Zip!!
Fra : slet R51PB

Dato : 23-06-03 20:19

Hej !!!
er der nogle der kan fortælle mig hvad en "zipfil" er? og hvordan jeg
åbner en "zipfil". Vilke prog. jeg skal bruge, og hvor jeg kan
finde det. jeg kan heller ikke køre i "Dos" hvorfor??

jmn3

Fra : pharynx

Dato : 23-06-03 21:41

www.winzip.com
Tryk på "Download Evaluation Version".

Det er et program, som komprimerer filer, så de fylder mindre. Du skal bruge
samme program til at dekomprimere dem igen.

Mvh. Sune

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-03 23:42

"pharynx" <pharynx@ofir.dk> wrote in message
> [...]
bruge
> samme program til at dekomprimere dem igen.

Det er så kun delvist rigtigt.
Stortset alle de - og komprimerings programmer kan klare .zip filer.

WinRAR er helt klart den bedste. Kan også tage .iso filer.

mvh
FB
--
--> www.DontDoIt.dk <--

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 24-06-03 00:18

> WinRAR er helt klart den bedste. Kan også tage .iso filer.

Pharynx' svar var en vejledning for en nybegynder; dit var en vildledning.

Lad dog være med at forvirre begynderne mere end højst nødvendigt - dermed
sagt - anbefal kun 1 program til at starte med!

Hvor sandsynligt er det at en der ikke kender til .ZIP tænker over om hans
pakke-program kan klare .ISO?

// Troels

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-03 00:56

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message
> Pharynx' svar var en vejledning for en nybegynder; dit var en vildledning.

Nej. Det er omvendt. Det passer jo ikke at man skal bruge samme program til
at dekomprimere en fil som den er blevet komprimeret med!
Måske var Pharynx svar for en nybegynder, men det var jo heller ikke helt
korrekt.

> Lad dog være med at forvirre begynderne mere end højst nødvendigt - dermed
> sagt - anbefal kun 1 program til at starte med!

Du burde da vide bedre Troels, at når en person beer om noget, så kommer der
forskellige svar.

Fordi at een person kom først og svarede "A" så må der ikke komme flere til
og svarer "B" og "C" ?
Se det fra den anden side: om to måneder har "slet R51PB" 27 forskellige
komprimeringsprogrammer, fordi han har fået at vide af Pharynx, at en zip
fil kun kan åbnes med Winzip, rar fil kun med WinRAR osv.

> Hvor sandsynligt er det at en der ikke kender til .ZIP tænker over om hans
> pakke-program kan klare .ISO?

Det var nu i helhed. Han spørger efter et program og jeg fortalte ham min
yndlingsprogram.
Det er der nu ikke noget galt i.

Desuden kunne du jo fortælle ham _hvor_ han skal spørge om zip filer henne
for det hører da slet ikke til her.
Sjovt du har travlt med alt andet.

FUT: dk.admin.netikette

Mvh
FB
--
--> www.DontDoIt.dk <--

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 24-06-03 01:19

> Desuden kunne du jo fortælle ham _hvor_ han skal spørge om zip filer henne
> for det hører da slet ikke til her.
> Sjovt du har travlt med alt andet.

Og du kunne ikke lede ham andetsteds? Hmm...

// Troels

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-03 01:29

> Og du kunne ikke lede ham andetsteds? Hmm...

Jeg svarede Pharynx da han kom med et lidt vildledende svar i mine øjne.
Men jo, for en sikkerhedsskyld fortæller jeg ham hvor han skal spørge en
anden gang.

Gider du godt overholde min FUT da det slet ikke hører hjemme her?
Ellers må jeg tage dig for useriøst!

FUT:dk.admin.netikette

Mvh
FB
--
--> www.DontDoIt.dk <--

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-03 01:39

"slet R51PB" <hf@R51PBdlgnet.dk> wrote in message
> [...]
> åbner en "zipfil". Vilke prog. jeg skal bruge, og hvor jeg kan
> finde det. jeg kan heller ikke køre i "Dos" hvorfor??

Hej "slet R51PB"

Du er off-topic her.
Dit indlæg hører hjemme i dk.edb.system.ms-windows .

Hvis du vil vide mere om usenet som du har bevæget din ind på kan du læse
lidt på: http://www.usenet.dk/

Mvh
FB
--
--> www.DontDoIt.dk <--

Fra : slet 8T0FK

Dato : 24-06-03 11:09

FB <.> skrev:

>"slet R51PB" <hf@R51PBdlgnet.dk>
>wrote in message
>xt.news.tele.dk...
>
>Hej "slet R51PB"
>
>Du er off-topic her.
>Dit indlæg hører hjemme i
>dk.edb.system.ms-windows .
>
>Hvis du vil vide mere om usenet som
>du har bevæget din ind på kan du læse
>lidt på: http://www.usenet.dk/
>
>Mvh
>FB
>--
>--> www.DontDoIt.dk <--
kære FB det undskylder jeg, men jed er lidt ny!!!

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-03 11:39

"slet 8T0FK" <hf@8T0FKdlgnet.dk> wrote in message
> kære FB det undskylder jeg, men jed er lidt ny!!!

Intet at undskylde. Jeg henviste dig bare til en bedre gruppe.
Intet andet.

Mvh
FB
--