Filesharing problem
Fra : Franz Berliner

Dato : 16-06-03 11:21

Jeg har en lille server med OS 9.2 og Webstar Server Suite 4.5 på.

Den vil jeg gerne slå Filesharing til på så jeg kan tage backup af fx
mailsettings (som ikke kan ses via Webstars ftp), men når jeg starter
filesharing får jeg efter lidt tid at vide at "filesharing can not be
enabled" eller noget i den stil.

Appleshare er sat til at benytte ethernet porten.
Jeg har prøvet at slette "appleshare.pds" men det ændrer ikke noget.

Nogen gode råd?

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-06-03 12:16

Franz Berliner <stuff@kampp.dk> wrote:

> [...]
>
> Appleshare er sat til at benytte ethernet porten.
> Jeg har prøvet at slette "appleshare.pds" men det ændrer ikke noget.

Formedentlig samme konflikt der er på min Appleshare IPserver.
Man kan ikke share med flere programmer på een gang.

Du sharer jo allerede med Webstar.

Kan du ikke standse Webstar imedens.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Franz Berliner

Dato : 16-06-03 13:03

> Formedentlig samme konflikt der er på min Appleshare IPserver. Man kan
> ikke share med flere programmer på een gang.

Men Webstar kører jo kun FTP, HTTP mv. og ikke noget der ligner
Appletalk - har det alligevel betydning?

> Kan du ikke standse Webstar imedens.

Det har jeg nu prøvet, men uden held

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 16-06-03 19:16

Hej Knaste

Franz Berliner <stuff@kampp.dk> wrote:

> Men Webstar kører jo kun FTP, HTTP mv. og ikke noget der ligner
> Appletalk - har det alligevel betydning?

> Det har jeg nu prøvet, men uden held

Så må der jo være noget andet, der bruger din appleshare eller dens
port. Har du noget fax-værk, apple remote access, eller hvad kan jeg
elers lige finde på, der bruger serielporten. Printerdeling.

Hmm, prøv at slå nogle udvidelser fra. Har du conflict catcher til at
teste med?

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-06-03 21:07

Franz Berliner <stuff@kampp.dk> wrote:

> Men Webstar kører jo kun FTP, HTTP mv. og ikke noget der ligner
> Appletalk - har det alligevel betydning?

Blander vi ikke lige AppleTalk og AppleShare lidt sammen!

> Det har jeg nu prøvet, men uden held

Du må da kunne genstarte med Webstar slået fra.
Lav evt. et udvidelsessæt til formålet.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Franz Berliner

Dato : 16-06-03 22:17

> Blander vi ikke lige AppleTalk og AppleShare lidt sammen!

Jo

> Du må da kunne genstarte med Webstar slået fra.
> Lav evt. et udvidelsessæt til formålet.

Ja, det var måske ikke den bedste beskrivelse jeg gav.

Jeg kan godt quitte webstar, men jeg får stadig samme fejl når jeg
prøver at slå Filesharing til.

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-06-03 22:27

Franz Berliner <stuff@kampp.dk> wrote:
> Ja, det var måske ikke den bedste beskrivelse jeg gav.
>
> Jeg kan godt quitte webstar, men jeg får stadig samme fejl når jeg
> prøver at slå Filesharing til.

Prøv med et udvidelsessæt, f.eks. standard OS9 eller hvad det nu hedder.
Og så en genstart - selvføli.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Franz Berliner

Dato : 16-06-03 23:31

> Prøv med et udvidelsessæt, f.eks. standard OS9 eller hvad det nu hedder.
> Og så en genstart - selvføli.

Det kan jeg ikke lige nu, da serveren står 200km væk og jeg styrer den
via Remote Desktop - jeg skulle jo gerne kunne få fat på den igen. Men
jeg har prøvet at genstarte med alt andet slået fra end Remote Desktop
og autoboot.

Det der er på maskinen er:

MacOS 9.2
Webstar
Keep It Up (program der automatisk starter webstar hvis den går ned og
sender mig en mail)
Autoboot (program der automatisk starter maskinen igen hvis man ikke kan
få fat i den i et stykke tid)
Apple Remote Desktop

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-06-03 20:57

On Mon, 16 Jun 2003 12:21:05 +0200, Franz Berliner wrote:

> [...]
>
> Appleshare er sat til at benytte ethernet porten.
> Jeg har prøvet at slette "appleshare.pds" men det ændrer ikke noget.

Har du en lille checkbox i fildelingskontrolpanelet der hedder noget i
stil med "del filer over tcp/ip"?
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Franz Berliner

Dato : 16-06-03 22:17

> Har du en lille checkbox i fildelingskontrolpanelet der hedder noget i
> stil med "del filer over tcp/ip"?

ja. Skal jeg ikke have det?

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-06-03 05:38

On Mon, 16 Jun 2003 23:16:46 +0200, Franz Berliner wrote:

> ja. Skal jeg ikke have det?

Joda. Har du sat et hak i den?
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Franz Berliner

Dato : 17-06-03 06:15

> Joda. Har du sat et hak i den?

ja.

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-06-03 16:29

On Tue, 17 Jun 2003 07:14:51 +0200, Franz Berliner wrote:

> ja.

Så var det ikke det. Smid arkivdelingspreferencen ud og genstart.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.