Spg. angående 1gb Jaz drev ...
Fra : Mitrokhin

Dato : 18-06-03 19:04

Hej,

Mit eksterne Jaz drev (= SCSI ID 1, ekstern hdd ID 2, ekst. CDRW
ID 4) vil ikke længere læse fra de disketter jeg sætter i drevet.
Jeg har ellers placeret Iomega system udvidelsen fra MacOS 8.6
DK cdrom'en i udvidelses mappen og drevet dukker også op
i "Apple Systemprofil" og i f.eks SCSI probe men når
der sættes en diskette i drevet sker der intet bortset
fra en uophørligt blikkende aktivitets lampe på drevet,
som angiveligt læser og læser men der sker ingen-
ting ... for et par dage siden slettede jeg harddisken og
geninstallerede alt ... troede jeg, men måske er der noget
jeg har overset. Er der monstro en herinde der har et bud på
hvordan jeg får mine Jaz disketter tilbage ?

--
Mitrokhin•

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-06-03 19:37

Mitrokhin <mitrokhin@lubyanka.invalid> wrote:

> [...]
> jeg har overset. Er der monstro en herinde der har et bud på
> hvordan jeg får mine Jaz disketter tilbage ?

Du kan starte med:
Æble+ALT nede når du putter disken i og derefter Ja til at genopbygge
skrivebord.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Mitrokhin

Dato : 18-06-03 19:53

In article <1fwrnwv.cpmi541pmur9jN%spam@events.dk>, Preben Bødker
Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> Du kan starte med:
> Æble+ALT nede når du putter disken i og derefter Ja til at genopbygge
> skrivebord.
>
> /Preben

Jeg har fået den/dem til at virke igen - jeg sluttede de eksterne
enheder til én af gangen - men svjh at have læst et sted så genopbygger
en sådan fremgangsmåde vist automatisk skrivebordet så dit
løsningsforslag er uden tvivl lige på kornet ... jeg vil ihvertfald
spare noget tid næste gang problemet skulle opstå og trykke • + Alt
med det samme ... takker,

--
Mitrokhin•

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-06-03 02:17

Hejsa..

Mitrokhin wrote:

> Mit eksterne Jaz drev (= SCSI ID 1, ekstern hdd ID 2, ekst. CDRW
> ID 4) vil ikke længere læse fra de disketter jeg sætter i drevet.

Mærkelig nok har jeg lige nu selv haft samme problem... Det viste sig,
at jeg havde fået slået 'autoterminering' fra. Hvis det er det drev, du
fik med fra mig, så er der ikke autoterminator på den, og du skal huske
at sætte en terminator på den. Flyt den i kæden, så den sidder sidst, -
fx. sæt ID til 5 eller 6 og sæt en slutterminator på det andet stik.

> [...]
> fra en uophørligt blikkende aktivitets lampe på drevet,
> som angiveligt læser og læser men der sker ingen-

Prøv at slette Iomega indstillingerne fra indstillingsmappen og genstart
så med drevet tændt, men uden disk isat. Der er nogle ver. af
Iomegaware, der har en fejl, der ødelægger indst.filen ret ofte.

> for et par dage siden slettede jeg harddisken og
> geninstallerede alt ... troede jeg, men måske er der noget
> jeg har overset. Er der monstro en herinde der har et bud på
> hvordan jeg får mine Jaz disketter tilbage ?

Udover selve Iomega Extension skal du også have Iomega Drive Options i
mappen kontrolpaneler. - Det skulle være nok. Ellers kan du hente den
nyeste version af Iomegaware på versiontracker, - den kræver mindst OS
8.6.

Når du så har genstartet sætter du jazdisken i drevet, og den skulle
gerne dukke op på skrivebordet. Der kan godt være sket en fejl på
jazdisken, men så skal du prøve med Norton DiskDoctor 6.03 eller 7 og
se, om der er nogle directory fejl på disken. NDD kan reparere de fleste
af dem, men har du DiskWarrior 2.x, så læg et helt nyt directory på
jazdisken, så bør det være i orden. igen... Det var den kur, jeg lige
selv har brugt, og det virker...

mvh. Erik Richard