Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er Canon S45 og S50 ved at udgå?
Fra : Henrik Münster

Dato : 23-06-03 17:00

Jeg var lige inde i byen og gik ind til Merlin her i Esbjerg. Jeg ville
gerne se et Canon PowerShot S45. Ekspedienten fortalte, at alle Canon
PowerShot S45 og S50 var blevet kaldt tilbage, fordi der var en ny model
på vej.
Hvad er nu det for noget? Det er da helt nye modeller. Især S50.
Og hvorfor bliver de kaldt tilbage. Selv om der er en ny model på vej,
skulle man da tro, at Canon gerne ville sælge de allerede producerede
kameraer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : .J.S...

Dato : 23-06-03 17:21

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og hvorfor bliver de kaldt tilbage. Selv om der er en ny model på vej,
> skulle man da tro, at Canon gerne ville sælge de allerede producerede

Lyder for underligt, har da aldrig hørt om at man kalder noget tilbage fordi
det udgår. På tilbud en overgang inden det udgår er vel normalt.
S50 kan siges at være en afløser for s45, så det ville vel være naturligt
hvis s45 udgik.

Men i øvrigt kommer der jo altid snart en afløser....

mvh/JS

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-06-03 17:34

..J.S... <mr_nobody@nowhere.com> wrote:

> [...]
> hvis s45 udgik.
>
> Men i øvrigt kommer der jo altid snart en afløser....

Ja, jeg er ved at blive helt skør. Nu havde jeg nærmest besluttet mig
for et S45, og så kan det pludselig ikke skaffes mere. Og selv om nogen
måske har det, så er man jo heller ikke vild med at give fuld pris, hvis
afløseren er lige på trapperne. Jeg opgiver snart at få et digitalt
kamera.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : KJ

Dato : 23-06-03 17:45

> [...]
> måske har det, så er man jo heller ikke vild med at give fuld pris, hvis
> afløseren er lige på trapperne. Jeg opgiver snart at få et digitalt

S45 er et godt kamera, og det bliver ikke dårligere af, at der er nye
modeller på vej. Da jeg talte med kamerahuset (som ligger lavt på
edbpriser.dk) i sidste uge, fortalte han at de solgte 20-25 stk.
dagligt.

Jeg kunne sådan set forstå, at S45 skulle være på vej ud pga. S50, men
at de begge skulle være dømt forældede, lyder meget underligt. S50 er jo
trods alt et 5 Mpixel kamera.

S45 blev introduceret til omkring 6500 kr. i almindelig butikspris så
vidt jeg ved, og kommer der en ny model, vil den nok under alle
omstændigheder være noget dyrere end den nuværende S45, så der er intet
galt i at købe nu.

Har du overvejet, at ekspedienten måske ikke lige havde helt styr på,
hvad han snakkede om? Det ville i givet fald ikke være første gang hos
Merlin

KJ

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-06-03 20:19

KJ <news@bifrostnet.dk> wrote:

> [...]
> vidt jeg ved, og kommer der en ny model, vil den nok under alle
> omstændigheder være noget dyrere end den nuværende S45, så der er intet

Det har du ret i. Det nye bliver sikkert dyrere, og det nuværende bliver
jo ikke ringere af, at der kommer en ny model. Men det er rart at være
klar over, at der er en ny lige om hjørnet. Så ved man, at man vælger at
spare penge frem for at få det bedste. Jeg formoder, at en ny model er
bedre. Det plejer det jo at være indenfor elektronik. Men hvis det nye
virkelig bliver 2.000,- dyrere og altså koster kr. 6.500,- ligesom du
siger, S45 gjorde, så er jeg stået af. Så meget vil jeg slet ikke ofre.
Men det er surt. Havde jeg fundet det i dag til en rimelig pris, så tror
jeg sør'me, jeg havde købt et S45. Og så står det fjols og fortæller
mig, at skidtet er kaldt tilbage. Men de kan da godt skaffe et eksemplar
fra en ande butik, hvis det absolut skal være, til kr. 4.795,-.

