

Nej, det var ikke hvad jeg mente. Men det med en gammel browser synes jeg
ikke er rigtigt, da det er den sidste, så vidt jeg ved, inden den "største fejltagelse"=6.00,
som flere steder er betegnet som det stykke software med flest fejl i til dato=
jeg og sikkert mange andre har den ikke installeret.
Iøvrigt tak for dine eksempler og endnu engang undskyld.
Claus



Allan Vebel (01-04-2001)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 01-04-01 22:24

Claus O <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev

> Mange gange undskyld til Allan.

OK, Claus, jeg blev bare lidt knotten.

> Jeg er på det sidste blevet meget træt af
> alt hvad man synes man har fået til at virke i
> IE, finder man ikke virker i Netscape (selvom
> det faktisk skulle).

Du har helt ret - og dem er der mange af.

Jeg gør virkelig meget for at få tingene til at fungere i NN4 - og her kan
man faktisk komme ret langt. Jeg har lige lavet en hover der også fungerer i
NN4 - se www.vebel.dk/test/nn4/hover.htm. Det er ikke nemt - og sikkert
heller ikke noget jeg vil bruge til daglig. Fungerer også i Opera5.

> Så da jeg læser du mener det er dig (og
> ikke Netscape) den er gal med,

Jeg vil ikke påstå at NN4 er min foretrukne browser - og mit eksempel var da
heller ikke testet her, da jeg på forhånd vidste at den ikke understøtter
den css jeg har brugt. Det burde jeg nok have skrevet i mit indlæg.

Hvad det er der får NN4 til at dø på www.vebel.dk/css/baggrund.htm har jeg
ikke haft tid til at forske i, men nogen har måske lyst til at kigge på det?

> Men det med en gammel browser synes jeg
> ikke er rigtigt, da det er den sidste, så vidt jeg...



--
Allan




Knud Gert Ellentoft (31-03-2001)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 31-03-01 01:29

Fri, 30 Mar 2001 22:08:22 GMT, skrev vibeke@mikkelsen.mail.dk (Frank
Jørgensen):

>Der er 5 sider med hver sin tabel, som skal have hvert sit
>baggrundsbillede, er der også en løsning på det ?

Ja, du kan jo bare bruge class.

<html><head>
<style type="text/css">
<!--
bg1    {background-image: url(billed.jpg)}
bg2    {background-image: url(billed2.jpg)} osv.
-->
</style>
</head>
<body>
<table class="bg1">
....
</table>

<table class="bg2">
....
</table>

osv.

CSS'en putter du jo bare ind i din cssfil.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

René Lønstrup \(AKA ~ (01-04-2001)
Kommentar
Fra : René Lønstrup \(AKA ~


Dato : 01-04-01 15:26

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
news:g29act4t22kmulten3p8bl4u3q3113pbmq@tnews.inet.tele.dk...
> Ja, du kan jo bare bruge class.

> bg1 {background-image: url(billed.jpg)}
> bg2 {background-image: url(billed2.jpg)} osv.

Skal der ikke . (punktum) foran class'er? Det er ihvertfald hvad jeg har
lært skulle være god skik :)
Altså
class = .bg1 {bla bla}
og id = #bg1 {bla bla}


--
René (AKA The Artist Currently Known As Rel7Star)
x===----> http://7star.homepage.dk <----===x
http://listen.to/mcdjj ! http://come.to/jodiefoster



Knud Gert Ellentoft (01-04-2001)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 01-04-01 17:58

Sun, 1 Apr 2001 16:26:09 +0200, skrev "René Lønstrup \(AKA
Rel7Star\)" <7star@iname.com>:

>Skal der ikke . (punktum) foran class'er?

Jo - ups.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste