Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Compact Flash køb
Fra : Tomas Skott

Dato : 23-06-03 10:47

Hejsa
Jeg står for at vil købe et G5 og skal selvfølgelig have et større Compact
Flash kort, men hvilket er bedst at købe performance vs. pris?

Tomas Skott

Fra : Michael Holm

Dato : 23-06-03 15:50

Microdrive 1GB

--M

Fra : Tomas Skott

Dato : 24-06-03 08:38

"Michael Holm" <email@email.dk> wrote in message
> Microdrive 1GB

Det skulle efter sigende være noget langsommere end flash, hvis man tager
billeder i højeste opløsning, så det er jeg ikke sikker på er bedst

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 25-06-03 09:03

Tomas Skott wrote:

> "Michael Holm" <email@email.dk> wrote in message

> Det skulle efter sigende være noget langsommere end flash, hvis man tager
> billeder i højeste opløsning, så det er jeg ikke sikker på er bedst

Hvem siger det? - de tests jeg har set, og det jeg har læst her i
gruppen, siger det modsatte.

Jeg ved at Michael bruger et 10D som har 6Mpx opløsning, så mon ikke han
taler ud fra en erfaring om store billeder?

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 25-06-03 10:25

On Wed, 25 Jun 2003 10:03:27 +0200 Jesper Brunholm wrote:

> Hvem siger det? - de tests jeg har set, og det jeg har læst her i
> gruppen, siger det modsatte.
>
> Jeg ved at Michael bruger et 10D som har 6Mpx opløsning, så mon ikke han
> taler ud fra en erfaring om store billeder?

Et 10D har vel så meget intern hukommelse, at Compact Flash-kortets
hastighed ikke er særlig vigtigt?

Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-06-03 10:30

> [...]
> Jeg står for at vil købe et G5 og skal selvfølgelig have et større Compact
> Flash kort, men hvilket er bedst at købe performance vs. pris?

Jeg ville ubetinget anskaffe flash. Microdrive koster ca 2.500 kr for 1 Gby,
og flash fra f.x. Transcend koster 1.900kr. Microdrive er mekanisk og derfor
med en kostere levetid, og mere føksomt for at blive tabt på gulvet. Flash
er efterhånden CF type-1, og derfor tyndere (check om kameraet kan ta' de
tykke typer)

Bo //

Fra : Tomas Skott

Dato : 24-06-03 14:06

"Bo Bjerre" <post@sidebanen.dk> wrote in message

> [...]
> er efterhånden CF type-1, og derfor tyndere (check om kameraet kan ta' de

Også min erfaring. Endvidere skal microdrive være utrolig følsom overfor at
blive tabt fra meget lille højde.

Det er vist Flash, det hedder. G5 skulle kunne tage både type I og II CF