DLS2 Waypoints
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 22-06-03 23:00

Hmm... burde DLS ikke have nogle prædefinerede waypoints, man skulle kunne
overføre til sin GPS? Jeg kan ikke finde nogle.

Og to... hvordan sletter man egentligt et enketl waypiont fra sin waypoint
samling...?

Har jeg stirret mig helt blind eller!!!!
Jan Rasmussen

Fra : Mikkel Xbrahm

Dato : 23-06-03 07:45

Slet waypoint sådan:

Klik på "Sejlplan" (ydert til højre)
Klik på "Egne waypoints" i menuen
Klik på navnet på det waypoint du vil slette
Klik på "Slet waypoint" i menuen

Ud over "Egne waypoints" kender DLSK også nogle, men dem kan man mig bekendt
ikke overføre. Rammer man ét af dem med et af sine egne får det dog
automatisk det navns som DLSK har givet sit waypoint på samme position. Sjov
"feature"

Mvh.
_/)_ SejlerMikkel _/)_

Fra : Jens

Dato : 23-06-03 08:11

[KLIP]

> Ud over "Egne waypoints" kender DLSK også nogle, men dem kan man mig
bekendt
> ikke overføre.

I DLSK ver 1. kan man uden videre overføre alle predefinerede waypoints til
GPS'en vha. GPS-Link. Jeg bruger det konsekvent, da jeg normalt ikke har
komputeren tændt under sejlads, og altså navigerer direkte på min GPS.

Jeg har ikke selv erfaringer med ver. 2, men det må da uden tvivl kunne lade
sig gøre på samme måde.

Med sejlerhilsen
Jens

[KLIP]

Fra : Hans-Henrik

Dato : 23-06-03 08:59

Næh, det har du ikke. Jeg har det samme problem og har kommunikeret
meget med Kort- og Matrikelstyrelsen herom. De har forskellige teorier
om problemet, men indtil videre har jeg ikke nogen nem løsning. Du kan
dog godt slette enkelte waypoints ved at redigere direkte i
waypoints-databasen. Find filen user.mdb i mappen "Det levende Søkort"
på C-drevet. Der er alle waypoints i databasen på hver sin linie, og
der kan du bare markere ogs slette det/de waypoints du ønsker.
Min email-adresse er nu hhmcsv@mail.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 23-06-03 21:29

Nå, men jeg fandt så selv en løsning på problemet med at slette, Jeg har kun
muligheden "Slet alle waypoint på denne side" klikker man af sider, altså på
tallet der fortæller hvor mange side der, kan man få lov at vælge hvor mange
waypoint man vil se pr. side, her vælger jeg 1 og bladre frem til den side
med det waypoint jeg ville slette... og klikker på "Slet alle waypoint på
denne side"

Hmm... det med de prædefinerede waypoint kan jeg nu ikke helt forstå... de
må da findes et sted, som en skriver, kunne det lade sig gøre i ver. 1 men
verden forandrer sig jo...
Jan Rasmussen

Fra : P.L.P.

Dato : 23-06-03 22:16

> [...]

Hmm... det med de prædefinerede waypoint kan jeg nu ikke helt forstå... de
> må da findes et sted, som en skriver, kunne det lade sig gøre i ver. 1

Prøv med gps-link overfør data fra DLSK til eks. en Tekstfil. så kommer alle
waypoints frem.
Det gør det med DLSK ver. 1

Per

---

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-06-03 23:18

Næ.. der er kun de waypoints jeg selv har lagt ind ;O( så denne funktion er
nok taget ud af DLS2
Jan Rasmussen

Fra : hhmcsv

Dato : 30-07-03 22:08

"Jan Rasmussen" skrev d. 22-06-03 23:00 dette indlæg :
> [...]
> Med venlig hilsen
> Jan Rasmussen
>
> Du har to muligheder: Enten kan du slette/redigere waypoints ved at
åbne databasefilen user.mdb i mappen hvor programmet ligger. Eller også
kan du slette enkelte af dine egne waypoints, men på grund af en fejl i
programmet virker dette kun når din PC er sat op til engelsk sprog.
Ifølge KMS er det fordi programmet er lavet på en PC med denne
opsætning. Spørg mig ikke hvordan og hvorfor, men når PC'en sættes op
til engelsk (Kontrolpanel --> International--> Sprog) så kommer knappen
"slet waypoint" frem når man klikker på et af de waypoints hvor man
tidligere har angivet fluebenet i "tilføj til egne waypoints"

Med sejlerhilsen
Hans-Henrik

http://www.kandu.dk/