Script til søvn ;-)
Fra : Karl Antz

Dato : 22-06-03 10:10

Et spørgsmål til alle jer Script-kyndige:

I Keychain Access kan man via View/Show Status in Menu Bar sætte et lås
i menulinien. Under dette lås kan man vælge Lock Screen. Resultatet er
at skærmskåneren går igang. Når jeg derefter trykker på
StudioDisplay'ets "knap", altså der hvor maskinen tændes og slukkes,
resp. lukker min Powerbook, går den i dyb søvn.

Fidusen ved denne fremgangsmåde er at der skal indgives password for at
skærmen frigives igen.

Selvfølgelig kunne jeg bare vælge et hotspot i "Screen Saver" - men her
er ulempen at jeg ikke altid husker at fjerne musen fra hotspot'en,
hvilket fører til at maskinen øjeblikkeligt falder i søvn igen - ret
bøvlet

Spørgsmålet: er det muligt at lave en skript der låser skærmen? Jeg har
prøvet via optagefunktionen i ScriptEditor - den gik ikke

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Karl Antz

Dato : 22-06-03 12:18

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Spørgsmålet: er det muligt at lave en skript der låser skærmen? Jeg har
> prøvet via optagefunktionen i ScriptEditor - den gik ikke

..... å hvoffor vil jeg så gøre det med et script? jo - jeg er
LaunchBra-freak - og foretrækker at aktivere det via tastaturet

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Niels Prins

Dato : 23-06-03 06:34

In article <1fwybwb.b8gtbhlxr7fN%karl@antz.dk>,
karl@antz.dk (Karl Antz) wrote:

> [...]
>
> Spørgsmålet: er det muligt at lave en skript der låser skærmen? Jeg har
> prøvet via optagefunktionen i ScriptEditor - den gik ikke

et script til søvn er

tell application "Finder"
sleep
end tell

men et script til at låse skærm med keychain kan åbenbart ikke skrives
iflg. nedenstående link

http://forums.osxfaq.com/viewtopic.php?t=3564

Niels

Fra : Karl Antz

Dato : 24-06-03 08:10

Niels Prins <niels@_fjernes_prins.dk> wrote:

> men et script til at låse skærm med keychain kan åbenbart ikke skrives

Problemet bliver løst i Panther

Dér vil man kunne sætte søvnfunktionen til at lræve et password når
computeren vækkes.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz