Linksys Trådløs Cable DSL Router-Version 2~
Fra : Lars Bisgaard

Dato : 22-06-03 15:42

Hejsa, kæresten er ved at flytte ind og hun vil selvfølgelig også på mit
ADSL.
jeg har Teledanmark ADSL med 1 fast ip
jeg har pt. speedstream 5100 som var med fra teledanmark

jeg har selv en stationær pc og kæresten har en bærbar som hun gerne ville
kunne bruge både på kontoret og i stuen derfor tænker vi på at købe trådløs
netværk til den bærbare.
jeg har kigget på følgende :

http://www.elsborglink.dk/butik.php?sektion=vis_pkl&pkl_kategori_id=2

Pakkeløsning 1

vil det virke til vores behov ?
er der andre mærker der er bedre ?
andet jeg skal tænke på ?
Kan hendes bærbare printe ud via min printer når det er sat op ?
jeg kører XP pro og hende XP home
Håber i kan hjælpe mig lidt.. jeg ved intet om netværk ! :(

MVH

Lars

Fra : Jonas Levring

Dato : 22-06-03 16:09

> vil det virke til vores behov ?
Yeaps
> er der andre mærker der er bedre ?
Jeg har hørt MANGE der har rigtigt gode erfaringer med Linksys - jeg har
lige købt en D-Link hvor der har været nogle problemer med, og deres support
er MEGA langsom :(
> andet jeg skal tænke på ?
> Kan hendes bærbare printe ud via min printer når det er sat op ?
> jeg kører XP pro og hende XP home

Det skulle ikke være noget problem at gi hende mulighed for at udskrive på
din printer - du skal bare dele din printer, og så kan hun udskrive på den.
Dette kræver dog at du har din computer tændt - hvis du gerne vil undgå at
have din computer tændt, så kan du kombinere det ved at sætte en printserver
(eks: http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=6856) - som sættes i
printeren - og derfra et netkabel til D-Link routeren. Så kan i begge
udskrive uden at skulle tænke på at en computer skal være tændt.

En anden fordel er at hvis hun udskriver en stor fil gennem din computer
(hvis du vælger at dele printeren gennem din computer) så kan den (hvis du
spiller eller laver andet krævende) god gå mere eller mindre i stå. Jeg har
hørt adskillige der har været ved at få ødelagt deres ægteskab på den konto
(så en printserver er værd at foretrække)

mvh.
Jonas Levring

Fra : Jeppe Kahl Jepsen

Dato : 22-06-03 17:18

jeg siger da også lige tak for svaret... kunne jeg også bruge..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-06-03 17:34

"Jeppe Kahl Jepsen" <kahl@mail.dk> wrote in message
> jeg siger da også lige tak for svaret... kunne jeg også bruge..

Gider du godt svare under det du svare på, og klippe resten væk?

> printserver

Hvorfor ikke sådan en her, når du nu alligevel er igang.. tror ikke linksys
laver en ligende model:

http://www.dlink.com/products/digitalHome/wireless/11b+/di714p+/

http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824577911

Fra : Jeppe Kahl Jepsen

Dato : 22-06-03 17:26

ellers billig men fås den endnu billigere over fx nettet
kan ik finde den
vh Jeppe

Fra : Jonas Levring

Dato : 22-06-03 20:40

> ellers billig men fås den endnu billigere over fx nettet
> kan ik finde den

Hvad er det du ikke kan finde ?

De 2 produkter der bruges i det tilbud fra Elsborglink.dk er:

http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824787897 (routeren)
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824787891
(netkortet)

men så skal du jo også have nogle kabler til - og hvis du har dem, så kan de
nok laves for omkring 1000 kr + printserver

/Jonas Levring