Portfolio vs iView Media Pro
Fra : Peter Ursin

Dato : 21-06-03 14:50

Hej,
Jeg har en masse billedmateriale på cd'ere + dvd'ere som jeg ønsker at
indeksere. Jeg har besluttet mig for enten iView Media Pro eller Portfolio.
Hvis man ser bort fra at Portfolio er dobbelt så dyrt er der da nogle
fordele/ulemper/smarte features ved det ene program fremfor det andet.

mvh
Peter Ursin

Fra : Morten Lind

Dato : 21-06-03 18:26

Peter Ursin <ZorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> Hvis man ser bort fra at Portfolio er dobbelt så dyrt er der da nogle
> fordele/ulemper/smarte features ved det ene program fremfor det andet.

Hej Peter

Ja, hvis man ser bort fra, at PF er dobbelt så dyrt, kommer man til den
konklusion, at Portfolio er fire gange så godt - og mere enda -

Var jeg i dine sko, blev det PortFolio - men pengene jo, pengene)))

Go´ weekend, Peter

Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Morten Lind

Dato : 21-06-03 18:30

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
> konklusion, at Portfolio er fire gange så godt - og mere enda -
>
> Var jeg i dine sko, blev det PortFolio - men pengene jo, pengene)))

Undskyld, ENDDA
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 22-06-03 20:44

> [...]

> Hvis man ser bort fra at Portfolio er dobbelt så dyrt er der da nogle
> fordele/ulemper/smarte features ved det ene program fremfor det andet.

Tja nu kan jeg ikke helt sammenligne programmerne, da jeg kun bruger
iView og ingen erfaringer med Portfolio har. Jeg fik iView sammen med
Toast med i hatten, da jeg købte min brænder.

iView er en gammel kending og efterhånden rimelig klar struktueret.
Jeg begynte faktisk at bruge en ældre version på en 68k maskine.
iView overlader meget af arbejdet til QuickTime og dermed et det også
vigtigt at kende til den del af maskinen og gerne være i besiddelse af
Pro versionen.

Backup og hmtl eksport funktionener er indbyggede, hvis man har brug for
det. Prints og templates til print er hurtig lavet.

Men man skal i forvejen have lidt styr på, hvad der skal være en catalog
og et catalog set (fx. billederne for 1 kunde er 1 catalog, hvert
projekt et set) det er ikke lige så lige-til som iPhoto.

Billedebemærkninger sker selvfølgilg efter IPTC standart.
Du kan opgradere med plugg-ins. Og hvis der skulle stadig mangle noget i
iView, kan du selvfølgelig lige skrive et script til det. iView kan
hurtig betjenes via tastaturgenveje, er lige så hurtig som din QuickTime
og jeg har aldrig haft problemer.

Ellers kan du jo bare læse manualen. Den er ikke verdens bedste, men ok
til at forstår funktionerne.

hilsen
Sebastian

--