> Har du overvejet, at ekspedienten måske ikke lige havde helt styr på,
> hvad han snakkede om? Det ville i givet fald ikke være første gang hos
> Merlin

Bestemt. Jeg stoler ikke ret meget på ekspedienter. Ikke at jeg mener
noget ondt med det. Men jeg har sat mig meget grundigt ind i et enkelt
produkt, mens de skal kende masser af produkter. Jeg er meget ofte ude
for, at jeg ved meget mere om varen end ekspedienten i butikken. Og det
gælder for meget andet end foto.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 23-06-03 21:27

KJ wrote:
> S45 er et godt kamera, og det bliver ikke dårligere af, at der er nye
> modeller på vej.
[snip]
> Jeg kunne sådan set forstå, at S45 skulle være på vej ud pga. S50, men
> at de begge skulle være dømt forældede, lyder meget underligt. S50 er jo
> trods alt et 5 Mpixel kamera.
[snip]
> Har du overvejet, at ekspedienten måske ikke lige havde helt styr på,
> hvad han snakkede om? Det ville i givet fald ikke være første gang hos
> Merlin

Efter et smut rundt på canon.dk, canon.com og google generelt er det da
også mit bedste bud. Det er i øvrigt et udemærket af slagsen, jeg synes
aldrig at de har kunnet sige ret meget intelligent om digitalkameraer,
og det intelligente de kunne sige om de analoge var egentlig også let
gennemskueligt som salgsgas uden egentlig baggrundsviden.

I særdeleshed skulle det ikke undre mig synderligt hvis du får en
mystisk bortforklaring på at de ikke har en given vare hjemme

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-06-03 22:26

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

> I særdeleshed skulle det ikke undre mig synderligt hvis du får en
> mystisk bortforklaring på at de ikke har en given vare hjemme

Det er sådan noget, der giver en lyst til at handle på nettet. Jeg vil
da i princippet gerne give lidt ekstra for service og sikkerhed. Men
hvis forretningen ikke engang har det hjemme og kommer med dumme
bortforklaringer, så gider jeg snart ikke. Jeg kan lige forestille mig,
at jeg bestilte det. De skal selvfølgelig have penge forud. "Vi har det
på fredag". Helt fedt. Jeg skal noget i weekenden, hvor jeg kan bruge
det. Så fredag: "Uh, desværre. Det er sør'me ikke kommet. Prøv at ringe
på tirsdag". Osv., osv.
Han havde jo alle mulige skrækhistorier med, at folk der købte
på nettet blev prakket brugte eller returnerede kameraer på. Hvis noget
gik galt, så var der ingen garanti eller anden hjælp at hente. De havde
haft flere kunder inde, der havde været ude for den slags. Men det er da
mit indtryk, at folk herinde er godt tilfredse med at handle på nettet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steffen

Dato : 23-06-03 23:06

> [...]
> haft flere kunder inde, der havde været ude for den slags. Men det er da
> mit indtryk, at folk herinde er godt tilfredse med at handle på nettet.

Har du været inde i Strandby Foto i Strandbygade, det er, efter min
mening, der du får den mest kompetente betjening i byen. Men sæt god tid
af til det.

mvh
steffen
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-06-03 00:20

Steffen <steff@post6.tele.dk> wrote:

> Har du været inde i Strandby Foto i Strandbygade, det er, efter min
> mening, der du får den mest kompetente betjening i byen. Men sæt
> god tid af til det.

Jeg har ellers hørt andre sige, at han er en nar. Men jeg ved ikke, hvor
meget det kan bruges til. Der er også nogle der synes, at min faste
cykelhandler er fuldstændig uduelig. Jeg har da været i butikken for år
tilbage. Jeg tror, jeg skulle have nogle negativlommer. Men jeg er ikke
ligefrem fast kunde. Det var mit indtryk, at han er lidt gammeldags. Men
han har måske digitale kameraer. Mon man kan handle sig frem til en god
pris?
Jeg plejer at få fremkaldt hos Japan Photo, men det er mere
fordi jeg handlede hos dem, da de hed Express Foto og var en selvstændig
butik. De fremkalder vist inde bagved på samme måde som før. Prisen er
bare den halve
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-06-03 11:15

> [...]
> Og hvorfor bliver de kaldt tilbage. Selv om der er en ny model på vej,
> skulle man da tro, at Canon gerne ville sælge de allerede producerede

Hej Henrik

Ja det ville da vist være første gang i historien, at man kalder noget
tilbage, fordi der kommer nye modeller. Så mon ikke den mulighed er
udelukket.

Man kalder noget tilbage, hvis det er behæftet med så alvorlige fejl, så det
vil være mere rentabelt at kalde dem tilbage, i stedet for at udbedre
fejlen, og kun reparere de solgte apparater, eller ombytte dem med nye, uden
fejl.
Til tider vælger man at indkalde de solgte genstande, for enten at reparere
eller ombytte dem, uanset om kunden har opdaget fejlen.

M.V.H.....Benny..