MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fjernstyring af Win98 ?
Fra : zigge

Dato : 17-06-03 18:09

Hej

Jeg skal have sat en lille server op på en ældre (266 Pentium, 96Mb RAM, 8Gb
HD), med Winsows 98.
Nu ved jeg godt at man kan køre remote desktop på den, men jeg ville lige
høre om der er nogen af jer der har eksperimenteret med forskellige
muligheder i den bolgade?
Er Remote Desktop det bedste, eller findes der bedre alternativer?

Serveren skal primært bruges til en lille ftp og kørsel af nogle
småprogrammer, der ellers ligger og flyder i processerne på min
"hovedmaskine"...

Mvh
//zigge

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 17-06-03 18:21

zigge wrote:

> Nu ved jeg godt at man kan køre remote desktop på den, men jeg
> ville lige høre om der er nogen af jer der har eksperimenteret med
> forskellige muligheder i den bolgade?

Err... Er du sikker på at man kan styre en Win98 med Remote Desktop?
Mig bekendt findes der kun en Remote Desktop klient til det
styresystem.

Jeg har selv styret en gammel Windows 98 computer med TightVNC (spørg
Google) på et lokalnetværk. Det fungerede ganske udmærket.

> Er Remote Desktop det bedste, eller findes der bedre alternativer?

Jeg har også brugt Remote Desktop en del og jeg finder at det fungerer
bedre (her defineret som hurtigere respons) end TightVNC.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : WE

Dato : 17-06-03 18:45

Du kan ikke styre en 98'er med Remote Desktop. Men fra en 98'er kan du via
RD styre en XP Pro.

Fra : Leony

Dato : 17-06-03 19:11

"zigge" <laser.snabela@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Er Remote Desktop det bedste, eller findes der bedre alternativer?

Jeg er glimrende tilfreds med RADmin:
http://www.famatech.com/default.html
det er nemt at sætte op og opdaterer rimeligt hurtigt over netværk.

VNC er det gratis alternativ.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Lasse Rasch

Dato : 18-06-03 12:09

Hos os bruger vi DameWare. Det virker ikke til Win98 maskiner! Men fint til
NT, W2K, XP osv. Det giver mange muligheder. Og du betaler kun licens for
antallet af administratorkontis. Ikke efter hvor mange client maskiner du
har! Så det kan gøres billig!