MS Windows
briani 27239
NTFS og Fat32
Fra : SB

Dato : 16-06-03 14:52

Er det muligt at læse en fat32 harddisk på en computer der har en NTFS
formatere HD installeret i forvejen
Kører XP og den vil hele tiden formatere den disk, hvad jeg vil være ked af,
da jeg så mister en masse data.
Nogen der kender en løsning på problemet? så jeg kan få lagt mine videofilm
over på den nye disk, og gider ikke til at grabbe og redigere dem alle
forfra igen

på forhånd takker

Søren

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-06-03 15:26

In dk.edb.system.ms-windows, "SB" <sfb(NO-SPAM)@privat.dk> <"SB" <sfb
(NO-SPAM)@privat.dk>> says...
> Er det muligt at læse en fat32 harddisk på en computer der har en NTFS
> formatere HD installeret i forvejen

Hvis der ikke er tale om en NT-maskine, så er svaret JA!

> Kører XP og den vil hele tiden formatere den disk, hvad jeg vil være ked af,
> da jeg så mister en masse data.

Hvorfor vil den dog formattere disken?

> Nogen der kender en løsning på problemet? så jeg kan få lagt mine videofilm
> over på den nye disk, og gider ikke til at grabbe og redigere dem alle
> forfra igen

xcopy er din ven

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : SB

Dato : 16-06-03 18:01

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (NO-SPAM)@privat.dk>> says...
>
> Hvis der ikke er tale om en NT-maskine, så er svaret JA!

Aner det ikke, hver gang jeg vælger drevet i stifinder siger den at disken
ikke er formateret om den skal gøre det nu
Skulle gerne lige have flyttet 30 GB inden den formatere den
Ved bare ikke hvordan man gør *S*

/Søren

Fra : SB

Dato : 16-06-03 18:04

> xcopy er din ven
>

> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen

hov glemte lige

xcopy findes ikke til en Xp version efter hvad jeg kan se

/S

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-06-03 18:51

SB wrote:
> xcopy findes ikke til en Xp version efter hvad jeg kan se

Jo da - alle de gamle dos-kommandoer virker også i XP.

Åben en kommandoprompt og skriv

xcopy fradir tildir /s

udskift selv fradir og tildir med de rigtige drev+path.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : SB

Dato : 16-06-03 22:07

"Jan Vestergaard" <jan@NOMAILjve.dk> skrev i en meddelelse

> Jo da - alle de gamle dos-kommandoer virker også i XP.
>
> Åben en kommandoprompt og skriv
>
> xcopy fradir tildir /s
>
> udskift selv fradir og tildir med de rigtige drev+path.

Kender godt de gamle kommandoer, men hvor pokker finder man kommandoprompten
på det her system.
Muligheden for at åbne den i Dos eksistere jo ikke.
vil ha' Win3,11 tilbage igen

Søren

Fra : Peter Loumann

Dato : 16-06-03 22:35

On Mon, 16 Jun 2003 23:07:22 +0200, "SB" <sfb(NO-SPAM)@privat.dk>
wrote:

>Kender godt de gamle kommandoer, men hvor pokker finder man kommandoprompten
>på det her system.

I win xp? Den plejer default at ligge i menuen Start, i min under
Programmer | Tilbehør, men jeg har møbleret om på den flere gange, så
default kan være andeledes, bare led! Ellers: Kør: cmd .

>Muligheden for at åbne den i Dos eksistere jo ikke.

Nej, ikke umiddelbart.

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : SB

Dato : 16-06-03 22:44

> [...]
> Programmer | Tilbehør, men jeg har møbleret om på den flere gange, så
> default kan være andeledes, bare led! Ellers: Kør: cmd .

Fandt den - men får denne besked:
Disken indeholder ikke et genkendeligt filsystem
Kontroller. at alle krævende filsystemdrivere er indlæst,
og at disken ikke er beskadiget.

Smider jeg min 10 GB harddisk i, med win2K på i stedet for den jeg har nu
med XP, fejler den intet.

Søren

Fra : jens

Dato : 17-06-03 06:54

"SB" <sfb(NO-SPAM)@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Fandt den - men får denne besked:
> Disken indeholder ikke et genkendeligt filsystem
> Kontroller. at alle krævende filsystemdrivere er indlæst,
> og at disken ikke er beskadiget.

Prøv at gå til :
Kontrolpanel - ydelse og vedligeholdelse - administration -
computeradministration / diskhåndtering.
Højreklik på det drev som giver vrøvl, og vælg importer fremmede diske......

Alle filer som ligger på den forbliver intakte, og drevet "importeres",
medmindre der er mapper som er gjort "personlige" eller på anden måde
krypteret med w2k.

Mvh Jens

Fra : Peter Loumann

Dato : 16-06-03 19:02

On Mon, 16 Jun 2003 19:03:30 +0200, "SB" <sfb(NO-SPAM)@privat.dk>
wrote:

>xcopy findes ikke til en Xp version efter hvad jeg kan se

Det er godt min win xp ikke ved det, for jeg bruger kommandoen daglig
til backup, det har virket fint - indtil nu.

Fra : WE

Dato : 16-06-03 19:19

Det gør jeg osse