MS Windows
briani 27239
Problemer med installation af Win 98
Fra : Kevin Edelvang

Dato : 16-06-03 18:29

Jeg er ved at installerer win 98 på en formatteret harddisk, hvor der
tidligere har ligget xp. Kan det passe, at det ikke kan lade sig gøre.
Efter kontrol af filsystemer får jeg Fejl SU_0013... Noget med, at hvis
jeg har et NT-baseret eller HPFS filsystem, skal jeg oprette en
ms-dos-boot partition. Hvorledes gør jeg det? Jeg har adgang til en
anden pc'er med netadgang. Kan jeg løse det ved at lave en disk på den?
Håber på hurtigt svar!

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-03 19:12

Kevin Edelvang skrev:

> [...]
> ms-dos-boot partition. Hvorledes gør jeg det? Jeg har adgang til en
> anden pc'er med netadgang. Kan jeg løse det ved at lave en disk på

Kør en fdisk og fjern non dos partition.
Så slipper du af med din NFTS partition.

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 16-06-03 19:33

Gevaldi wrote:

> Kør en fdisk og fjern non dos partition.
> Så slipper du af med din NFTS partition.

Fedt. Hvordan gør man det? Jeg er ny

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-03 20:33

Kevin Edelvang skrev:

> Fedt. Hvordan gør man det? Jeg er ny

Brug en bootdisk som du kan hente her:
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Du kan læse om fdisk her:
http://www.wintip.dk/guides/fdisk/index.htm

Fra : jens

Dato : 17-06-03 00:02

"Kevin Edelvang" <ingenspam@mig.invalid> skrev i en meddelelse

> Fedt. Hvordan gør man det? Jeg er ny

Start på w98 cdèn i dos med cdrom, skriv "fdisk" i dos,
svar ja til begge spørgsmål ind i fdisk.

Vælg 3 : slet partition, vælg 5 er det vist, "slet ikke dos partition"
Genstart på samme måde og start fdisk igen, vælg 1 : opret partition, og 1
opret primær partition.

Genstart og formater disken ved i dos at skrive "format c:"
Efter endt formatering genstartes og w98 install startes.....

Vær opmærksom på at eventuelle andre partitioner i ntfs ikke kan læses af
w98, og at det er den rigtige der slettes med fdisk hvis der er mere end en
partition på disken.

Mvh Jens

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 17-06-03 11:30

Kevin Edelvang wrote:

> Fedt. Hvordan gør man det? Jeg er ny

Så fandt jeg ud af det hele. Tusind tak for hjælpen til jer begge.

Mvh
Kevin Edelvang