Opvarmning i Camp-Let
Fra : KBJ

Dato : 23-06-03 10:47

Hej Gruppe,

Hvad er den bedste løsning (ikke nødvendig vis billigste) til at holde
varmen i en camp-let.
Vi vil _ikke_ fryse

Hilsne
Kenneth
--
fjern xx fra email.
www.multifilm.dk

Fra : Carsten Stage

Dato : 23-06-03 11:21

KBJ wrote:

> Hvad er den bedste løsning (ikke nødvendig vis billigste) til at holde
> varmen i en camp-let.

Undgå at campere hvis temperaturen kommer under 20 grader... )

> Vi vil _ikke_ fryse

Det kan jeg godt forstå! Og det var da også årsagen til at vi valgte en
campingvogn i stedet...

Ovenstående løsning er nok ønsketænkning - men der er da teltvognscampister
der buger varmetæpper i sengene og måske en gas- eller elvarmer i forteltet.
Og der er vi da ikke anderledes stillet i campingvognens fortelt - der skal
også varme til i ydersæsonen og om vinteren.

Det vigtigste er nok at være påklædt i forhold til omstændighederne -
specielt er det vigtigt at huske at hvis fødderne fryser så fryser hele
kroppen. Vattæpper er også en god idé når vi sidder under solsejlet på de
kølige aftener.

Jeg selv foretrækker en Zibro petroleumskamin i forteltet da det er
billigere end gas og samtidig slipper jeg for størstedelen af den kondens
der følger med afbrænding af flaskegas. Til natsikring ville jeg foretrække
varmetæpper for at undgå risikoen for den farlige kulilte fra afbrænding af
fossile brændselstyper hvortil både gas og petroleum hører.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : www.analogfoto.dk La~

Dato : 23-06-03 12:29

"KBJ" <iznogood@xxgoodies.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er den bedste løsning (ikke nødvendig vis billigste) til at holde
> varmen i en camp-let.

Hej

Tænd gassen, det varer kun få minutter før der er varmet op, der skal nemlig
forbavsende lidt til at opvarme en camplet.
Slå dørene op til sovekabinerne, så bliver der også godt at være.
Om natten har jeg/vi aldrig haft varme på, men på en kold morgen tænder vi
bare for det ene blus, når en af os "tisser" første gang !

Leif L

Ejer af en Campingvogn, men med stor respekt for teltvognsejere !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 03-07-03 18:21

KBJ wrote:
> Hej Gruppe,
>
> Hvad er den bedste løsning (ikke nødvendig vis billigste) til at holde
> [...]

Hej Kenneth
Når prisen ikke betyder noget, vil jeg foreslå en rigtig varm hustru.
Ebbe

Fra : KBJ

Dato : 04-07-03 07:54

> Når prisen ikke betyder noget, vil jeg foreslå en rigtig varm hustru.
> --

Jamen hvad med børnene... :)

Kenneth

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 04-07-03 13:25

KBJ wrote:

> Jamen hvad med børnene... :)
>
> Kenneth

Hvis hun er varm nok kommer de af sig selv. )
Ebbe

Fra : sogs

Dato : 04-07-03 13:47

Fra : Henning

Dato : 13-07-03 07:27

> [...]
> Hej Gruppe,
>
> Hvad er den bedste løsning (ikke nødvendig vis billigste) til at holde

En lille el-varmeblæser - *S*
Henning