Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony Cyber-shot P52 vs. Kodak CS4300
Fra : Claus Mortensen

Dato : 23-06-03 18:21

Hej alle -

Jeg håber på et par gode råd, i forbindelse med erhvervelsen af et digital
kamera. De to kameraer jeg har i tankerne er: Sony Cyber-Shot P52 til 2.599
(udsalg hos Merlin) og Kodak CS4300 til 1.599 (udsalg hos El-Giganten).
Begge er 3.2 Megapixel, men Sony's produkt har flere muligheder, blandt
andet muligheden for at optage video sekvenser og zoome Optisk, samt delvist
bedre digital zoom.

Nu til spørgsmålet. Hvis man ser bort fra de mere rafinerede detaljer, får
jeg så et væsentligt bedre kamera fra Sony - dvs, et som er de 1000 kr,.
mere værd - eller kan en "Søndags fotograf" som jeg, nøjes med Kodaks
produkt, som appelere mere til min pengepung?

På forhånd tak

Claus Mortensen
clausm@mail.tdcadsl.dk

Fra : U. Pedersen

Dato : 23-06-03 23:50

Claus Mortensen skrev:

> [...]
>mere værd - eller kan en "Søndags fotograf" som jeg, nøjes med Kodaks
>produkt, som appelere mere til min pengepung?

Hej Claus

Hvorfor spørger du, når du allerede selv har givet svaret ?
Man skal købe det kamera, man tror man får mest glæde af.

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-06-03 00:20

Claus Mortensen <daddyo@damage.dk> wrote:

> [...]
> mere værd - eller kan en "Søndags fotograf" som jeg, nøjes med Kodaks
> produkt, som appelere mere til min pengepung?

Jeg kan citere fra dcresouce's test af Kodak CS4330, der vist bare er en
udgave med zoom: "The Kodak EasyShare DX4330 is one of those cameras
that's very good in all areas except the most important one, which is
photo quality. Like the LS443 (a common theme in this review), the
4330's images are much noisier than the other 3 Megapixel cameras I've
tested. Photos have an over-processed look that makes it seem like you
ran them through an "impressionist" filter. The 4330 is also missing
basic white balance controls and an AF illuminator, which the
competition both have. For those who want the convenience of the
EasyShare system, or who do small-sized prints, this camera may still
work for you -- it's quite easy to use. For those want better quality
pictures, larger prints, or more manual controls, you could do better
elsewhere."

Sammenlign med hans konklusion for Sony DSC-P72, der har lidt mere Zoom
end P52: "The Sony Cyber-shot DSC-P71 was a camera I recommended last
year, and I like this year's DSC-P72 even more. It offers just about
everything you could want in a camera: great pictures, robust
performance, easy-to-use menus, a superb movie mode, and more. It's not
an "enthusiast" camera in any sense of the word -- it's strictly
point-and-shoot. I would've liked manual white balance and shutter speed
control, but you can't have everything. If a point-and-shoot camera is
what you're looking for, the P72 is absolutely worth a look."
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Claus Mortensen

Dato : 24-06-03 11:59

Jeg har nu erhvervet et Sony cyber-Shot P52.
Tak for de gode råd :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-06-03 12:48

Claus Mortensen <daddyo@damage.dk> wrote:

> Jeg har nu erhvervet et Sony cyber-Shot P52.
> Tak for de gode råd :)

Det tror jeg, du bliver glad for. Ærgrelsen over dårlig kvalitet varer
længere end glæden over lav pris.
--
Henrik Münster
Esbjerg