Samling af stik til EDB R45 kabel
Fra : Leon Bagger

Dato : 22-06-03 20:25

Hejsa

Jeg sidder og roder med at lave et par r45 patchkabler, men jeg får det
samlet
således at der kun kommer 10mbit hastighed.... Hvad gør jeg forkert...?

Set fra oven og venstre side er farverne

brun - brun/hvid - orange - orange/hvid - blå - bæå/hvid - grøn - grøn/hvid

Det samme gør jeg i begge ender af kablet.. og det er hanstik.

Er det rigtigt?

mvh Leon

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-06-03 20:44

"Leon Bagger" <leon@bagger.ac> wrote in message
> [...]
grøn/hvid

> Det samme gør jeg i begge ender af kablet.. og det er hanstik.

Nej det er IKKE rigtigt.... Sådan gør folk nu normalt når der laves fusk!!

Årsagen er at kablingen er baseret på balancerede forbindelser... og du
blander 2 ballancerede signaler i eet par.. og så er det bestemt ikke
balanceret, men direkte støjende....

Prøv at se på:

http://www.kabling.dk/kabling/kobber/kobapplikationer.htm

Hint,,, det orange par skal sidde på hver side at det blå par, som altid
sidder i midten på ben 4&5

Fra : Lars Funder

Dato : 23-06-03 00:11

"Leon Bagger" <leon@bagger.ac> skrev i en meddelelse
> [...]
grøn/hvid

> Det samme gør jeg i begge ender af kablet.. og det er hanstik.

Tja hvis det er til at forbinde to pcer direkte skal det vel være krydset,
og så skal det laves sådan
http://home19.inet.tele.dk/larsfunder/div/pc/mit_pc_net.htm#Kabler

Lars Funder
www.larsfunder.dk