Kan jeg bruge trådløst netværk?
Fra : Hans

Dato : 22-06-03 19:58

Hej alle,

Jeg har i øjeblikket en ADSL Router forbundet til en D-link 804, hvortil jeg
har koblet en HUB med 3 computere på. Kan jeg skifte HUB'en ud med et
Acesspoint i stil med:
http://www.elsborglink.dk/?varenr=WAP11

....og så ellers sætte trådløse netkort i alle maskiner?

En af maskinerne er en bærbar med VPN opkobling - vil den få problemer ved
ovenstående konfiguration?

På forhånd tak.
Kræmer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-06-03 20:09

"Hans" <sdsad.wew@wdsd.us> wrote in message
> [...]
jeg
> har koblet en HUB med 3 computere på. Kan jeg skifte HUB'en ud med et

Hvorfor ikke http://www.elsborglink.dk/?varenr=WAP11 ?

Den har router og switch.... Hvis du ikke vil bruge routeren, sætter man
bare modemmet i switchen istedet for WAN porten, og disabler DHCP serveren i
routeren... Har selv denne box.

> ...og så ellers sætte trådløse netkort i alle maskiner?

Hvorfor skifte til trådløs, hvis det andet fungere fint?

> En af maskinerne er en bærbar med VPN opkobling - vil den få problemer ved
> ovenstående konfiguration?

Jeg mener begge wirelesspoints understøtter VPN passthrough, men har ikke
prøvet det...

Fra : Hans

Dato : 22-06-03 21:07

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> "Hans" <sdsad.wew@wdsd.us> wrote in message

> jeg
>
> Hvorfor ikke http://www.elsborglink.dk/?varenr=WAP11 ?

Jo, men det er vist den samme vare - eller hvad?

> Den har router og switch.... Hvis du ikke vil bruge routeren, sætter man
> bare modemmet i switchen istedet for WAN porten, og disabler DHCP serveren
> routeren... Har selv denne box.

Hvad er så fordelen frem for en alm. access point?
Jeg skal jo bare bruge et eller andet i stedet for min HUB. I øvrigt er jeg
ikke klar over, om man uden videre kan erstatte en ADSL router (Tiscali) med
en anden... vil det ikke kræve en ny konfiguration af routeren?

/Kræmer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-06-03 21:26

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Jo, men det er vist den samme vare - eller hvad?

Øhh bøh, ja... De har åbenbart en mærkelig linking på deres side... Man skal
åbenbart via Edbpriser.dk for at få et link der virker...:

http://www.elsborglink.dk/?varenr=BEFW11S4

> Hvad er så fordelen frem for en alm. access point?

At der er switch I, samt router. Man kan bare lade være med at bruge det,
hvis det er!! De koster akkurart det samme!

> [...]
med
> en anden... vil det ikke kræve en ny konfiguration af routeren?

Nej det kan du så ikke... men du kan stadig bruge den med router og
switch... du sætter så bare den medleverede tiscali router i en af switch
portene på linksys´en... dog skal du bare huske at slå DHCP serveren fra, og
ændre accesspointetes IP adresse, så det ikke er den samme som tiscali
routeren...

Fra : Hans

Dato : 22-06-03 21:40

> [...]
og
> ændre accesspointetes IP adresse, så det ikke er den samme som tiscali

Nu er det ikke for at trampe unødigt i det - men hvor kommer min D-link ind
i billedet?
Så vidt jeg husker er den konfigureret til at køre VPN med min arbejdsplads.

Skal den sidde imellem ADSL router og Linksys'en?

Kræmer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-06-03 21:44

> [...]
> og
>
> Nu er det ikke for at trampe unødigt i det - men hvor kommer min D-link

Din dlink?? nu ved jeg jeg altså ikke hvad du snakker om! Er tiscali
routeren en Dlink eller hvad siger du?

> Så vidt jeg husker er den konfigureret til at køre VPN med min
arbejdsplads.

> Skal den sidde imellem ADSL router og Linksys'en?

Igen jeg ved ikke hvad den Dlink du snakker om, kommer ind i billedet som du
selv siger..... jeg har ikke snakket om Dlink.... Men hvis det med tiscali
routeren virker med VPN.. virker det også bagefter ved at sætte routeren i
accesspointets switch.... Du skal bare ikke igennem 2 routere...

Fra : Hans

Dato : 22-06-03 21:56

> [...]

> routeren virker med VPN.. virker det også bagefter ved at sætte routeren i
> accesspointets switch.... Du skal bare ikke igennem 2 routere...

Se min oprindelige post:
"Jeg har i øjeblikket en ADSL Router forbundet til en D-link 804, hvortil
jeg har koblet en HUB med 3 computere på. Kan jeg skifte HUB'en ud med et
Acesspoint ...."

Min D-link er sådan en: http://www.elsborglink.dk/?varenr=DI-804V

Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-06-03 22:13

> [...]
> jeg har koblet en HUB med 3 computere på. Kan jeg skifte HUB'en ud med et

Ja, det er da rigtigt... Men det er da en mærkelig opsætning? Tiscali
router -> Dlink Router/VPN -> netværk

Har du viderstillet alt fra internettet til D-linken eller hvad? og så kører
NAT på d-link´en?

Men okay det kan da stadig lade sig gøre.... Tiscali router -> dlink
router/vpn - > Linksys Accesspoint -> netværk

og du kan stadig bruge begge accesspoint, med eller uden router og switch...
Jeg ville købe den med switch og router...

Men ellers måske kig på en lidt hurtigere model af 802.11 nemlig .G..

sådan en her: http://www.elsborglink.dk/?varenr=WAP54G, når du nu vil droppe
dit kablede netværk!