Indvendig pumpe falder neeeed heletiden...
Fra : Flemming Hansen

Dato : 30-03-01 19:49

Hejsa

Jeg har et lille akvarie, hvor der sidder en indvendig pumpe...Problemet er
at pumpen falder ned heletiden. Pumpen har siddet i akvariet i ca. 8-10
uger...

Er der en der har et forslag til hvad jeg kan gøre ?

Mvh Flemming Hansen

Fra : Lasse Christiansen

Dato : 30-03-01 19:55

Hejsa

Giv den evt en lille klat silikone ved sugekoppen.

Lasse
www.lassechristiansen.subnet.dk

Fra : N/A

Dato : 30-03-01 21:16

Fra : Lasse Christiansen

Dato : 30-03-01 21:16

Hej Flemming

Ja det kan du faktisk godt. I Calles Dyrerige har man kunne købe noget der
kunne "lime" undervand.. Men ellers kunne man under et vandskifte måske lade
vandstanden være mindre til det er tørt...

Lasse

Fra : ole larsen

Dato : 30-03-01 21:25

> [...]
>uger...
>
>Er der en der har et forslag til hvad jeg kan gøre ?

Og hvad er der galt ved det ?

Ole

Fra : N/A

Dato : 31-03-01 12:19

Fra : ole larsen

Dato : 31-03-01 12:19

>Problemet er at pumpen lander oven i de planter der er under pumpen....

OK det problem er til at løse..

>Og når pumpen ligger på bunden af akvariet er der ikke meget bevægelse i
>vandoverfladen...

Netop - og derfor spurgte jeg - måske er du bedst tjent med netop det ?

>Og så ser det også pænere ud når den sidder pænt i det ene hjørne, fremfor
>at ligge på bunden...

Står på bunden ?

>Mvh Flemming
Ole

Fra : Henrik Jensen

Dato : 31-03-01 14:43

"Flemming Hansen" <unlimited@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> uger...
>
> Er der en der har et forslag til hvad jeg kan gøre ?

Jeg havde samme problem med et indvendigt filter. Jeg købte bare nogle
større sugekopper, der havde samme hulstørrelse. Det virker helt fint nu.

Fra : Kent Christensen

Dato : 01-04-01 22:28

"Flemming Hansen" <unlimited@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:fz4x6.2238$o4.114050@news010.worldonline.dk...
> [...]
> uger...
>
> Er der en der har et forslag til hvad jeg kan gøre ?

Hej Flemming

Problemet kan løses meget nemt og uden at lime pumpen permanent fast til
glasset. Jeg går ud fra, at sugekopperne sidder i en selvstændig del, hvor
pumpen kan løftes fra, når pumpen skal op af akvariet. Denne del tager du op
og smører noget silicone på sugekopperne af den type, som man bruger til bilens
tætningslister (altså ikke lim!) . Sugekopperne skal sjaskes godt til. Derefter lader
du "sugekop-delen" ligge i et par dage, - pumpen kan sikkert godt stå på bunden
i den tid. Efter disse to dage er sugekopperne atter friske og elastiske.
Denne metode kan give selv gamle sugekopper deres oprindelige form og
elasticitet tilbage. Selvføligelig er det for sent at gøre noget, hvis sugekopperne
er mørnede og sprukne. Det virker!.

Køb evt. en ekstra "sugekop-del" så du har en at skifte med når du behandler den
anden.

Vh
Kent