Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse af SH/farve digi fotos ?
Fra : .Kody

Dato : 23-06-03 15:22

Hejsa

Jeg har redigeret et digitalt billede som jeg ønsker af få fremkaldt online
(Bilka)
Mit spørgsmål går på at jeg har et SH foto hvor jeg ønsker en genstand
fremhævet i en farve (blå),
men kan fotocomputeren godt finde ud af at lave et ordentlige SH billede når
den er farve i eller hvad ?

--
..Kody

kody@despammed.com

Fra : KNL DtP

Dato : 23-06-03 18:59

".Kody" <kody@despammed.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fremhævet i en farve (blå),
> men kan fotocomputeren godt finde ud af at lave et ordentlige SH

Til spørgsmålet om det bliver ordentligt, mener du vel om det grå får et
farvestik? De fotos jeg har fået lavet digitale forstørrelser af, har
jeg ikke kunne udsætte noget på - men det er naturligvis et spørgsmål om
lab'et har kalibreret deres udstyr korrekt.

Hvis dit kildebilleder er i gråtoner og du laver det om til RGB og
tilføjer den blå farve (markér det og vælg Image > Adjust >
Hue/Saturaion og Colorize) og så gemmer det som JPG, så skulle der være
god mulighed for at opnå et pænt S/H resultat. Husk at det skal være RGB
for at få det på print - også selvom det er rent gråtoner.

Mener Bilka kører noget tilbud, hvor en 10x15 cm koster 10,50 kr. og
ingen startgebyr. Du kan jo lige prøve på en af de små og se om de kan
lave det tilfredsstillende.

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : rAnders

Dato : 25-06-03 09:18

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mener Bilka kører noget tilbud, hvor en 10x15 cm koster 10,50 kr. og
> ingen startgebyr. Du kan jo lige prøve på en af de små og se om de kan
> lave det tilfredsstillende.

Undskyld men den BILKA jeg kender tager kun 1.45,- per billede. Hvor har du
de 10.50,- fra ?

Hilsen rAnders