Wireless 802.11b + switch med router funkt~
Fra : Jonas Levring

Dato : 23-06-03 18:01

Hejsa

Er der nogen af jer der har et en wirelessrouter der skal kunne købe
802.11b, hvor der ligeledes er indbygget en switch, og hvor der kører 10/100
internt på switchen.. - YDERMERE (det aller vigtigste) så skal den kunne
køre 100mbit på WAN porten..

Prisen skal selvfølgelig være rimelig!!!!

Er der nogen der kan hjælpe mig ?

/Jonas Levring

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-06-03 18:53

"Jonas Levring" <jonas@slet_dette_levring.dk> wrote in message
> [...]
> køre 100mbit på WAN porten..
>
> Prisen skal selvfølgelig være rimelig!!!!

Ja, en Linksys:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1824787893

Et fund til prisen... Har den selv, og købte den da den kostede dobbelt så
meget.

Fra : Jonas Levring

Dato : 23-06-03 19:08

> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1824787893

Jamen kan den køre 100mbit på WAN siden ? - det er et krav :)

/Jonas Levring

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-06-03 19:11

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> [...]

Okay jeg missede det allervigtigste

Så skal du nok over i at have seperart router, og accesspoint....

Fx:

http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674757898 og
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824787897

Ved ikke om der er andre producenter som fx. Dlink der laver en samlet pakke
med kraftig 100Mbit router

Fra : Søren Reinke

Dato : 23-06-03 22:05

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824787897
>
> Ved ikke om der er andre producenter som fx. Dlink der laver en

Undskyld jeg blander mig, men hvad hvis man gerne vil havde et accesspoint
der kan klare 801.11g (54 Mbit/s) ?

Hvad skal man så købe ?

Søren Reinke Rescue Diver Fjern ihsyd fra email
http://www.dykkercenterlangeland.dk
Danmarks hyggeligste Pinse Træf 6-9 Juni

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-03 22:13

> [...]
> køre 100mbit på WAN porten..
>
> Prisen skal selvfølgelig være rimelig!!!!

Hvis du vitterligt har brug for at kunne skubbe i nærheden af 100mbit gennem
routeren, skal du formentlig op i en temmelig kraftig router.
Har du brug for den båndbredde? (Routning på internt 100mbit LAN?)

Hvis sidstnævnte er tilfældet, er den billigste løsning nok at benytte en
lille PC med en Linux- eller BSD-løsning som firewall og supplere med en
switch.

Tjek evt. www.astaro.com. De laver en skræddersyet (Linux-baseret) firewall,
der understøtter brugen af trådløse netkort.
Man kan hente en gratis version som privat bruger.

/Martin
"kun en tåbe rydder op - et geni behersker kaos"