Bedste/mest holdbare telefon til max. 1000~
Fra : Peter

Dato : 22-06-03 18:27

Hej.

Lige et par korte spørgsmål:
Hvilken telefon (til Sonofon) skal man købe til en pris på under 1000.-, med
samtidig oprettelse af abonnement ??
Hvilken er mest holdbar ??
Hvilken har bedste rækkevidde ??

Jeg har eks. kik på enten SonyEricsson T68i til 899.-,
eller Panasonic GD67 til 499.-

Jeg er nok mest til Erissonnen.....
Men er den stabil ??

Mvh.

Fra : Jonas Christensen

Dato : 22-06-03 18:47

> Hvilken er mest holdbar ??

> Jeg har eks. kik på enten SonyEricsson T68i til 899.-,
> eller Panasonic GD67 til 499.-

> Jeg er nok mest til Erissonnen.....
> Men er den stabil ??

Hvis du tænker på at anskaffe en telefon, der kan holde til noget, skal du
nok lidt tilbage i tiden... Til f.eks. Ericsson R310. Den kan holde til hvad
som helst!
Siemens har også lavet nogle stykker (M-serien?), der er godt polstrede med
gummi osv.

Jeg tror i hvert fald ikke, hverken T68i eller GD67 holder til ret mange
ture på gulvet.

- Jonas

Fra : Peter

Dato : 22-06-03 20:44

Hej.

Ja, det skulle jeg måske have sagt fra starten.....
Jeg havde en Siemens C35i, som jeg var glad for, aldrig problemer...
Så fik jeg en arbejdstelefon Siemens M35, der har kun været problemer med
den, hele indmaden er blevet udskiftet 4 gange pga. forskellige defekter.
De to blev behandlet helt ens, da jeg havde begge telefoner på mig på
arbejdet...!
Så skiftede jeg min private ud med en C45 og den har virket i ca. 10 mdr, og
er nu rimelig defekt... den slukker automatisk når den ligger i lommen, og
den har også noget dårlig forbindelse på den interne antenne (kan man høre
og se i display´et)
Så jeg er helst færdig med Siemens, jeg er meget glad for funktionerne og
menu´erne mv, men jeg har ikke så fine erfaringer.... desværre.....

Ja, ja, der må være garanti på telefonen, og det er der da også, men jeg vil
have noget andet aligevel !

Telefonen jeg søger skal være:
1. Robust, kunne tåle at ligge i en bukselomme.
2. Lille, kunne ligge i en bukselomme.
3. Billig, helst max. ca. 1000.-
4. Nem at betjene, og gerne med noget kalenderfunktion indbygget.

Derudover smider jeg normalt helst ikke mine telefoner på gulvet...

Mvh.

Fra : Jonas Christensen

Dato : 22-06-03 21:52

> Derudover smider jeg normalt helst ikke mine telefoner på gulvet...

Det skulle måske heller ikke tages helt bogstavelig, men tro mig - en T68i
bliver hurtigt knapt så køn, hvis man ikke passer meget godt på den... (Har
selv én liggende på bordet, der har set bedre dage)

Det er da trist at høre, at du er færdig med Siemens, der ellers - som du jo
også selv skriver - laver noget meget lækre telefoner til få penge.

Har du overvejet en Nokia 5210? Den er lille og robust, den har kalender
(der dog ikke kan måle sig med hverken Siemens eller (Sony-)Ericsson) og så
kan man skifte let coveret, hvis den skulle begynde at blive slidt.

- Jonas

Fra : Peter

Dato : 23-06-03 08:56

Hej.

> [...]
(Har
> selv én liggende på bordet, der har set bedre dage)

Hvordan telefonen ser ud "efter brug" er for mig sådan set ikke så vigtigt,
det vigtige er at den fungere, og fungere godt.....

> Det er da trist at høre, at du er færdig med Siemens, der ellers - som du
jo
> også selv skriver - laver noget meget lækre telefoner til få penge.

Jeg tænker meget over det, for på den anden side har jeg jo en del tilbehør
som passer på Siemens x35/x45 telefonerne...
(Og det passer vel også på x55 typerne ??)

> Har du overvejet en Nokia 5210? Den er lille og robust, den har kalender
> (der dog ikke kan måle sig med hverken Siemens eller (Sony-)Ericsson) og

> kan man skifte let coveret, hvis den skulle begynde at blive slidt.

Jeg er ikke meget for Nokia, jeg har dog kun haft 2 stk 3210´ere,
og dem kunne jeg bare ikke sammen med....

Mvh.

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 23-06-03 11:58

Hej
"Peter" <pshdo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
Klip
> Jeg tænker meget over det, for på den anden side har jeg jo en del
tilbehør
> som passer på Siemens x35/x45 telefonerne...
> (Og det passer vel også på x55 typerne ??)

Nej i 55 serien er der kommet et nyt bundstik hvor det "gamle" tilbehør ikke
passer i, desværre.

Morten

Fra : Peter

Dato : 23-06-03 21:31

Hej.

> Nej i 55 serien er der kommet et nyt bundstik hvor det "gamle" tilbehør
ikke
> passer i, desværre.

Ok, så er det da ihvertfald ikke det der kan overbevise mig om at tage en
Siemens igen...
Det var nu ellers det med det fælles tilbehør, der var en af de ting jeg
fandt allermest smart med Siemens telefonerne...

Mvh.

Fra : John K

Dato : 23-06-03 12:59

"Peter" <pshdo@"fjernes"get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> er nu rimelig defekt... den slukker automatisk når den ligger i lommen,

*SNIP*

Så glem Nokia. Flere af deres modeller lider af samme problem :(

Mvh

John
- der også er færdig med Nokia...

Fra : Janus Olsen

Dato : 23-06-03 18:14

Jeg vil nu stadig vove at anbefale siemens ME45, har haft den i over et år,
og jeg har *aldrig* haft problemer med den.
MVH Janus Olsen

--
http://www.basicelectronics.dk
Når service er en selvfølge