Hjælpefil
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 22-06-03 22:25

Hej derude
Med hjælp fra alle jer, har jeg nu efterhånden lavet et uforligneligt
program, jeg mangler bare lige en lille ting.
Jeg vil indsætte en hjælpefil, jeg har fået lavet noget som jeg tror
er temmeligt rigtigt, men når jeg trykker på F1 tasten får jeg en
fejlmeddelelse "Cannot open the file", jeg har lagt filen i samme
mappe som programmet, jeg bruger herværende kode:
Private Sub Form_Load()
App.HelpFile = App.Path & "\Bowling.chm"
Debug.Print TopicNodeText1
End Sub

men men men der er tilsyneladende noget jeg endnu ikke har
fået gjort.
Er der en der har et godt bud ??

m.v.h.
Ole J. Hansen

Fra : Niels Henriksen

Dato : 23-06-03 05:44

"Ole J. Hansen" <ojh@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mappe som programmet, jeg bruger herværende kode:
> Private Sub Form_Load()
> App.HelpFile = App.Path & "\Bowling.chm"

Prøv dette

Private Sub Form_Load()
AppPath = App.Path
If Right(AppPath,1) <> "\" Then AppPath = AppPath & "\"
App.HelpFile = AppPath & "Bowling.chm"
Debug.Print TopicNodeText1
End Sub

Læg mærke til If sætningen som jeg har lagt ind.

--
Niels Henriksen
www.bigtiger.dk - det vildeste webhotel

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 23-06-03 13:48

Hej Alle
Tak for svaret fra Niels, jeg har mange gange forsøgt at følge
dit eksempel, men der sker intet, jeg bruger denne kode:
[...]
Når jeg så kører mit program og trykker på F1 kommer der
en meddelelse "Cannot open the file C:\Bowling.chm"
og efterfølgende et fult felt " Der findes ikke noget hjælpe-emne
til dette element"
Når jeg via Stifinder kikker i mappen kan jeg finde en fil der
hedder Bowling og Compileret HTML fil, men da jeg kun
søger efter chm filer må det være den, og det er også den
der indeholder det som jeg mener skal være i den.

Håber nogen kunne tage mig ved hånden og lige få mig i gang
her med dette.

M.v.h.
Ole J. Hansen

SNIP>

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 28-06-03 10:41

Hej Alle
Endnu en gang tak til de der har svaret, jeg har fået
løst mit problem, det var noget med at 2 programmer
ikke talte sammen, men jeg har begyndt at fatte meningen.
Og endnu en gang tak til alle der gider have med sådan
en amatør som mig at gøre, det er det der gør det sjovt
at have en computer.

m.v.h. og håbet om en god week-end

Fra : Jesper

Dato : 23-06-03 21:06

Lad os lige starte forfra...

Du har lavet en hjælpefil, som hedder "Bowling.chm" har jeg ret?

Hvis jeg har ret, så skal bowling.chm ligge i samme mappe som ditprog.exe.

I din startup form "Private Sub Form_Load()" skriver du:
App.HelpFile = App.Path & "\Bowling.chm"

Start dit prog og tast F1....

Dette virker perfekt her....

Jesper....

---

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 24-06-03 12:35

Hej Jesper
Ja jeg mener, at jeg gør som du skriver, men men det kører
ikke her ????
m.v.h.
Ole J. hansen
"Jesper" <oz5pc@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I din startup form "Private Sub Form_Load()" skriver du:
> App.HelpFile = App.Path & "\Bowling.chm"

snip

snip

Fra : Mads Peter Jensen

Dato : 26-06-03 22:57

Prøv dette link det omhandler hvordan man implementerer html help files.
http://www.ec-software.com/tutorial.htm#vb
Hvis du har konstrueret din hjæple fil forkert så kan du få problemer,
normalt skal du definere et "Help context ID" for hver side i chm filen, og
referer dette på formen under property HelpConTextID. Det betyder at du kan
referer forskellige hjælpe sider alt efter hvor du befinder dig i
programmet.

Med Venlig Hilsen
Mads Peter Jensen