Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Autofokus
Fra : Rune Rasmussen

Dato : 30-03-01 18:03

Har just pakket mit nye Nikon F 80 ud, og sidder og eksperimenterer lidt med
bl.a. autofokusen.

Kan det være rigtigt, at når man fokuserer på f.eks. en hvis væg og noget
sort stof på en kontorstol, at autofokusen 'drøner' frem og tilbage, for til
sidst at ende med at være totalt ude af fokus. Skal jeg affinde mig med det,
eller tyder det på en fabriksfejl ?

Med venlig hilsen
Rune Rasmussen

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 01-04-01 15:38

Hej Rune

On Fri, 30 Mar 2001 19:03:15 +0200, "Rune Rasmussen"
<rune@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Har just pakket mit nye Nikon F 80 ud, og sidder og eksperimenterer lidt med
>bl.a. autofokusen.

Tillykke med dit nye kamera.

> [...]
>sidst at ende med at være totalt ude af fokus. Skal jeg affinde mig med det,

Alle AF kameraer skal ha noget med en vis kontrast at måle på, om det
de skal måle på er en helt jävn flade uden nogen som helst struktur
eller mönster som en hvidmalet väg eller et sort stykke stof kan det
faktisk väre sådan at kameraetts AF ikke kan låse. Objektivet vil da
fare frem og tilbake precis som du beskriver.

Jeg syntes derfor du skal pröve nogle gange at måle mod motiv hvor du
har lidt kontrast, en väg med et mönster i tapetet bör f.eks. ikke
väre noget problem, er det stadig så at kameraet ikke kan fokusere
tyder det på at der er en fejl i kameraet.

mvh Hans Peter Larsson
Visby, Sverige

Fra : N/A

Dato : 01-04-01 19:13

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 01-04-01 19:13

> Men tillykke med dit Nikon og et lille link i gave www.nikonians.com -
> der kan man få svar på alt om Nikon og man får (som regel) ret, hvis man
> finder, at Nikon er bedre end et vist andet mærke
>
> Med fotovenlig hilsen
>
> Kim Østrup.

Minox?

Mvh.
Mikkel Rasmussen

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-04-01 22:47

Mikkel Rasmussen <footech@get2net.dk> wrote:

> Minox?

Det passer i hvert fald ikke. Det har jeg selv læst på:

"The Minoxography Community - Minox Cameras Users Group"
<http://www.minoxography.org/index1.html>

og "Minox Madness"
<http://silverstone.fortunecity.com/chrysler/1000/minox.html>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : N/A

Dato : 02-04-01 22:21

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-04-01 22:21

Kim Østrup <kojphoto@get2net.dk> wrote:

> Hej Henrik
>
> Det er altid dejligt at være blandt ligesindede
>
> Jeg ved ikke om det var den grønne farve - men jeg følte mig ikke helt
> hjemme hos <http://www.minoxography.org/index1.html>

Det kan vi ikke have. Hvad med at prøve: "Minox, Metol, &
Macintosh" på <http://www.slonet.org/~dkrehbie/>? Den er da flot! Den er
meget enkel og elegant, og stilen har jeg ikke set andre steder.
Der er også "The Sub Club" <http://www.subclub.org/>, som er
blevet anbefalet her i gruppen, samt den amerikanske "Minox Processing
Laboratories" <http://www.minoxlab.com/>.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster