Campingpladser med hytter i Tjekkiet ?
Fra : Pedersen

Dato : 23-06-03 18:37

Hej.

Vi overvejer at tage på en bilferie til tjekkiet. Vi vil overnatte i hytter
eller noget i den stil. Måske tage et telt med. Men er det muligt at finde
hytter som er ledige i sommersesonen uden at bestille på forhånd, vi vil
køre vidrer hver dag. Eller er der nogen overnatningsmuligheder der er
bedre.

Nogle der ved hvad sådan en overnatning koster i Tjekkiet for 2 voksne ?

Er det stadig ( farligt ) at tage en ny bil med til tjekkiet. bilver den
stjålet eller hvordan er jeres erfaringer med det. Det er en helt ny Polo
til 220.000 kr...

Mvh Tim

Fra : Rene Larsen

Dato : 23-06-03 19:33

Hejsa... vi var i tjekket sidste sommer og havde en helt ny bil med og kan
fortælle dig at det er ikke så farligt som det var engang, men husk altid at
parkere på betalings steder, så kan du få en vis tryghed.. og vælg ikke små
parkerings pladser... gerne de lidt størrer.....

Generelt er de godt kørende selv dernede tjekkerne... dog kan det være du
mister dine alu basser dem har jeg hørt de er lidt vilde efter....

Mht til campingpladser så behøver du ikke bestille ¨på forhånd idet de har
rigtigt mange camping pladser i prag og omegn... der er næsten altid en som
har en hytte ledig...

Mht til priser så kan jeg ikke huske det men det skulle menes at være ret
billigt....det er ikke en udgift som vælter ens ferie budget...

Mvh

Rene

Fra : Pedersen

Dato : 23-06-03 21:36

Ok tak for det Rene...

Hvad bil kørte i... havde i Alufælge på... det har jeg nemlig.... nå men har
jo en forsikring og parkere som du har sagt...

Hvor var i i tjekkiet.. ? kun omkring Prag...

Mvh Tim

Fra : Rene Larsen

Dato : 23-06-03 21:45

> Hvad bil kørte i... havde i Alufælge på... det har jeg nemlig.... nå men
har
> jo en forsikring og parkere som du har sagt...

Vi kørte i en Polo VW lige som din med OZ alubasser men jeg blev dengang
anbefalet at ikke parkere bilen på offentlig parkerning om natten så skulle
det nok gå... for det er spild af penge og købe låsbolte dem skal de nok
komme forbi hvis de er ivrige nok.....

> Hvor var i i tjekkiet.. ? kun omkring Prag...

Vi startede i prag, men nu har jeg været i landet en del gange og vil
anbefale at i også slår en smut forbi Theresinstadt den er helt bestemt
besøet værd bare kør efter byen Terezín (noget i den stil kan ikke lige
huske det)

Og en anden ting find en lokal turist shop. og få en forklaring til
Drypstenshuler de ligger lidt uden for prag men er virkelig flotte.

Der er også en kur by dernede i landet som er virkelig flot.. men skal i nå
alt dette så har i travlt, for bare alene i prag kan i godt bruge et par
dage.. der er virkelig meget at se... se om i kan kommer op til slottet i
prag ovre på den anden side af karls broen i skal gerne være der omkring kl
12 der er nemmerlig vagt skifte.. nogle gange kan man være heldig at der er
stort vagt skifte det er et flot syn.

Jeg kunne blive ved.... men tag og køb den dersen turen går til tjekkiet /
prag bog... den er nyttig... måske har det lokale biblotek den til at ligge
som i så kan låne med....

Mvh

Rene....

Fra : Pedersen

Dato : 23-06-03 22:18

Hej Rene...

Mange tak for imformationerne... Jeg vil straks i morgen låne bogen og så
evt købe den... så må vi se hvad det kan blive til... men endnu engang
tak...

Fra : jhm

Dato : 24-06-03 16:10

Hejsa
Vi har camperet i Tjekikiet i 10 år, både med bil og motorcykler, som der
helt rigtigt bliver skrevet, så er de efterhånden ret godt kørende, men
extra udstyr er de meget intereseret i og de går ikke af vejen for at stjæle
hverken alu fælge eller musik anlæg heller ikke om så bilen står pakeret
inde på camping pladsen.
Vi har mange gange boet i en by der hedder Liberec, den ligger ca. 100 km.
nord øst for Prag, camping pladsen hedder Autocamping og de har mange hytter
til meget rimelige priser, der er både svimmingpool og restaurant på
pladsen, den er virkelig et besøg værd og iøvrigt er Tjekkiet et meget
spændende land med masser af gode oplevelser.
mvh Jan

Fra : Alex Jensen

Dato : 25-06-03 19:43

Hej Pedersen