A7V8X eller SL75-FRN2-L
Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 22-06-03 16:53

Hey ...

Jeg skal af forskellige årsager have nyt bundkort...

Valget står umiddelbart mellem:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628117

og:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837970

Jeg hælder umiddelbart mest til Asus boardet da jeg har haft 2 der virkede
ok, og nok også pga. 'mærkesnopperi'. For mig lyder Soltek så'en lidt
OEM-agtigt, og i hvertfald ikke i klasse med Asus. Men tager jeg fejl? Jeg
skal jo som sagt have nyt bundkort fordi mit gamle Asus A7A266-E ikke kan
finde ud af at køre med min netop indkøbte XP2400+. Dette skulle begge de
nye boards være i stand til... Derfor skal jeg også bare genbruge mine 512
MB Kingston DDR PC2100 ram, og vil det så ikke være lige meget om det er
KT400 chipsæt eller om det er NForce 2? For så kan jeg vel ligeså godt bare
vælge det billigste (Asus). Desuden er der passiv køling på nordbroen hos
Asus hvilket der ikke er hos Soltek.

Kort og godt, hvad synes i?

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Aezay

Dato : 23-06-03 13:50

> [...]
> finde ud af at køre med min netop indkøbte XP2400+. Dette skulle begge de

A7A266-E kan godt bruge en XP2400+, prøv at brug denne side...
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Anders Jakobsen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 23-06-03 17:54

Aezay wrote:
> A7A266-E kan godt bruge en XP2400+, prøv at brug denne side...
> http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

I know! Det var jo derfor jeg købte den... Men den giver for meget spænding
på VCore. Den får 1.80 V og dette er det laveste. Kan ikke justeres
yderligere. Den bliver derfor lynhurtigt over 70 grader, og det vil jeg
altså ikke være med til! Jeg har fundet frem til at VCore skal være på 1.65
V så det er ret meget - for meget...

--
Martin K