MS Windows
briani 27239
Windows XP , Taskmanager
Fra : Søren Hvid

Dato : 17-06-03 14:57

Jeg har i Windows XP Pro under en bruger
kørt et program som har disablet taskmanager og fjernet sluk computer fra
start menuen
Hvis man trykker Ctrl-Alt-Del kommer der vindue med teksten
"Joblisten er deaktiveret af admnistrator"
Hvis der logges ind som en anden bruger er der ikke noget galt.

Der er nogen der ved hvordan det fjernes.

--
Søren Hvid

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-06-03 15:10

On Tue, 17 Jun 2003 15:57:14 +0200, Søren Hvid wrote:

> [...]
> Hvis der logges ind som en anden bruger er der ikke noget galt.
>
> Der er nogen der ved hvordan det fjernes.

Kan du ikke få det program til at fjerne det igen?

Nå... men ellers kan du i Start -> Run/Kør skrive: gpedit.msc
I Group Policy Editoren kan du ændre på den slags rettigheder.

Kik under:
User Configuration
Administrative Templates
System
Ctrl+Alt+Del Options

--
Lars

Fra : Søren Hvid

Dato : 18-06-03 08:40

Du havde ret, jeg kunne få XP til at makke ret ved at rette i Group Policy
Editoren,
men det var ikke der programmet havde pillet så vidt jeg kunne se, alle
indstillinger stod til "ikke konfigureret".
Har du nogen ide til hvor programmet ellers kunne havde pillet, jeg regner
med at det er et sted i registeringsdatabasen.

Søren Hvid
"fjern dyret fra min mailadresse"