P4P800 Floppy Failure..
Fra : Martin Berentzen

Dato : 23-06-03 09:59

WHAT?????????

Tænder Pc`en her til morgen.. Inden XP loades, skriver den så: "Floppy
Controller Failure"..... Så har jeg så lige pludselig ikke noget floppy-drev
mere.. prøver med et andet floppy-drev, samme resultat! Det fatter jeg
simpelthen ikke, det duede jo fint igår, nu dur det ikke mere?!? Så er det
vel bundkortet den er gal med? Har "clearet" bios... vil dog lige prøve at
opdatere bios (bruger 1.007), men hvordan gør man det uden floppy-drev?
PIS!!!

Mvh

Martin
--
Mvh Martin Berentzen
Fjern venligst NOSPAM i emailadr... tak..

Fra : Falcon© [2635]

Dato : 23-06-03 10:36

Orv, manner, det lyder sq ikke godt da!!

Har du evt. forsøgt at boot'e fra en cd-rom? HUSK! Den SKAL være "BOOT" -
bar, altså sådan at system filer og diverse "snavs" er lagt ned på den og -
at den skal sættes til at boot'e fra CD ROM.

Hmmm - ellers er der vel kun een ting at gøre,,,, ud med "pladen" og afsted
med bussen til forhandleren... ;-(((

--

/.
_/..\_

Mvh.,

John@Falcon [2635]

Fra : Martin Berentzen

Dato : 23-06-03 10:44

> Hmmm - ellers er der vel kun een ting at gøre,,,, ud med "pladen" og
afsted
> med bussen til forhandleren... ;-(((

Det er noget fuck, men XP er installeret, så jeg kan jo godt bruge
computeren... Kan jeg godt opdatere bios fra en CD-rom?

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 23-06-03 11:39

Ja lad en bootable cd som starter dos op.

mvh
Thomas

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 23-06-03 11:40

Du kan også opdatere fra windows.

mvh
thomas

Fra : Martin Berentzen

Dato : 23-06-03 12:17

> Du kan også opdatere fra windows.

Hvordan? Hvilket program?

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 23-06-03 13:08

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/asusupd50901.zip

mvh
Thomas

Fra : Anders Winther

Dato : 23-06-03 17:20

"Thomas Strøm Larsen" <tholar31@hotmail.com> wrote in message
> ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/asusupd50901.zip

Dette dur lige netop ikke på P4P800 - min kom bare og sagde at jeg skulle
lave disketten.

--
AW

Fra : Jesper FA

Dato : 23-06-03 12:24

Martin Berentzen wrote:

> Det er noget fuck, men XP er installeret, så jeg kan jo godt bruge
> computeren... Kan jeg godt opdatere bios fra en CD-rom?

Det vil jeg tro. Hvis der skulle ske fejl i biosen kan den recoveres fra
CD'en, så mon ikke ASUS EZ Flash også kan klare CD. Jeg vil tro det er det
samme. Se kapittel 4 i din manual.
Jeg vil tro det kan gøres ved at lægge den nye bios i en fil der hedder
P4P800.rom i roden på en CD og så under POST trykke ALT+F2.

Prøv evt også at hive kablet til floppyen ud og sætte det i igen. Det kunne
måske bare være en dårlig forbindelse.

--
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-03 17:56

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her: